Nieuw horloge, maar welke...

5 likes

Hahaha voor het gooi en smijt werk zou dat inderdaad een betere optie zijn.
Voorraadje Polywatch geeft bij mijn toch de voorkeur hahaha.

Het valt me trouwens heel erg mee hoe krasbestendig de hesalite is. Ik heb per ongeluk de Speedy toch al een paar keer kennis laten maken met een deurpost, maar kan met de loep nog geen krasje ontdekken.

4 likes

Ik zou bij de Speedy ook voor Hesalite gaan. Die is toch gewoon mooier. Als je eenmaal de “milky ring” van de versie met saffier gezien hebt is het moeilijk om hem nog te negeren.

:ok_hand:t2:

2 likes

Ja, van jouw lijst sprong deze

er toch meteen uit. Nee, niet wit (maar ook geen harde eis, zeg je). Maar wel heel fijn qua kleur(en) en laatst even irl mogen aanschouwen: wat een gaaf horloge is dit, man!
Perfecte maat (39mm), natuurlijk die geweldige Carrera kast en lugs, glassbox is in het echt nog mooier, nieuwe in-house TH-20 uurwerk, met 80 uur PR en ook nog 'ns een praktische 100 WR. En ook nog eens betaalbaarder dan bijna alle andere horloges van je lijst. Ik zou het wel weten.

8 likes

Beetje anders dan alles tot nu toe maar ook cool:

5 likes

Je hebt me weer :joy::joy::rofl::rofl:

2 likes

Ook een mooie keuze!

Dan ga ik er nog eentje in gooien. Een lichte dial met iets neutralere kleuren.
38mm… mooi formaat ook.

2 likes

:point_up_2:t4:
Topicstarter krijgt 297 horloges om zijn oren met een lichte wijzerplaat, gevolgd door een welles-nietes verhaal.

Vriend @SDW , ga samen gewoon naar de PC Hooft, en loop ze daar allemaal af. De Breitling toko, Gassan, 2 x Schaap, Cartier hok, Tourbillion, IWC. ACE zit daar om de hoek, en als je het dan nog niet zat bent hobbel je maar via AWCO, langs de Seiko Boutique (helaas maar GS), naar de grote Gassan.
Kost je een middagje (ga uiteraard doordeweeks), heb je minimaal 11 winkels bezocht, 11 koffie gedronken, en pak m beet 35 horloges gepast.
Ben je een stuk verder en wijzer, en kan je een hoop afstrepen.
Voor een mooi horloge van zeven ruggen kunnen die 5 uurtjes en 2 geeltjes trein/parkeer/benzinegeld er vast wel vanaf.

8 likes

Hard om mogen lachen. En bedankt voor het enorm uitgebreide antwoord! Grand Seiko vergeten op de lijst te zetten inderdaad. De Springdrive staat enorm hoog op het verlanglijstje. De unieke wijzerplaten zijn ook enorm tof.

3 likes

Dat is uiteraard een heel goed idee.

Maar verder is dit toch juist het hele idee van een fucking horloge forum? Praten en kijken naar horloges?

3 likes

Breitling Superocean white.

Witte dial en simpel. Chique en toch wat sportief.

2 likes

Kijk, dat is een heel goed plan. Bedankt! Ben er binnenkort toch, dan maar een complete dag ervan maken.

3 likes

Iedereen, bedankt voor alle mooie voorbeelden en het inspiratiemateriaal! Dit is een topic waarmee de hele zondag in ieder geval weer vol zit om dingen uit te zoeken, naast elkaar neer te leggen en met een duidelijk PVA naar de juweliers te stappen. Fijne zondag!

3 likes

Denk je vooraf aan de verkoop van je klassieke auto (ik neem aan een Opel) voor de Breguet?

OT: er komen heel veel schitterende horloges, prachtige foto’s en oprechte adviezen voorbij. Van huwelijkse voorwaarden tot @Fate_Amenable_To_Change en iets met een Rolodex :grin:

Van harte welkom op HF en we zijn benieuwd wat het gaat worden!
Zoals je hebt gemerkt, kom maar door met de foto’s van jouw nieuwe aanwinst(en) :+1:

1 like

Dat laatste alleen wanneer z’n vriendin het OK vindt om foto’s te publiceren, uiteraard.

1 like

Geef dat geld liever uit aan de nieuwe elektrische Fiat Panda :wink::smiley:

Maar als ik toch een horloge zou kiezen dan de Grand Seiko spring drive.

1 like

Dat is over 10 jaar geen probleem meer heb ik gelezen :joy:

1 like

Ik ga er maar vanuit dat de smileys aangeven dat je dat niet serieus bedoelt @Hennie? Techniek en Italiaans ging- en gaat niet samen. Qua koffie en eten zijn ze niet de minste, maar daar houdt het echt wel mee op.

En qua liefhebben: dat is een fabeltje. Een vrouw zegt na de 4e keer alleen maar “Bedankt WilSeiko” en daar is geen woord Italiaans bij.

:rofl:

Ik moest lachen. Maar inderdaad. Dat laat onverlet dat passen en een rondje dealers geen slecht idee is, maar het zou hier zo’n tering-saaie bende zijn als we alleen af en toe een foto mochten plaatsen en dan naar de AD zouden verwijzen.

2 likes

Witte plaat en mooie subtiele gouden accenten in combinatie met het beste caliber van TH, het calibre 2

3 likes