Nieuw horloge? Speedmaster Sapphire? Advies graag!

Die zag ik gisteren in het echt. Vond hem erg tegenvallen.

1 like

Je hebt een kekke 3 piece :+1:
Ik zou die 3 en een half duizend ballen lekker aan iets heel anders besteden.

1 like

Als ik video’s ervan zie, lijkt de brushing van de plaat fletser dan in foto’s, waardoor het geheel niet echt levendig aandoet. Zelfde conclusie in persoon?

1 like

Precies dat inderdaad. Hij is saai, beetje vlak zelfs, en weinig subtiel.

2 likes

Verrassend maar goed om te weten. :+1:

Je moet uiteraard zelf oordelen, het is slechts mijn bescheiden mening.

En zo vond ik de Railmaster 1957 limited in het echt geweldig en veel mooier dan ik had gedacht.

1 like

Snap wat je bedoelt. De luxe of verfijndheid straalt er niet vanaf. Vooral door de wijzerplaat de ik. Bedoel, zou een smp300 of PO chiquer vinden. Maar ook de smp300 wijzerplaat vind ik niet zo verfijnd ogen als de sandwich dial van bv panerai.

1 like

Da’s ook mijn (bescheiden) mening; ik vind het horloge erg vlak en wat “grijs” ogen.
(Geheel subjectief vanzelfsprekend; hij stond vanochtend in de etalage bij Eugene van Baal.)

Ik ga binnenkort zowel de Speedy met stalen band (alleen zonder geprobeerd) EN de Heuer Monaco cal. 12 eens passen bij van Baal.
Hopelijk heeft hij de Breitling Oceaanstomer ook op voorraad maar die staat iig niet in de etalage!

Ben zelf (weer) helemaal into de Speedy Pro. Vooral op staal.

2 likes

Tip: www.ten2two.nl

Heeft de Monaco liggen (blauw en zwart) en de speedy saphire. En nog ander moois uiteraard.

Groet,

1 like

Goed…het laat me maar niet los en ik heb dan ook (na enige aarzeling; hou niet zo van kakuneuze zaken) de klokjes gepast!!!

De Monaco kan best vwb formaat maar draagt erg hoog!

Te hoog… :roll_eyes:

En dan de Speedy Saffier Kristal…

Oei… :heart_eyes: …hij is mooi!!!

Mijn Tdate naast de Speedy Sandwich op tafel:

Samengevat: de Sapphire Speedy voldeed echt wel aan mijn hooggespannen verwachting!

Heerlijke band: net wat groter en lager dragend dan mijn Tdate! Aanwezig maar niet te groot; hij paste precies maar mijn polsje had niet veel kleiner moeten zijn!!! :yum:

Ben bijna zover om de trekker over te halen…

Last but nog least; prijsverschil AD en grijze markt blijft wel erg fors; ongeveer €1000,- in vergelijking met de AD prijs…jammer is dat!

1 like

Het is maar net wat je jammer vindt, gewoon grijs halen en een rug in je zak steken. :wink:

Vind het wel jammer dat ik het horloge niet gewoon in mijn woonplaats kan aanschaffen!

Maarja…zij kunnen natuurlijk niet op tegen grijze dealers en lage internet prijzen! :thinking:

1 like

Precies, maar blijven natuurlijk altijd persoonlijke afwegingen.
Doe waar je je goed bij voelt.

1 like

Ik voel mij goed met €1000 zakgeld :sunglasses:

Nee joh gewoon aan de AD geven. :triumph:

1 like

There is only one real Omega Speedmaster Professional Moonwatch and it has a Hesalite glass, a non display back and is hand wound…:sunglasses:
Waarom saffier?

3 likes

En toch … een collega van mij heeft de Reduced, en daarbij vind ik het saffierglas niet storend. Op de “full-size” vind ik plexi inderdaad wel mooier.

Omdat het niet krast en een prachtige zichtbodem heeft?

Plexi glas krast bizar snel…

2 likes

Nice one