Nieuw horloge via het web niet in de stickers

Ik was van plan een certina ds action diver aan te schaffen en vroeg via de mail info welk horloge je dan kreeg. In de stickers etc, zoals een Seiko skx van buiten de europese gemeenschap.
Vertelde de ad aan mij dat je dan gewoon een horloge uit de vitrine kreeg. Uitgepakt.
Alleen op speciaal verzoek werd bij de leverancier een
fabrieksnieuwe niet uitgepakt horloge geleverd.
Is dit normaal? Horloge heeft weet ik niet hoelang in de
kijkkast gestaan, tig keer gepast en bekeken?

ps. Het zou een bestelling worden via het web.

Logisch vanuit het opzicht van een juwelier. Daarom lekker via internet kopen.

De kleren die je koopt zijn toch ook door tig andere mensen vast gepakt en gepast?

Weet niet of het normaal is.

Mijn TAG Heuer Link kwam nieuw geleverd bij Van Willegen.
Mijn TAG Heuer Aquaracer kwam uit de vitrine bij Eugène van Baal.
Mijn Omega Seamaster Planet Ocean kwam uit de vitrine bij René Kahlé.
Mijn Rolex Explorer kwam nieuw geleverd bij Heetman.

Dus ja… wat is normaal…? :wink:

Is niet hetzelfde.
Als een automaat een jaar in de brandende zon ligt in de vitrine heeft dit zeker zijn negatieve werking op het horloge.

1 like

Een jaar in de brandende zon in BE / NL?

4 likes

Je snapt mijn punt.

1525 uur per jaar

Wat let je…?

1 like

Niets let mij.Ik wilde weten wat gebruikelijk is.
Of je een zgn maagdelijk horloge krijgt, door niemand
gepast oid.
Of een horloge wat evt al een jaar ergens in de kijkkast lag en door velen bekeken en gepast etc.

Ah, mi dat laatste…

Voor het onderscheid showroommodel en voorraad:

Mediamarkt<autodealer<horlogeschuifbusiness.

op die manier heeft kleding dan ook zijn beste tijd gehad…

Showroommodel: Korting. :slight_smile:

Anders gewoon een nieuw exemplaar verzoeken.

1 like

Volgens mij heb je hier toch ook het onderscheid nieuw en nieuw in stickers voor?
In het tweede geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat het een showmodel betreft, zeker wanneer er een stalen band op zit.
Even navragen voor dat je hem koopt om teleurstelling te voorkomen of zoals hierboven wordt gezegd iets van de prijs afpingelen :slight_smile:.

Precies. Bij meubels ook gebruikelijk. De nieuwvoorraad eerst op, het showroommodel blijft over en wordt als laatste met korting verkocht.

Niet alle horloges zitten nieuw in de stickers.

Overigens vind ik het allemaal maar flauwekul. Als je naar een AD van bv Rolex gaat dan kan zo’n Datejust ook al al tig keer door al die HF forummers zijn gepast en bekwijld, maar zitten wel in de stickers…dus nieuw…?!

1 like

Wat is de reden dat je de bestelling doet via het web?
Ik gok de prijs. Dan moet je imo ook niet moeilijk doen over het ontbreken van de stickers, prijsverschil moet ergens vandaan komen.

Maar zo duur zijn stickers nou toch ook weer niet.

Wel als er mensen zijn die daar een grote waarde aan hechten. Echt, die bestaan :wink:.

1 like