Nieuw horloge voor lange duur

Beste allemaal, ik ben Daan uit Nederland en ik ben nieuw op dit forum. Voor mijn zestiende verjaardag ga ik met mijn moeder een weekend weg naar Amsterdam en we gaan samen een horloge uitkiezen op haar rekening. Ik heb nu een Seiko Kal. 7T92(staat in het boekje). Wat is een goed horloge onder de 400/300? Het liefst wil ik een mechanische hebben gezien alles al digitaal/elektronisch is tegenwoordig.

4 likes

Welkom op het forum Daan!
Een indicatie van budget zou fijn zijn , voor een passend advies.

Voor dat je gaat shoppen kijk vooral nog even op monsterwatches! :thumbsup:

Welkom Daan!

En inderdaad, iets meer informatie kan de zoektocht helpen!
Denk aan welke kleur, soort uurwerk, grootte etc

Hij heeft een indicatie toch? Onder de 300/400 :slight_smile: maar verder kan Daan best wat meer info geven over wat hij leuk vindt! Duiker, dress, flieger? Diameter? Leer of staal?

Hoi Daan, welkom !!!`
Als je een automatisch horloge wil van rond de € 350 dan zou ik voor een Seiko gaan kijken. Kijk voor je met je moeder op stap gaat eerst even op de website monsterwatches.nl
Succes :+1:

2 likes

Welkom Daan!

Aan je huidige horloge te zien (Seiko 7T92) hou je van stalen chrono’s van rond de 42mm ? Of ben je op zoek naar iets anders, wil je juist een wat meer dressy look of geen chrono meer?

Een chronograaf hoeft niet per se. Data vind ik wel fijn. Heeft iemand ervarig met een horloge met een (deels) doorzichtige wijzerplaat zodat de mechaniek (deels) zichtbaar is? Die ik nu heb vind ik wel mooi maar iets groter is geen probleem. (Vind dat wel iets hebben eigenlijk) kleiner juist niet. Als kleur wil ik in ieder geval geen goud. Ik heb nu staal, maar vraag me af hoe lang leer mooi blijft.

hallo Daan ik zou je aanraden een Oriënt adventurer ( de zwart witte versie )
alleen moet je die dan online bestellen die kun je niet in Amsterdam in een winkel kopen denk ik,
daar kun je volgens mij op elke leeftijd en elke siruatie wel mee voor de dag komen.

momenteel bij serious te koop van €400,- voor € 299,-

Welkom Daan! Als je van iets grotere horloges houdt zou je naar de Seiko Turtle kunnen kijken. Is sowieso heel iets anders dan je nu hebt en de Turtle is er in allemaal kleurcombinaties. Denk sowieso dat een sportiever horloge beter bij je levensfase past :thumbsup:

Bedoel je met zichtbaar mechaniek een “skelleton” horloge? Er zijn ook horloges waarvan de achterkant een zichtbodem heeft.

Hi Daan!
Wat leuk dat je met je moeder samen een horloge gaat uitzoeken. Dat moet een heel speciaal gevoel geven. Veel plezier met het uitzoeken en dragen.
Ik sluit me helemaal aan bij de geopperde Seiko. Prachtig merk, goede robuustheid.
Laat je tzt ook weten welke het geworden is?

Die ziet er wel mooi uit idd! Bedankt voor de tip!

1 like

Leuk idee, houd er alleen rekening mee dat je - normaal gesproken- in een winkel in Amsterdam minder horloge voor je geld krijgt.
Dan bijvoorbeeld hier op HF of de diverse website’s zoals o.a. het eerder genoemde Monsterwatches.
Maak er een gezellige (kijk) dag van.:wink:

Welkom Daan! Zoals hierboven al gezegd: de internetshops bieden vaak een ruimere sortering en lagere prijzen. Hoewel ik zelf in de Seikoshop in Amsterdam wel even heb staan kwijlen.

Kijk, jij snapt 't! Voor op de seconde nauwkeurige tijd en allerlei functies heb je je smartphone. Een automatisch horloge is nostalgisch en duurzaam. Qua merk zit je denk ik heel goed bij Seiko of Oriënt: in die prijsklasse geeft geen enkel ander merk meer waar voor je euro.

Certina, Tissot, een Hamilton misschien…

Daan, welkom op dit forum! En slim van je om je vraag eerst hier te stellen en daarna pas op zoek te gaan! In die prijsklasse is er van alles moois te vinden, maar zoals hierboven al geopperd is, in de winkel heb je een veel kleiner aanbod, en de prijs is vaak een stuk hoger dan online. Mijn advies zou zijn om het geld nog even in je zak te houden en eerst eens goed rond te kijken hier op het forum of elders.

Je merkt dan vanzelf wat je smaak is en op het verkoop gedeelte komt ook regelmatig wat leuks voorbij. Of kijk eens in het topic “wat dragen wij vandaag” daar komt van alles voorbij, hele dure maar ook genoeg wat binnen jouw budget past.

Succes met kiezen en laat je hem hier zien als je een keuze gemaakt hebt?

1 like

Welkom Daan!!
Ik sluit me volledig bij de bovenstaande reacties aan: Seiko!!!
Veel waar voor je geld.
Weinig onderhoud
Dresser of duiker?! Seiko heeft het.
Maak er een mooi weekend van!!!

Hallo Daan,

Welkom!! Als het een duiker wordt zou ik zonder twijfel kiezen voor een Seiko Sumo… Later kan je dan een CrafterBlue rubberband erbij kopen. Binnen je Budget een onklopbare combinatie wat mij betreft!

4 likes

Welkom daan. Deze mischien?

Welkom Daan,

Geweldig hoe men over elkaar heen struikelt met suggesties :grin:

Beste tip tot nu toe is dat je idd betere deals kan maken online of elders dan met een dagje uit naar 020 te verwachten is.
Verder veel succes met de zoektocht.

1 like