Welkom op Horlogeforum!
Het is al een paar keer geroepen en kan me er alleen maar bij aansluiten. Certina, Tissot, Hamilton kun je waarschijnlijk nét slagen voor genoemd budget. Bij merken als Orient en Seiko is de keuze groter. Al vanaf een tientje of 7 heb je bij Seiko 'n kwalitatief uitstekend automatisch horloge. Een echte duiker begint bij zo rond € 180 (SKX; echt een tophorloge). En vanaf een Eurootje of 300 kun je de lekker retro vormgegeven nieuwe Turtle (SRP77X) kopen. Die heeft dan ook meteen het nieuwere 4R-uurwerk, met hacking en handwinding.
Let wél; bovengenoemde prijzen gelden bij Monsterwatches. Dit is zo’n beetje de huisleverancier van Horlogeforum. Bij de gewone dealer in de stad betaal je een stuk meer. Daarnaast kun je bij Monsterwatches ook nog je horloge volledig laten aanpassen (modden) naar eigen smaak. Dus, 'n no- brainer!
Zie hierboven de Sumo. Die zit nieuw weer net iets boven je budget. Maar is wel een geweldig mooi horloge, dat zeker het dubbele waard is van wat Seiko ervoor vraagt.
Maar nogmaals, zou met 300 - 400 Euro ''ns lekker naar een Turtle kijken. Mooie maat, gaaf '70s design (het is een reissue van de 6309, uit die tijd), alle praktische voordelen van een echte duiker (200m waterdicht, schroefkroon, etc.), netjes afgewerkt, aardig waardevast en gewoon 20 - 30 jaar geen gezeur.
Een Tissot prs516 automatic? Kijk eens op chrono24, dan weet je wat je voor welk bedrag kunt kopen. De mooie blauwe versie van de Tissot staat er, nieuw uit Spanje, voor 429.
Hallo allemaal, ik heb zelf ook nog wat onderzoek gedaan en vind de Steinhart ocean one wel erg mooi. Mijn moeder wil hem alleen samen in het echt bekijken. Is dit mogelijk rond Amsterdam? (Of ergens in de route tussen Hellevoetsluis en Amsterdam)
Hallo Daan,
De Steinhart zou ik online kopen.
Ik denk niet dat ze in de grote stad A te zien zijn.
Je kan natuurlijk altijd even binnen lopen bij Schaap&Citroen
daar kun je de Rolex Sub passen
Voor de rest denk ik ook dat je met een Seiko diver iets heel goeds koopt.
Die dingen zijn onverwoestbaar en lopen 20+ jaar zonder onderhoud.
In de Steinhart zit een ETA uurwerk en dat moet je na 7 a 8 jaar een
servicebeurt geven, dat kost al snel ± 100 Eurie.
Er zit een mooie seiko winkel op de heilige weg in Amsterdam. Als je vanaf de dam de Kalverstraat inloopt, en je loopt deze af, tot het 2e stuk Kalverstraat, voor de fossil winkel rechtsaf de heilige weg in en voila, aan je rechterhand zit een seiko winkel met heel veel keuze
Succes met kiezen, er ligt een hoop, laat je moeder niet te lang wachten he
Is een mooi horloge, maar houd er wel rekening mee dat een Steinhart Ocean One een Rolex Submariner replica is. Vind je dat geen probleem, dan is het best veel horloge voor weinig geld.
Steinharts worden echter niet in winkels verkocht, omdat het merk een zogenaamde “microbrand” is. Die doen niet aan distributie, massamarketing enzo (daarom deels krijg je waar voor je geld). Ik geloof dat meneer Steinhart wel een zaak in Aken heeft.
Dus jullie raden mij meer een Seiko aan? Welke zou ik dan uit kunnen kiezen onder de 400,-? Ik vind meestal een chronograaf wel mooi maar die zijn vaak duurder. (Geen must)
alles van Seiko is degelijk en redelijk bang for buck.
en dan heb je natuurlijk ook nog Casio en Citizen
volgens mij even betrouwbaar met goede QC en reparatie / service
Steinheart maakt goeie kwaliteit horloges. De vraag is of jij het erg vind om een homage te dragen? Steinheart maakt ook horloges met eigen ontwerp. Mischien daar eens naar kijken?
Ik vind de meeste Seiko quartz chrono’s binnen dat budget niet zo veel bijzonders. Voor onder de 400 eurie kan je beter een Bulova moonwatch kopen dan Even googelen op de buitenlandse amazons en met geluk vind je een aanbieding voor rond de 350 euro.
Alle reacties hier klopt wel dat wat betreft prijs op internet enzo…zeker bij monsterwatches, maar raad je zeker aan om verschillende horloges te passen. Zelf paar keer meegemaakt dat hij later niet lekker zat…je kan wel via internet terugsturen natuurlijk binnen 14 dagen maar dat is zo’n gedoe. En altijd stalen band of titanium kopen dan kan je later wisselen met ander bandjes en die zijn minder duur dan een stalen band los wil kopen.
Welkom hier en succes met je zoektocht🖒
Oh ja… deze bij Monsterwatches gekocht en is met kijkbodem en handmatig opwinden en hacking(dat je de secondewijzer stil kan laten staan zodat het makkelijker is om de tijd opnieuw in te stellen)