Nieuw horloge voor lange duur

Hallo Daan,

Het is verstandig je te oriënteren op webshop. Een mooie met zogeheten open hart vind ik onderstaande Seiko. Gevonden via Chrono website.

1 like

Ben vandaag bij de Juwelier bij ons geweest. Die hebben een Seiko SSC357P1 in de aanbieding voor 370, ik denk dat dat hem gaat worden. De SKX007K2(rechtsonder)ook gezien maar te dik voor mijn polsen. Vind hem wel echt gaaf, en heb een andere die veel mensen noemden gezien.

de linksonderin. Die vond ik erg mooi en degelijk, maar de metalen ring ben ik bang dat de tekst eruit gaat. Gebeurt namelijk ook bij het horloge dat ik nu heb. Dus ze houden de linksboven voor mij tot woensdag. Ga hem denk ik wel kiezen. Iemand nog op of aanmerkingen?

Best een mooi horloge , de prijs is netjes inderdaad. :thumbsup:

De SKX is maar 0,5MM dikker , valt te verwaarlozen denk ik.
SSC357 heeft wel een flinke diameter van 45MM.

Alleen nog even een leuk vergelijk :
Voor 370 Euro kan je de SKX behangen met Saffier en Ceramic bezel etc…

Keuzes keuzes :thinking:

http://www.seikoboutique.nl/Collectie/Detail/SARG005J

Als je in Amsterdam bent en naar Seiko kijkt… lig even bij de seiko boutique langsgaan :raised_hand:

Ja maar door de verhouding van dikte en breedte zag het er niet zo mooi uit. Als hij wat breder was had het wel gekunt.

1 like

Gewoon halen dan die SSC357! , Seiko Solar is echt super praktisch en degelijk!
Te groot voor mijn dunne polsjes helaas :cry:

Een mooie sportieve Sportura solar voor €370, doen!

Ik heb niet alles gelezen maar Seiko, <€400?
Sarb033 of 035.

Nou ik ben flink aan de twijfel hoor. Ik vind de sportura met blauw eigenlijk mooier.(geen solar) maar ik wil sowieso geen quartz zonder solar of kinetic. Dus ik twijfel alsnog voor een skx of de andere seiko op mijn foto. Ben alleen bang dag de zwarte letters eraf gaan. (Gebeurt ook bij mijn Seiko die ik nu heb) (Het gaatje onderaan) iemand daar ervaring mee of dat ook gebeurt bij die ik had gezien? (Is de linksonder op de foto)

skx is een classic. er bestaat ook een kleinere uitvoering van - de skx013.

succes met je keuze in ieder geval!

1 like

Without a doubt go for a Seiko Turtle!

2 likes

Hallo allemaal, de keuze is gevallen op de skx007! Past prachtig om mijn (dunne) polsen. Heeft iemand tips voor de aankoop van de skx007? Ik ga hem nog kopen. Wat kan ik beter kopen qua skx007-k(2) skx007-j (wat houdt de 2 in??) Is een keramische bezel beter/mooier? Is saffier het waard? Is 24/7 dragen mogelijk en toch nog netjes blijven (Zo draag ik mijn horloges nu.) Hoe duurzaam is de band (die metale jubilee ofzo) het uurwerk zou 20 jaar lopen(zonder onderhoud) en met een minuut per week afwijken heb ik gehoord.

1 like

Ik zou idd voor een keramische bezel en een double domed saffier gaan.
rob @robbie409 van monsterwatches kan je hiermee goed helpen, alleen heeft die het nu erg druk met zn 800 bestellingen die nog moeten worden verzonden :smile:

1 like

Lijkt me een goede keuze , ik heb ook bij rob een SKX007J besteld met de volgende opties :

Vlak saffier
Ceramic black coin bezel
Solid oyster 20MM met extension clasp

Inderdaad is geduld wel een vereiste , ik wacht al bijna 2 weken nu.
Goede dingen hebben tijd nodig.

1 like

wat kostte die skx met jouw opties?

431 euro all in.
Dan heb je dus de J versie , de originele bezel als reserve , hardlex komt ook mee lijkt me , en rubber band extra.

Wat betreft de aankoop: wellicht dat je een gezocht-topic kunt openen op dit forum en hem tweedehands kunt scoren. Volgens mij krioelt het hier van de skx’en namelijk en wie weet wil iemand er wel vanaf! Tenzij je hem per se nieuw wil dan…:wink:

als je alles er bij krijgt valt dat wel mee… mja je draagt alleen die rubbere band of een metalen en een losse bezel en saffier kost je samen een keer 110 euries…

De originele Bezel en rubberband en hardlex knal ik natuurlijk hier het verkoop gedeelte in :laughing:

Dat lijkt me logisch , je betaald extra voor de opties. dus de originele verwijderde delen heb je voor betaald met de aankoop van het horloge zelf.

Ik heb mijn SKX007 met saffier besteld bij Monsterwatches en de hardlex heb ik er niet bijgekregen. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar het is niet altijd zo blijkbaar.

@djdeanz: SKX007-J is gemaakt in Japan, -K is in Maleisië. 1 is de versie met rubber band, 2 is de versie met metalen band. 20 jaar zonder onderhoud is wel zeer lang, maar het is inderdaad een robuust uurwerk.
Metalen band heb ik geen ervaring mee.