Nieuw horloge

Ik weet het, tegenpool van een Astron maar wel een beauty!
En de afschrijving is al geweest! Heb je wel een ‘echt’ horloge…:wink:
@illewoare is gek dat hij hem verkoopt, maar zijn gekte is jouw geluk😁

1 like

Ben ook volledig weg van de navitimer daar wil ik nog wel een schepje voor bovenop doen

Heel mooi voor dat geld!

Haha ja ik verklaarde me gisteren ook weer gek dat hij er nog steeds opstaat, maar voorlopig mag hij nog steeds gaan… :see_no_evil:

1 like

Dat die nog niet verkocht is🤔 Of heb je biedingen van 900 euro😜

1 like

Nog net niet zo laag, maar het scheelt niet veel soms… hij zal nog noodgedwongen toch moeten blijven :wink:

Had al zo’n vermoeden…:wink: Niet wegdoen voor veel minder dan de keurige vraagprijs​:+1:t2:

1 like

Om te beginnen welkom.

Misschien is het handig om het ehbo lijstje eens door te nemen. Je vind deze in het FAQ hoekje.
Het lijstje helpt jou en ons om je wensen in kaart te brengen. Wat je belangrijk vind aan een horloge, maar ook punten die afknappers naar voren brengen. Hopelijk kunnen we je dan gerichter helpen zoeken.

En ik weet niet hoe uitgebreid je kennis tussen mechanische en quartz uurwerken is, maar wellicht handig om elk z’n voor- en nadelen voor ogen te hebben voor je je keuze maakt. Ik kan niet in je beurs kijken, maar voor velen is dit niet een broodje kroket ofzo.

Welkom.

Je maakt je entree met een tamelijk luie vraag.

Ga naar Chrono24, zet een filter aan op 1500 ballen binnen de EU, zowel nieuw als gebruikt, en ga eerst eens een rondje klikken tot je met vijf kandidaten terug kunt komen. Dan heb jij een idee wat je mooi vindt, en wij hebben een referentiekader.

Vintage kent risico’s. Het is allemaal niet meer waterdicht, er kunnen allerlei modificaties aan horloges gedaan zijn, of ze kunnen stuk zijn. Toch heeft vintage bakken met charme voor minder geld dan nieuw. Nieuw is wat ziellozer, maar technisch gezien betrouwbaarder.

Kortom: Wil je weten wat je koopt en er de plomp mee in kunnen springen? Nieuw. Als je wabi-sabi en een wat avontuurlijkere reis wilt? Vintage.

1 like

:joy:

1 like

Ben ik zeker niet van plan! Daarvoor is ie inderdaad veel te mooi :smiley:

1 like