Nieuw in de horlogewereld

Handige site om zo eens door te kijken. Erg leuk ook gewoon dat rondkijken. Bedankt.

1 like

Zoiets had ik nog niet eerder gezien, dit zal denk ik niet mijn eerste aankoop worden. Toch vind ik het wel wat hebben, wie weet wat de toekomst brengt. Bedankt voor de aanrader.

Welkom! En al het goede advies qua merken is al gegeven.

1 like

Bedankt!
Ik merk ook dat mijn smaak al een beetje duurder is geworden na het bladeren door de verschillende merken. Ik denk dat ik het hier wel leuk ga vinden zo.

Tussen de 100-200 heb je een mooie Invicta. Modern of vintage. Keuze te keur.:grinning:

Welkom btw!

1 like

Naast al het genoemde, ook nog Vostok. Russische onverwoestbare automaatjes, hier in het blauwe gedeelte (horlogemarkt) vaak onder de 100 te krijgen. Kijk hier :point_down:t5: maar eens tussen.

En nog meer duikers, gelijk in jouw prijsklasse :



De rest mag je zelf uitzoeken :sunglasses:

5 likes

Ik vind dit een (geel) gekleurde opmerking :wink: Met alle respect, maar ik zie het moderne Invicta niet als een serieus horlogemerk. Maar wellicht wel leuk als je eens iets anders wil dan de massa.

2 likes

Welkom op HF!

1 like

Zoek het eens in een heel andere hoek. Kijk eens naar een G shock.

1 like

Van mij mag je dat vinden. :wink: Enige wat ik doe is antwoord geven op zijn vraag.
Betreft dat andere kun je beter een topic over openen. Ik weet niet wanneer iets serieus is? Dat jij iets niet mooi vind maakt het niet minder serieus. Ik draag ze graag. Zoals vandaag mijn Bolt Zeus. Ja groot met zijn 50mm. Maar design vind ik best leuk en er zit een leuke automatische GMT in dit horloge.

Prima afwerking met Zwitserse strepen en anglage

Niet iedereen hoeft het leuk te vinden, in dat geval kan iemand altijd beginnen met een pro diver als eerste beater horloge. Zijn goedkoop, prima Seiko uurwerk, verschillende designs en kleurtjes…

1 like

Welkom, Vicobert! Mooie tijd hier. Ben benieuwd of je erg lang de € 200,-- als prijsplafond handhaaft. Overigens: daar is niets mis mee!
Hier boven werden ze al genoemd: de Seiko 5, Orient, tweede hands: Tissot, Certina (www.uhrforum.de/angebote) Als mogelijke vindplaats.
Maar ik zie ook een lichte verschuiving van meningen en inzichten. Een enkele Invicta kan er ook hier mee door (met hangen en wurgen), en soms zelfs een sympathiek hoofdknikje naar Chinese horloges.
In ieder geval: succes en we volgen het nieuws graag, uiteraard met een foto.

2 likes

Zo’n Seagull mag er zeker wezen. Vergeet ook niet de Russen!:wink:

2 likes

Welkom hier,
En er is ook nog altijd de Chinese homages van oude Seiko modellen die zijn kwalitatief heel goed gemaakt seiko looks en seiko hart (uurwerk). Lopen prima!


Op Aliexpress voor 90euro!
Mss kun je op youtube eens kijken daar zijn reviewers die in elk prijssegment horloges showen:
The urban Gentry
The Time teller
Random Rob
Bruce Williams
Watch Geek
Veel plezier met kijken!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Met name de Time Teller en It’s complicated! :upside_down_face::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Welkom hier. Mijn aanbeveling: paar weekjes lekker veel topics lezen hier. Dan heb je waarschijnlijk al een lichte voorkeur voor een bepaald type horloge ( duiker, pilot, chrono, tool, dresser). Vervolgens rustig aan in het blauwe gedeelte speuren. Komt wekelijks genoeg moois voorbij van doorgaans betrouwbare verkopers. Wees niet bang om vragen te stellen. Succes!

1 like

Dank je voor wat betreft het eerste :wink: Ik koos voor een antwoord dat in het midden van de normale verdeling ligt, jij kiest er voor een die ergens op het smalle deel van de curve ligt. Kan ook, maar is minder voor de hand liggend.

P.S. is dat een draaibare bezel op die Zeus? Ligtdat horloge ook niet ietwat boven het budget van de TS? :smiley:

Draaibaar? yes! Horloge is ongeveer dubbele van zijn budget. Maar met veel mazzel kun je zoiets soms voor minder vinden.

2 likes

De leeftijd van het horloge is het grootste verschil tussen nieuw en vintage :wink:

1 like

Beste Vicobert, van harte welkom.

In elke prijsklasse is iets speciaals te vinden maar als je door de bomen van marketing iets goeds zoek zal ik altijd kijken naar de bekende Seiko, Citizen en Casio. Mechanische horloges voor 200 euro wordt waarschijnlijk tweedehands of vintage ook daar kan je genoeg vinden hier op HF. Veel leesplezier.

1 like