Nieuw kopen Chrono24 Monaco

Klopt, wereldwijde garantie staat er vaak. Alleen zijn er dealers (zelf meegemaakt) die verzend/administratie/verwerkingskosten in rekening brengen voor hun dienstverlening, omdat het horloge niet bij hen vandaan komt.

Begrijpelijk dat ze er geen geld gaan toeleggen op iets waar ze niks aan verdiend hebben.

Vroeger dacht ik dat met wereldwijde garantie bedoelt werd, dat je bij elke AD binnen kan stappen en het kosteloos onder garantie geregeld zou worden, als het ware dat het daar gekocht zou zijn geweest. Dacht dat de merken dat op zich nemen, maar blijkbaar werkt dat niet zo.
Sindsdien neem ik dat wel mee in mijn aankopen, en niet alleen op horloge gebied.

1 like

Zouden deze kosten hoog zijn?
Had 2018 bij een klokje onder de 1000 dat ze idd administratieve kosten en registreren in rekening brachten à 15 euro

Vind ik ook wel logisch, dat als ze kosten maken die voor mijn rekening zijn. Dat staat nog los van een reparatie

Weet eerlijk gezegd niet of hier vaste prijzen voor in de rekening worden gebracht (al dan niet aangegeven door de merken) of dat de dealers dat zelf mogen bepalen.

Kan me wel voorstellen dat bij een horloge v 80k de verzekerde verzending hoger kan liggen dan bij n horloge v onder de 1k.

Ik moet nog wel eens apparatuur naar Zwitserland sturen, dat is via dhl dan toch ook al snel 3-500,-

Wat een dure kut hobby is t toch.
Kan beter weer jaarlijks een fossil ofzo kopen. is ie kapot is de kliko er blij mee😂

1 like

Wat ik begreep is dat juweliers vaak een deal hebben met koeriersbedrijf waar de prijzen anders liggen dan dat je als consument wat op miet sturen.

Daarbij ook wel es meegemaakt dat de juwelier soms wacht tot zijn vertegenwoordig langs komt. Dan kan ie dat zonder verzendkosten aan em meegeven.

1 like

Dat geldt denk ik voor veel hobbies wel, dat het voor n buitenstaander ‘absurd’ veel geld kan kosten.

Ik bedoel, veel v mn andere spullen zijn verbruiksvoorwerpen, in de zin v is t kapot en niet voordelig te herstellen, dan wordt ie inderdaad vervangen.

t zal als er wat is toch wel goed komen. Zou dat erg slecht vinden. Grote merken geven toch ook aan de horloge bij een geautomatiseerd dealer af te kunnen geven.
Anders ook geen internationaal garantie systeem👍

geautoriseerde dealer

Je kunt je bericht trouwens binnen een x aantal minuten ook nog bewerken/corrigeren :wink:

Enneh, het gaat niet altijd goed. Ook bij de luxere merken niet, als je sommige horror verhalen hier leest. Hoe welwillend n dealer wilt zijn, maar n merk stug bij diens standpunt blijft.
Maar meestal gaat t idd wel goed.

1 like

Hier iets minder positieve ervaring. Tot twee keer toe daar horloge besteld (die op voorraad zou zijn), tot twee keer toe hebben ze niet kunnen leveren (omdat ze hem toch nog moesten bestellen en dat niet lukte). Ging beide keren om een niet unieke IWC. Overigens wel geld netjes terug gekregen via de Trusted Checkout service van Chrono24.

2 likes

En over welke dealer/juwelier gaat t?

Gewoon internationale garantie bij iedere AD.
Kans dat ze je verzendkosten in rekening brengen wanneer je ermee langs gaat omdat het horloge niet via een filiaal hier (Schaap/Citroen bv.) is aangeschaft.
Maar buiten dat is het gewoon internationale garantie dus geen zorgen over maken.

Monaco Luxury Watch bij mij:

Ik doe het i.i.g. niet weer via die route. Zeer frusterend als je geld al is overgemaakt naar Chrono, je van de verkoper 0,0 hoort en als je er om vraagt je een standaard reactie krijgt (die elke keer hetzelfde is). En dat tot 6 maand lang. Liever een paar euro meer en normaal contact :wink:

1 like

Oké. ben benieuwd of iemand ervaring met poletti heeft

niet fijn idd

Dit is een ander bedrijf dan Monaco watches overigens

2 likes

Wat? poletti?

Zie het nu ook idd. Je hebt gelijk; het is een ander bedrijf (met een gelijkende naam). Excuus.

Laat ik het dan zo stellen:
Mijn ervaring met kopen uit Monaco (zij het met een andere toko) is dus niet positief. Maar misschien is het bij dit bedrijf anders.

1 like