Nieuw kopen Chrono24 Monaco

Zou inderdaad wel even zoals bovenstaand al werd genoemd navragen of het horloge daadwerkelijk op voorraad is en op welke termijn deze verzonden kan worden.

Geen ervaring met horloges kopen in Monaco, behalve dat ze daar iets lijken te doen met de BTW (niet aanrekenen bij export naar ander land) en daarmee een groot voordeel geven. Hetzelfde als je bij een Amerikaanse dealer koopt, daar is het ook altijd ex de BTW (wisselt per staat wat je aan BTW betaalt, daarom zijn alle prijzen altijd ex btw)

Betreft de internationale garantie: ik heb een Tag Heuer horloge uit Frankrijk ter reparatie ingebracht bij een Nederlandse AD en dit werd kostenloos opgestuurd en hersteld. Ook een Tudor uit Italië bij Schaap en Citroen ingebracht en dit werd ook kosteloos afgehandeld. Wellicht kost het opsturen voor een authorised dealer ook niks? Anyway, als het je dwars zit zeg dan dat je het op vakantie in Monaco hebt gekocht.

2 likes

Op het laatste punt: Ik heb met een Omega wel eens de ervaring gehad dat ik de verzend- plus verzekeringskosten voorgeschoteld kreeg voor een garantieklusje. Was overigens geen servicecentre, wél een officiele retailer. Wellicht dat daar ook nog verschil in zit. Ik vond het op zich wel logisch, ik had immers het horloge daar niet gekocht. :sunglasses:

2 likes

Mijn collega heeft hier een Tudor besteld die -bleek achteraf- niet op voorraad was en na 6 maanden nog niet werd geleverd.

Hij heeft vervolgens de bestelling geannuleerd; Corona werd als reden gegeven maar wij vermoeden dat dergelijke dealers horloge modellen te koop zetten en na een opdracht pas op zoek gaan naar het specifieke model.

In zijn geval lukte dat blijkbaar niet; het is geen drama maar wél irritant natuurlijk.

1 like

Dat gebeurt heel vaak in die contreien… Je zou ze vooraf om een foto van het bewuste horloge kunnen vragen.

@WillemP. Beste Willem, heb je uiteindelijk via Monaco route besteld en hoe was je ervaring? Gr.

dat is ook zo bij veel van die handelaren uit Monaco of Italië, je kunt het zien aan het gebruik van stock foto’s. voordat je koopt moet je even informeren of het model daadwerkelijk op voorraad is.

Nog niet, de aankoop staat nog steeds op stapel, maar is gekoppeld aan een zakelijk doel omdat ik op den duur elke maand een horloge kocht. Inmiddels is de laagste prijs van 15000,- naar 19500,- gegaan, dan is kopen op Schiphol ex btw volgens mij even duur inmiddels

1 like