Toen ik een tijdje terug mijn horloge-collectie wilde uitbreiden (of beter gezegd: een collectie wilde gaan aanleggen ) kwam ik bij het zoeken naar informatie op dit forum. Ondertussen al heel wat uurtjes op doorgebracht en nuttige (en soms minder nuttige
) informatie gevonden, zelfs wat aankopen gedaan op de horlogemarkt, dus dan wordt het eens tijd om mezelf eens netjes voor te stellen.
Ik ben Sander, 40 jaar en woonachtig in Dordrecht.
Mijn eerste fatsoenlijke horloge kocht ik ergens begin jaren '90, een titanium quartz van Seiko (type weet ik niet meer, maar vrijwel identiek aan de SGG735), dat ik bij elkaar had gespaard met een krantenwijk. Jarenlang met veel plezier gedragen tot de wijzers en indices van ellende in elkaar stortten. Na een tijdje zonder horloge, de tijd aflezen deed ik op mijn telefoon, begon het weer te kriebelen en ging ik op zoek naar een vervanger. Deze vond ik in een Zeno Z-7873 chronograaf met een Miyota OS10 quartz-uurwerk. Zo betrouwbaar en nauwkeurig als maar zijn kan en dit horloge draag ik inmiddels bijna 10 jaar dag in, dag uit met heel veel plezier.
Ik vond dat het toch eens tijd werd voor wat afwisseling. Gewoon om eens wat anders te dragen en om het horloge af te kunnen stemmen op de gelegenheid en/of kleding.
Ik ben op het moment nog wat zoekende (het virus heeft inmiddels wel toegeslagen ) naar hoe de collectie er uit moet gaan zien en heb een aantal uiteenlopende (en vooral budget-)modellen aangeschaft, met het idee om zo eens uit te testen welke modellen en maten ik fijn vind om te dragen en zo uiteindelijk een wat definitievere collectie aan te leggen, wellicht van een wat hoger niveau (had ik al gezegd dat het virus heeft toegeslagen
).
De huidige collectie bestaat inmiddels uit:
De al genoemde Zeno Z-7873, met een Miyota OS10 quartz uurwerk. Met afstand mijn lieveling uit de collectie:
Haas & Cie Vitesse, met een ISA 8172.220 quartz uurwerk:
Kronen & Söhne Imperial, met een KM0206 automatisch uurwerk (Chinees?). Voor weinig op de baai gekocht, gewoon omdat ik eens een automaat wilde hebben :
Favre Leuba Sea King. Gewoon omdat ik eens een vintage wilde hebben . Te klein voor mijn smaak.
Swiss Combat Forces Garrison, met een Ronda 515.24 H quartz-uurwerk . Met 47mm wat grote betreft op (of net over?) het randje van wat mijn pols kan hebben:
Gigandet Classico, met een ISA 8172/220 quartz-uurwerk. Even wennen aan de “stealth”-look, maar het heeft wel wat:
Seiko 5 SNK809K1, met een 7S36 automatisch uurwerk. M’n eerste wat serieuzere automaat:
Wat staat er hoog op mijn grail-lijst? Bv. een Maurice Lacroix Pontos chronograph of Reserve de Marche of Zeno XL Pilot.