Nieuw lid: BPP, even voorstellen

Goedendag, na een paar maanden hier te hebben meegelezen nu dan ook maar mezelf geregistreerd op het horlogeforum.

Ik ben een jonge vijftiger uit het westen van het land met nog weinig horloge-ervaring. Momenteel bezit ik drie horloges met stalen band, van wat men “fashionmerken” noemt. Het belangrijkste is dat ik er erg tevreden over ben. Omdat de horloges tijdens het sporten gebruikt worden (vanwege de secondenwijzer) wilde ik er ook niet al te veel geld aan uitgeven. Wat ik wel al die tijd heb geweten is dat je dergelijke modemrouter horloges nooit voor de volle mep moet kopen, maar dat na een seizoen er al vrij snel afgeprijsd gaat worden. De oudste twee zijn een Armani en Versus waar ik iets meer dan 100 euro aan uitgegeven heb, de eerste met blauwe en de tweede met zwarte wijzerplaat. Enkele maanden geleden heb ik een Versace met blauwe wijzerplaat gekocht, en hierdoor ben ik eigenlijk een beetje door het horlogevirus aangestoken. Nu weet ik dat er over het algemeen niet heel positief over fashionbrands wordt gedaan, maar Versace is toch wel een iets ander verhaal dan bijvoorbeeld Armani, Boss, Michael Kors en dergelijke. Versace en Timex zijn een joint venture aangegaan en Versace heeft daarbij zelf wel enige invloed op het designproces. Voor wat het waard is mogen de horloges zich Swiss Made noemen en hebben de horloges saffierglas. Alleen de prijs is wat uit verhouding, maar dat geldt natuurlijk ook een beetje voor de kleding van Versace. De initiële prijzen liggen voornamelijk rond de 1000 euro en iets daarboven. Echter zoals ik al meldde gaan de prijzen daarna rap naar beneden. Zelf zou ik ze niet kopen als er niet minstens 50% vanaf gaat. Mijn exemplaar heb ik met 70% korting gekocht en voor dat geld vind ik dat je dan een prima horloge hebt.

Maar nu…. Nu ben ik ineens toe aan een “grotemensenhorloge”. Tot nu toe draag ik in het “dagelijkse leven” geen horloge, en dus alleen voor tijdens het sporten. Omdat het sporten het horloge kan aantasten is het zonde om daar een substantieel bedrag aan uit te geven. Voor dagelijks gebruik mag het van mij wel iets kosten. Mijn interesse gaat behoorlijk uit naar de Breitling avenger, en dan met name de seawolf 2 in de gele uitvoering. Iedere keer als ik die zie voel ik de wow-factor. Of het deze definitief gaat worden moet nog blijken, maar ik ben me al uitgebreid aan het oriënteren. Wordt vervolgd!

En dan meteen ook een vraag aan de forumleden: omdat ik geen ervaring heb met automatische horloges vroeg ik me af hoe lang je het horloge dient te dragen voordat de volledige power reserve benut kan worden. Geldt daarbij dat bij kort dragen de power reserve ook kort is? Of moet het horloge eerst een minimale tijd gedragen zijn om überhaupt te blijven lopen?

Tot zover. In ieder geval leuk dat ik eindelijk mee kan praten :wink:

60 likes

Hallo…en welkom :wink:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij je nieuwe verslaving.

De automaatvraag:

De ene automaat windt vlotter dan de andere. En het hangt ook sterk af van hoeveel je beweegt. Gewoon in de auto achter het stuur op de autostrade bouw je niet veel op.

Nu, gemiddeld bij actief zijn krijg je hem in een uur of 4 wel vol.

En voor de rest: Welkom!

7 likes

Welkom…:+1:

Veel tekst… waar zijn de plaatjes!!!
Welkom!

1 like

welkom en met breitling kan het niet mis gaan :+1:

1 like

Welkom!

Welkom! Lekker blijven rondneuzen :muscle:t3:

Welkom :wink:

Welkom BPP op het HF.

Welkom op dit forum, BPP! (waar staat dit eigenlijk voor?)

Veel plezier hier en een leuke horlogereis!

Van harte welkom van een mede nieuw forum lid :wink:

Het allerbelangrijkste :+1:

Die kende ik nog niet :joy:

Dat gaat vrij snel, maar waar blijven de foto’s? :wink: Welkom :partying_face:

Welkom!

Welkom bij de club BPP.
Als je je voornaam bekend maakt dan kunnen we elkaar tutoyeren wat vrij normaal is hier. :+1:

Dank voor het warme welkom hier! Leuk om te zien dat dit forum behoorlijk actief is.

Hierbij een foto van mijn huidige horloges. Zoals gezegd dus niet representatief voor wat komen gaat :wink: Ze moeten hun werk doen onder zware omstandigheden en in die zin voldoen ze zeker. Maar ik ben nu wel toe aan een volwassen horloge.

16 likes

Ja dat moest dus modemerk zijn haha. Autocorrect….

1 like

Toch een like, je moet ergens beginnen en het kan echt veel slechter :wink:

2 likes