Nieuw lid: BPP, even voorstellen

Welkom op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses: :+1:

Heel veel plezier gewenst hier!

Van harte welkom! Een Breitling avenger is een prima keus. Inderdaad kroon 1 stapje uittrekken en opwinden. Heeft 38 uur power reserve. Als ik hem dagelijks drag hoeft hij niet te worden opgewonden.

Van harte welkom hoor!

Goede vraag! Met mijn opgebouwde ervaring met meerdere automaten kan ik je in volle overtuiging zeggen; geen enkel idee!

@Kad jij had het over ongeveer 4 uur. Kan je dit generaliserend aannemen of staat het meer in verhouding tot de gangreserve bv?

Welkom! En alvast veel plezier met je zoektocht!

Zijn inderdaad allemaal zeer leuke horloges. Seiko 5 ook erg geinig. Maar als ik daaraan begin wil ik ze in diverse kleuren en voordat ik het weet zit ik met een hele collectie aan horloges (mezelf kennende). Dat is niet de bedoeling. Ik wil eigenlijk 1 wow-horloge. Althans voor dit moment zeker :wink:

1 like

welkom BPP!

Nee hoor.

Wat je leest over watch winders → met 900tpd krijg je een horloge vol, met 650 hou je de meeste horloges gaande.

Kort door de bocht, je moet 250 volle rotaties hebben om vol te krijgen, of 750 grotere bewegingen.

2 likes

Welkom BBP, die blauwe Versace is mooi!

Dank je. Het is ook zeker geen rommelhorloge.

1 like

Welkom @BPP !
Veel plezier hier op het forum.

Haha dat zei ik vroeger ook tegen mezelf.

Na een tijdje heb je waarschijnlijk meerdere “wow” horloges en dan ga je die allemaal verkopen om bij je grail te komen. Welke dat is … kom je over een tijdje op HF wel achter.

1 like

Welkom hier

Welkom hier, leuke horloges heb je al :+1:t4:
Wens je veel plezier hier op dit forum

1 like

Welkom!

Welkom! Iedereen begint ergens, ik heb vroegah ook een emporio armani klatser gehad :smile: Veel plezier hier en ik ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen, Breitling Avenger klinkt goed :slightly_smiling_face:

:grin: :+1:t2:

Al bij de Boutique in Den Haag geweest? Daar hebben ze alles van Breitling wel zo’n beetje liggen. Lekker beetje snuffelen, beetje passen en kijken wat er op je pols ook goed uit ziet. Leuk om te doen ook gewoon. Verder; als dit specifieke horloge jou erg aanspreekt moet je vooral met je gevoel mee gaan, maar ik zou persoonlijk voor een eerste en voorlopig enige horloge (buiten de ‘sport’ horloges) niet voor een gele wijzerplaat gaan maar iets kiezen wat net wat meer bij alle gelegenheden past. Maar dat is maar een tip en iets persoonloijks, het gaat er om wat voor jou werkt en waar je blij van wordt.

Laat het ook zeker niet na om een ‘suggesties voor een nieuw horloge’ topic te maken als je wat tips wilt. Vinden we leuk :slightly_smiling_face:

En welkom natuurlijk!

De mijne is z’n geld dubbel en dwars waard. Veelvuldig gebruikt onder best zware omstandigheden en hij loopt nog als een zonnetje

1 like

Welkom!