Nieuw lid dat advies vraagt

Hallo horlogeforum,
Mart hier :wave: ! Ik lees al een klein tijdje mee en sinds kort ook maar eens een account aangemaakt. Horloges heb ik altijd al mooi gevonden maar heb nooit echt een serieuze gehad. Vroeger wel een paar danish designs gehad maar die zijn er helaas helemaal mee opgehouden. Ook merk ik dat ik lang niet zo veel weet als de meeste hier, maar heb daardoor wel al veel van jullie geleerd. Dank daarvoor!

Ik heb besloten om binnenkort één echt serieus horloge te kopen wat ik voor de rest van mijn leven kan dragen en daarna door kan geven aan mijn kids. Mijn aandacht ligt nu gevestigd op de omega speedmaster of de breitling navitimer. Naast dat ik het allebei prachtige horloges vind ben ik al van jongs af aan geintereseerd in de lucht en ruimtevaart. Ik wil ze binnenkort eigenlijk een keertje in het echt zien, kan ik daarvoor gewoon bij een juwelier naar binnen of gaat zoiets op afspraak en zijn er betrouwbare winkels die jullie aanraden? (regio Den Haag/Rotterdam)

Deze modellen vind ik tot nu toe het mooist



Zijn er nog belangrijke verschillen tussen de omegas en breitlings die ik moet weten voordat ik ze ga passen? Ik weet al wel dat je speedmaster met de hand op moet winden en de navimiters automatisch opladen maar voor de rest lijken ze mij erg hetzelfde.

Dank alvast voor jullie hulp bij mijn vele vragen!
Groeten Mart

36 likes

Welkom Mart. Veel plezier hier.

Enne…

Wat betreft

Ik heb besloten om binnenkort één echt serieus horloge te kopen wat ik voor de rest van mijn leven kan dragen en daarna door kan geven aan mijn kids

"
rustig je tijd nemen en veel rondkijken hier.

Succes.

7 likes

Welkom Mart op dit leuke en actieve forum ! :ok_hand:Aamon gaf al een belangijk advies… :point_up_2:

2 likes

Welkom Mart en veel plezier hier.

Dat wordt lastig doorgeven, één horloge aan multiple kids

en dat wat @Aamon zegt, je hebt de tijd om een rustige voorbereidingstijd te nemen en daarna een gedegen keus te maken. Wellicht vind je hier wel een gunstig geprijsde grail die jouw doel kan vervullen.

Maar ik kan in ieder geval bevestigen dat de Speedmaster een prima keuze zal zijn, meer iconisch is moeilijk te vinden…

6 likes

Mijn beste,

Mart, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ja hoor , zonder probleem en dan krijg je er ook nog een bakkie koffie bij.
Omega Speedmaster | Juwelier van Willegen Den Haag | Juwelier van Willegen
Of loop even binnen bij,

En welkom bij de club.

2 likes

Ten eerste: Van harte welkom op het forum. Kijk gerust rond.

Wat betreft de keuze van horloges en vragen:

Je kunt gerust een juwelier binnenlopen en zeggen dat je wil passen, voel je niet verplicht tot koop en neem genoeg fotos.
Bedenk ook of je per se een nieuw horloge wil of dat een vintage horloge ook tot de opties behoort, dat is natuurlijk smaak en budget afhankelijk.

Ik weet zeker dat er genoeg forum leden zijn die je kunnen helpen bij de keuze.

Succes alvast en veel plezier op het forum.

1 like

welkom-home

1 like

0000002195
Denk je dat je het bij 1 horloge kunt houden? Ik dacht dat ook maar heb er nu al 4😁

3 likes

Welkom op HF Mart. Den Haag biedt voldoende op horloge gebied. Dagje plannen om o.a de Navitimer en de Speedmaster te passen. Overigens ga je hier op HF nog meer en wellicht betere inspiratie opdoen :grin:

Welkom Mart, op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Ik zie dat de adviezen al binnen lopen. Neem de tijd voor het maken van je keuze!

Heel veel plezier gewenst hier!:slightly_smiling_face::+1:

Ja, bij een keuze voor Breitling dwingt zich een carrièreswitch op naar autoverkoper.

4 likes

Heel veel succes! :wink:

Zou voor rolex gaan. :speak_no_evil:

Speedmaster is natuurlijk ook een prima horloge, maar ik zou wat meer waterdicht willen voor elke dag.

Zenith el Primero is ook leuk.

Van harte welkom Mart :+1:

De meeste tips zijn al gegeven. Neem je tijd en passen, passen, passen. Het is immers ook een ‘serieuze’ aankoop. Superleuk!

Helemaal eens. Een nieuwe zoektocht? :innocent:

2 heel verschillende horloges.
Van de navitimer ook de 41mm passen.

Persoonlijk vind ik de navi:

  • iets mooier
  • handig door automaat
  • datum
  • iets dikker
  • minder waterdicht
  • minder mooi mechanisme dan de doorontwikkelde Lemania in de speedy

Ik ben niet helemaal onbevooroordeeld

6 likes

Welkom Mart! Leuk dat je er bent.

Twee mooie horloges waarbij ik voor de Speedmaster zou kiezen als je hem wilt doorgeven aan de volgende generatie. Omega is wat mij betreft veel tijdlozer dan Breitling.

Weet ook dat er op dergelijke horloges (flink) korting bedongen kan worden. Het zou voor je portemonnee zonde zijn als je de listprijs betaalt. Een jong gebruikte kan financieel ook erg interessant zijn.

Veel plezier met je zoektocht.

Welkom Mart!

Ja, zo zijn alle horlogejunkies hier ooit begonnen!

Mijn tip is om vooral jezelf er niet te veel in te verdiepen. Gewoon niet nadenken, snel een horloge kopen en dan nooit meer over nadenken en hier weer uitloggen. Als je je er eenmaal te veel in gaat verdiepen kom je op de point of no return. Dan gaat het niet meer lukken om het bij één horloge te laten :stuck_out_tongue:

Beide bovengenoemde opties vind ik trouwens mooi. Volgens mij kan je daar beide geen buil aan vallen! Succes en ik ben benieuwd!

2 likes

De Speedmaster draagt compact en is een allemansvriend die ook goed op de pols van een dame zou kunnen. Een 46mm Breitling zou ik nooit als erfstuk pakken, je kinderen zien je aankomen met zo’n kolos. Dan zou ik de 41mm Navitimer overwegen waar @Kad ook mee kwam.

Ik moet wel zeggen dat de Navitimer veel meer een liefhebbershorloge is. De bezel is wat vreemd, er zit een rekenlineaal in die 0,01% van de eignaren daadwerkelijk kan gebruiken, omdat de rest niet weet hoe…

Als je het mij vraagt, voor een toekomstig erfstuk: Speedmaster for the win. Discreter, compacter, afleesbaarder, beter. In weerwil van wat velen hier gaan zeggen zou ik de saffieren sandwich op bracelet pakken.

facepalm-gif-1

Los van het anglicisme: Mijn moeder zei altijd dat je geen stiefkinderen moet maken. In mijn beleving is dat één grofweg gelijkwaardig horloge per kind.

Weet je het zeker?

Ik noemde hem ook al in een ander topic. De Breitling B09 Premier in 40mm mag er ook zijn. Tandje klassieker, maar erg mooi, en tijdloos. Check ook eens de zijkant. :slight_smile:

5 likes

Welkom :+1: