Nieuw lid dat advies vraagt

Ha Mart,

Welkom op het forum. Vind beide merken mooie horloges hebben. Maar persoonlijk zou ik voor de Speedmaster gaan. Maar dat is omdat ik die gewoonweg mooier vind en in ieder geval om mijn pols past. Succes met de zoektocht!

1 like

Welkom bij de club!
Een Speedmaster is altijd een goede keuze. Daarnaast zijn er nog andere merken met een space/luchtvaart historie, welke in je collectie passen :wink:

1 like

Goedemorgen Mart welkom bij de club.
Wat betreft je keuze welk horloge kan ik je geen raad geven , heb n.l. geen van beiden.
Maar ik zou zelf even vragen of het zou uitkomen om (uitgebreid) te komen passen.
Denk dat bijv. op zaterdag het wel eens erg druk zou kunnen zijn en wanneer je even van tevoren belt kunnen ze uitgebreid de tijd voor je nemen.
Zuukses :+1:

1 like

Een horloge doorgeven aan meerdere kids? Dat gaat niet gezellig worden.

4 likes

Welkom!

Wat voor ‘drager’ ben je doorgaans?
Zou zeker rekening houden met je keuze hoe je er dagelijks bij loopt en wat je doet. Niet alleen om praktische redenen, maar ook de match in het algemeen. Dat geldt ook voor de keuze van je horlogebandjes, die erg bepalend kunnen zijn.

En altijd zelf passen en in de spiegel kijken. Folder foto’s en foto’s van anderen (óók om andermans polsen), zijn per definitie vertekend. Ga ook niet van ‘een maat’ uit, maar pas hem om te kijken hoe het voelt en staat.

Succes met je zoektocht!

Ps. Nog een laatste tip. Het is niet ondenkbaar dat je smaak gaat veranderen naar mate je je meer verdiept in wat er te koop is. Misschien niet te snel beslissen dus als het een blijvertje moet worden.

1 like

Veel mensen hier roepen iets over dit of dat horloge voor hun kinderen later, terwijl ze zelf aan de start staan van deze hobby. En vaak verkoopt pa dan tussendoor dat horloge weer
 Je smaak zal veranderen door wat je gaat leren over horloges, en wat je zoal voorbij ziet komen. Daarnaast heb je meerdere kinderen waarvan je geen idee hebt of die ooit interesse gaan hebben in horloges, daar nu al op voorsorteren en jezelf vastleggen op iets ongewis beperkt je erg aan de voorkant van dat traject. Koop wat jezelf leuk vind en bekijk samen met je tzt geïnteresseerde kind(eren) of ze een horloge willen en zoek er dan samen eentje uit.

5 likes

Eens Rik.
Er zijn er maar weinig in mijn mijn omgeving die een horloge dragen uit liefhebberij of zelfs maar enig nut. Of het moet zo’n pols-IPad zijn(bleeh).
De jeugd wil er al helemaal niets van hebben, uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat iedereen een horlogereis van een paar jaar gemaakt heeft bij de start van die hobby.
Dus, welkom @Marterman76, Mart, veel plezier hier en maak eerst de reis af :+1:. Hoewel hij eigenlijk nooit af is :joy:.

3 likes

Welkom :+1:,
Als Breitling fan, alhoewel ik geen auto’s verkoop, zou ik zoals eerder genoemd zeker eens naar de Breitling Premier b01 kijken.
Mooi tijdloos horloge met een iets klassieke uitstraling, betere waterdichtheid in tegenstelling tot de Navitimer en een fantastisch b01 uurwerk onder de motorkap
Wat Omega’ s betreft zou ik de Seamaster 300 diver adviseren.
Succes !

3 likes

Welkom op HF, misschien is de Omega seamaster iets om over na te denken.

2 likes

Welkom hier bij HF !
Ik zou voor de blauwe B01 gaan.
Speedy heeft iedereen en staan er genoeg in het blauw.

1 like

Welkom :slightly_smiling_face:

Ik zou geen overhaaste beslissingen nemen. Dit soort horloges zijn niet bepaald goedkoop en ik hoor hier vaak terug dat de smaak van mensen verandert naarmate ze langer met de hobby bezig zijn

1 like

Welkom op HF, Mart!
M.b.t. jouw shortlist: allebei prima merken en prima horloges. Maar persoonlijk vind ik een Speedmaster Ă©cht teveel een VW Golf. Goed, maar nogal een clichĂ© en erg saai. Iedereen en z’n grootmoeder heeft er een, zeg maar.

Ik zou zelf, in dit segment, voor de nieuwe TAG Heuer Carrera Glassbox gaan. Vind ik echt mooier, betere maat, wat spannender en dit merk stond aan de wieg van de automatische chrono. Ook een leuk gegeven. Maar daarnaast: schitterend bol saffier, automatisch in-house uurwerk met 80 uur gangreserve, een praktische 100m waterdicht en ook nog beter geprijsd dan een Speedmaster.

Er zijn meerdere uitvoeringen in 39mm.
At the Watches & Wonders Geneva fair, TAG Heuer presented numerous  novelties for the Carrera series, including the Chronograph ”Glassbox" -  Lindroos

TAG Heuer Drops “Glassbox” Watches for the Carrera's 60th Anniversary

TAG Heuer 2024 LVMH WATCH WEEK | WatchGecko

Hands-On: The New TAG Heuer Carrera Skipper Chronograph

2024 TAG Heuer Carrera Glassbox “Panda” – Professional Watches

Succes en veel plezier met kiezen!

6 likes

Welkom hier!

1 like

Hallo en welkom.
Voor een keuze zou ik toch echt zelf een juwelier bezoeken en gaan kijken/passen.
Een plaatje vertekend en (kan) aan de pols er heel anders uit zien.
En je bent echt niet de eerste die bij een juwelier binnen stapt en alleen gaat passen/onderzoeken hoor.
Ik ben zelf liefhebber van de Navi (bucketlist horloge) maar dat is persoonlijk.
Rustig je tijd nemen en als je vragen hebt dan zul je hier genoeg “kennis” vinden die deze vragen met (horloge)liefde zullen beantwoorden.
Succes met de speurtocht. Vaak is de speurtocht nog leuker dan de aanschaf zelf.
:wink:

1 like

Welkom!

Ik heb een Breitling gehad (Avenger II GMT), daar was ik niet over te spreken. Ik heb een Speedmaster Professional en dat ding is echt top! Mooi in balans, veel geschiedenis, draagt prettig etc. etc. Ik vind de nieuwe erg mooi (en beter af te stellen door de nieuwere, mooiere band), maar wel echt heel duur.

Je zou ook naar een Speedmaster van bijvoorbeeld 2019 kunnen kijken.

2 likes

Welkom bij de club Mart en succes met je zoektocht. Beslis niet te snel en kijk ook hier in het blauwe gedeelte. (Ik heb totaal geen verstand van chronografen.)

1 like

Welkom en succes met de afweging!

De Breitling en de Omega zijn van een heel verschillend kaliber, vooral qua uitstraling. Grotendeels kwestie van smaak denk ik.

Een Speedmaster met een Golf vergelijken gaat wat ver. Het is een veel voorkomend horloge, maar dat is niet voor niets. Qua (prijs)segment in horlogeland niet vergelijkbaar met de Golf in autoland. Wel net zo begerenswaardig als een mooie strakke GTI!

Denk ook eens aan de Fortis B42 Official Cosmonauts, met of zonder chronograaf. Minder voorkomend en wel de link met de ruimtevaart.

3 likes

:point_up_2: Vele malen prettiger dan S&C Den Haag.
Qua keuze: er gaat stiekem niets boven een Speedy!

3 likes

Dan deze. Een van de voordeliger modelletjes en wat mij betreft de mooiste :wink:

1 like

Heb juwelier van Willegen in Den Haag recent bezocht.
Gedegen advies onder het genot van een kopje koffie.
Breitling winkel bevindt zich in dezelfde straat voor je oriëntatie.

Mooie gedachte om een horloge door te geven aan je kind. Heb deze gedachte ook alleen ik weet nog niet welk ik ga doorgeven of meerdere :smiley:

Suc6 en welkom :ok_hand:

1 like