Welkom…
Welkom! En multiple kids equals multiple horloges dus ik zou ze allebei doen…
Welkom!
Ik heb zowel een Navitimer als een Speedmaster. De Navitimer is wat uitgesprokener, de Speedmaster is minder opvallend. Als je een Navitimer draagt zien kenners meteen wat je om je pols hebt. Niet dat je veel kenners tegenkomt in het dagelijks leven.
Denk even na welke maat je wilt. Op een dunne pols is een 42mm Speedmaster snel te groot. Ik heb daarom een Speedmaster van 39,7mm en een Navitimer van 38mm. Handig dus om te gaan passen.
Succes met de zoektocht!
Welkom Mart,
Je bent met een leuke zoektocht bezig.
In ieder geval gaan passen. Alleen dan ontdek je het juiste gevoel.
Tag Heuer is net een stopwatch met die grote pushers.
(Om maar op dezelfde wijze stelling te nemen. )
Verder zeker een top horloge.
Heb ze beide. En beide zijn ze top op hun eigen manier. Misschien ook omdat ik de Avenger op leer/stof heb. Die draagt heerlijk met als de Speedmaster op de nieuwe bracelet.
Van Willigen is misschien wel de meest relaxte juwelier in Den Haag.
Als je even wat langer binnen naar een horloge staat te kijken, zit je voor je het weet aan een tafeltje met cappucino en het bewuste horloge………en er wordt geen enkele druk uitgeoefend, een hele fijne winkel!
Jij doelt op de Moonwatch, de Proffesional. Er zijn echter ook Speedmasters met een automatisch uurwerk. Hoewel ik er zelf een heb (een reduced) ben ik hier niet erg goed in thuis. De Reduced en Automatic zijn dacht ik modellen die niet meer nieuw te krijgen zijn, maar de Racing nog wel. Voordeel van de reduced (geen officiële modelnaam) was ook dat hij een wat handiger maat had (39 mm geloof ik). Nadeel zou zijn dat hij door de aparte modules duurder zou zijn in onderhoud. Daar staat dan weer tegenover dat de reduced aanmerkelijk minder hoeft te kosten dan een Proffessional.
Hi & welkom hier!
Als je een horloge lang wilt houden en eventueel zelfs doorgeven aan de volgende generatie zou ik ook kijken naar de duurzaamheid van de materialen en de eigenschappen ervan.
Zo zou mijn voorkeur uitgaan naar een saffieren glas (wat heel vaak zo is, maar niet bij alle speedmasters). Alsook vergelijk eens tussen een titanium/stalen horloge.
Mijn advies is ook altijd om het horloge op een stalen band te kopen. Dat vraagt initieel misschien een kleine investering extra, maar het gaat veel langer mee en rubberen/lederen banden zijn nadien vollop te verkrijgen (zowel OEM als aftermarket)
Als ik naar je lijstje kijk is het voor mij overduidelijk de speedmaster professional sapphire die je moet hebben. Of als ik daarvan mag afwijken een Rolex Submariner
Veel succes!
Welkom en veel leesplezier
Dat is waar, koop dus vooral voor jezelf. Wat jij (op dat moment toch) mooi vindt.
Welkom op HF Mart en veel plezier hier gewenst.
Ruimtevaart en horloges is een mooie combinatie, ook voor mijn horloge liefhebberij is dat samen met een beetje “James bond” (O.a. Seamaster, Speedmaster, Casio, Rolex en Bulova) het thema.
Mag ik je ook Sinn voorstellen?
Zit ook in de hoek luchtvaart, tool watch, maar zonder het prestige (en laten we eerlijk zijn: de daar aan verbonden hogere prijzen).
Het passen is wel lastiger, wegens minder verkooppunten in Nederland.
Beste Mart,
Als eerste welkom op dit leuke forum
Mijn tip is om altijd een horloge te passen en kijken/voelen hoe die is om de pols. Wat betreft de AD’s in Den Haag, Schaap&Citroen, en een stukje terug heb je sinds kort een Breitling boutique op de hoek en de koffie staat bij alle AD’s klaar, kan je gewoon binnenlopen hoor. Wat @pasd zegt over Omega, bij van willigen verkopen ze alleen nog de oude voorraad van Omega, licentie is ingetrokken door Omega. Dus kom je al gauw bij Schaap&Citroen uit, of je moet een ouder model ook ok vinden, dan kan je bij van Willigen terrecht.
Succes in je zoektocht, en als je meerdere kids hebt komen er vanzelf ook meerdere horloges bij
Welkom en succes ……………
Heeft iemand al een Zenith aangeraden? Die overklast volgens mij zowel de speedy als de navi overklast.
Welkom hier.
Oke, dat wist ik niet
Hartelijk welkom! Mooi om van iemand te lezen dat één horloge genoeg is. Maar dan wel een echte, met het hart gekozen topper. De Breitling? De Omega? Succes met je keuze.
die hoop heb ik ook gehad. Maar als je eenmaal bij een juwelier binnen staat… die, die, die
Welkom hier