Nieuw lid dat advies vraagt

Welkom op HF Mart,
aan de reacties te zien gaat het een mooie zoektocht worden.
En ook hopen dat je kinderen ook het horloge virus meekrijgen.
In ieder geval heb je wel iets heel moois en degelijk op het oog.
Heel stiekem zou ik voor de Omega gaan vanwege het uiterlijk.:grin::grin::grin:

Nog bedankt allen het warme welkom en voor de goede adviezen en andere aanraders! ga deze week even een paar winkels af om wat horloges naast elkaar te zien en kijken welke het beste bij mij past.

nogmaals bedankt!!

Mart

2 likes

Hetzelfde zal op korte termijn gelden voor Breitling bij van Willigen is de verwachting.

2 likes

Zeer herkenbaar :joy:

1 like

Dit blijft toch een hardnekkige, de Speedmaster (3861 dan) is 50 echte meters waterdicht. Je kan er dus meer dan prima mee zwemmen. Duiken (met perslucht) zou ik dan niet doen maar eerlijk hoe vaak komt dat voor en zou ik met een Zenith ook niet aandurven.

Hier een klein stukje levend bewijs (als kan het elk horloge zijn op deze foto :sweat_smile:) dat je dus prima kan zwemmen.

1 like

Toch zou ik t niet doen. Ook vanwege de pushers.

1 like

Omega stelt zelf dat je zelfs met een 30 meter WR Omega mag zwemmen, dus met 50 meter WR moet dat ook lukken.
Omega is één van de weinige merken die dit zo stelt, in tegenstelling tot al die overzichtjes die je ziet waarin wordt vermeld dat je met een 50 meter WR horloge nog maar net mag douchen of zwemmen…onzin !

2 likes

Zwemmen is geen enkel probleem.
Onderwater de pushers bedienen zou ik dan weer niet doen.
Mijn Speedmaster is afgetest en goed bevonden met 10 bar trouwens.
Voelt wel zo rustig.
Dit gezegd hebbende, een Speedmaster is voor mij geen vakantiehorloge.

2 likes

Welkom Mart, leuk je erbij te hebben. Keep us in the loop! :wink:

1 like

:raising_hand_man:t2:

Best handig als je in het buitenland bent en regelmatig vreemde eenheden moet omrekenen met enige precisie. Zolang je de bezel maar niet eerst naar de juiste positie hoeft te verdraaien, want dan is hoofdrekenen over het algemeen sneller.

@Marterman76, welkom hier en mooie plannen! Ik werd erg vriendelijk en geduldig geholpen bij Van Willegen toen ik daar op de bonnefooi binnenstapte, zelfs al heb ik aangegeven dat ik niks ging kopen.

Uiteindelijk gaf ik om nostalgische redenen de voorkeur aan een Navitimer boven een Speedmaster, maar een Speedy zou er wat mij betreft nog prima bij mogen!

Ik ben geen autoverkoper, overigens.

2 likes

Ik zou geen van beide nemen. Niet kunnen zwemmen met een Speedmaster is kudt en die Breitling is net een bestelbus om je pols.

En koop lekker iets voor jezelf en wat je graag draagt. Iets kopen als erfstuk mist volledig de plank. Niks mooiers dan papa’s afgeleefde horloge te erven die je ook echt gedragen heeft en waar de sporen van je leven in staan. Dat is wat je koestert, al die herrineringen.

3 likes

:joy:

1 like

43 of 41 mm is zeker geen bestelbus vind ik. Draag verassend fijn. Chrono + water is sowiezo niet echt een logische combo vind ik. Dan gewoon lekker een duiker erbij. :slight_smile:

1 like

Draagt*

1 like

Dat jij het niet doet wil niet zeggen dat het niet kan :wink: wat

Zegt, zou ik dan ook niet doen, ook geen reden toe maar als de rubbers op orde zijn is het geen enkel probleem! Spreek uit ervaring :muscle:t2:

3 likes

Dag Mart,

Welkom ook van mij.
Ik had hetzelfde. Eerst een tijd lang met veel plezier gelexen op dit forum, maar toch een keer de moeite genomen om mij netjes voor te stellen.

Zelf ben ik groot fan van de Omega Speedmaster. Die heb ik dan ook. Hij staat en draagt fantastisch.

3 likes

Hallo allemaal,

op jullie adviezen ben ik afgelopen weken een paar winkel af gegaan om es wat horloges te passen. Meteen was de speedmaster eigenlijk al mijn favoriet boven de navitimer en paar tag heuers en andere die ik heb gepast omdat ie een toch wat stoerdere uitstraling heeft vind ik toch beter voor elke dag.

Gisteren liepen we toevallig langs van willegen en ik wilde hem toch nog even keertje passen. Was eigenlijk nog niet van plan om hem nu al te kopen maar pas volgende maand op mijn verjaardag, ik krijg hem cadeau van vrouwlief. toen zei de medewerker die mij hielp dat ze morgen zouden beginnen met uitverkoop en dat als ik wilde hem met 20 procent korting mee mocht nemen. omdat dit het horloge is dat ik wilde zei mijn vrouw snel ja. :grinning:

erg blij mee maar moet nog even wachten met dragen tot mijn verjaardag volgende maand.

nogmaals dank voor jullie adviezen en tips!
groet Mart

25 likes

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe topper.

1 like

Gefeliciteerd Mart, mooi horloge! Veel plezier ermee

1 like

Mooi man.
Gefeliciteerd met je horloge, je vrouw en alvast met je horloge.
Heel veel plezier ervan.