Omdat ik bij diverse online zoekopdrachten ook steeds op dit forum terecht kom leek het me handig om me ook maar eens aan te melden.
Er zijn 4 zaken die ik altijd op de man heb als ik de deur uitga en als er één ontbreekt voelt het niet ok: sleutels, portemonnix, zakmes en horloge (ok, mobiel begint ook steeds belangrijker te worden maar ik lig er nog iet wakker van wanneer ik die vergeet).
Mijn belangrijkste interesses op horloge-gebied liggen op Japanse merken en ik heb ook diverse Seiko’s en Orients. Na altijd Swatches en “Hema-horloges” te hebben verbruikt was het eerste serieuze horloge dat ik van mijn eerste salaris ooit kocht, een Seiko Kinetic uit de SQ100 series. Toen die het na ruim 12 jaar non-stop dragen en de nodige capacitor-wisselingen begaf is de collectie uitgebreid met diverse 5-jes, een Citizen Eco-drive, en later ook Orient en Orient Star (de Classic met blauwe wijzers). De meest recente aankoop is een SARB035.
Tussendoor heb ik ooit een (geslaagde) poging ondernomen om een 5 uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten (met behulp van enkele donor-uurwerken ). Ook is recentelijk de Kinetic weer tot leven geroepen maar nu als Quartz-only.
Na deze overweldigende verzoeken 2 plaatjes vanaf de telefoon (zonder en met flits). Oudste en nieuwste broederlijk naast elkaar voor de gelegenheid.
Als die SARB-band net zo soepel inslijt als die andere dan komt het wel goed…
Meer plaatjes later.