Nieuw lid, even voorstellen

Omdat ik bij diverse online zoekopdrachten ook steeds op dit forum terecht kom leek het me handig om me ook maar eens aan te melden.
Er zijn 4 zaken die ik altijd op de man heb als ik de deur uitga en als er één ontbreekt voelt het niet ok: sleutels, portemonnix, zakmes en horloge (ok, mobiel begint ook steeds belangrijker te worden maar ik lig er nog iet wakker van wanneer ik die vergeet).
Mijn belangrijkste interesses op horloge-gebied liggen op Japanse merken en ik heb ook diverse Seiko’s en Orients. Na altijd Swatches en “Hema-horloges” te hebben verbruikt was het eerste serieuze horloge dat ik van mijn eerste salaris ooit kocht, een Seiko Kinetic uit de SQ100 series. Toen die het na ruim 12 jaar non-stop dragen en de nodige capacitor-wisselingen begaf is de collectie uitgebreid met diverse 5-jes, een Citizen Eco-drive, en later ook Orient en Orient Star (de Classic met blauwe wijzers). De meest recente aankoop is een SARB035.
Tussendoor heb ik ooit een (geslaagde) poging ondernomen om een 5 uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten (met behulp van enkele donor-uurwerken :wink: ). Ook is recentelijk de Kinetic weer tot leven geroepen maar nu als Quartz-only.

Tot zover een korte intro…

16 likes

Welkom! En we zien hier graag foto’s :wink:

1 like

Welkom Galf, zoals Firly terecht aangeeft, foto’s zijn een dingetje hier op het forum. We zijn erg benieuwd! :smiley:

Mijn beste,

Ik wens je een aangenaam verblijf binnen de contouren van dit sympathieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Dat zal niet beter worden na je aanmelding hier.

2 likes

Welkom en graag wat foto’s…zijn we gek op hier op HF! :slight_smile:

Welkom! Ook ik ben benieuwd naar de foto’s!

benvenuto

Hi, wij zijn er dol op; die foto’s :wink:

Welkom, had iemand al gezegd dat we graag foto’s zien hier? :slight_smile:

1 like

Van harte welkom, ik ben ook net nieuw!:smiley:

Welkom! Veel plezier hier!

Welkom!

Welkom op HF

Na deze overweldigende verzoeken 2 plaatjes vanaf de telefoon (zonder en met flits). Oudste en nieuwste broederlijk naast elkaar voor de gelegenheid.
Als die SARB-band net zo soepel inslijt als die andere dan komt het wel goed…
Meer plaatjes later.

7 likes

Welkom en veel plezier op het forum!

Welkom! Ben benieuwd naar de foto’s.

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Welkom op dit leuke forum!, en veel plezier hier gewenst.

Welkom op HF!