Nieuw lid: even voorstellen

Goedenavond allemaal! Na een aantal weken ‘anoniem’ meelezen met al het leuks dat hier voorbij komt, wordt het hoog tijd dat ik me eens voorstel. Ik ben Sietse, 38, woonachtig in Leiden en sinds kort besmet met het horlogevirus. De reden zal vast al wel eens vaker voorbij zijn gekomen hier. Na het overlijden van mijn opa heb ik zijn horloge geërfd, ben ik me wat meer in horloges gaan verdiepen en voilà: een hobby erbij.

Na een tijd zoeken en met hulp van twee vrienden met een uurwerktic, heb ik vorige maand mijn eerste automaat gekocht. Na lang wikken en wegen is de keus gevallen op een Seiko 5. De SNKL23, het befaamde Hodinkee-horloge. Misschien niet de meest originele keuze, maar ik vind het een prachtige eerste NA. En het horloge van mijn opa betreft ook een Seiko, dat heeft zeker meegespeeld. Ik heb het horloge gekocht bij Monsterwatches en Rob heeft het meteen voorzien van saffierglas. Ik merk dat ik echt nog in de wittebroodsweken zit en kijk regelmatig met groot plezier naar mijn pols. Een stalen band leek me nooit iets voor mij, maar ik ben inmiddels om. Heel chique.

En nu? In ieder geval gaat de Seiko 5 binnenkort toch over naar leer. Alleen al vanwege het polshaardieet van de originele band. Daarnaast wil ik het horloge van mijn opa op (laten) knappen. Het is voor zover ik kan ontdekken een heel simpel quartz-model, maar voor mij is het van onschatbare waarde. Verder ben ik me helemaal aan het verliezen in het enorme aantal mooie horloges op de markt, maar hoog op de wensenlijst staat in ieder geval een vintage horloge uit 1972 passend bij mijn oldtimer uit dat jaar. Het zal niet lang duren voordat de Seiko 5 gezelschap krijgt.

Goed, lang genoeg verhaal zo op de zondagavond. Leuk om deel uit te mogen maken van dit forum, ik ga dit zeker met plezier volgen en hoop snel ook een bijdrage te leveren met nieuwe aanwinsten en bijdragen. Fijne avond nog!

Oh, en natuurlijk wat foto’s, want daar schijnen jullie gek op te zijn :wink:

De Seiko 5, mooi ook in het donker!

De Seiko van mijn opa. Zoals te zien heeft dit horloge echt wat liefde nodig.

En tot slot nog een horloge dat ik ooit van mijn vriendin heb gekregen. Ik noem het maar mijn festivalhorloge. :cowboy_hat_face:

47 likes

Welkom…:+1:

Welkom op HF Sietse en veel plezier hier gewenst!

Welkom en mooie 5!

Welkom bij de club Sietse.

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom :slightly_smiling_face:

Van harte welkom op ons mooie forum

Welkom!

Te.

Gecondoleerd. Maar leuk dat je dat horloge hebt kunnen erven. Ik ben een paar jaar ouder dan jij, en een nakomertje, dus mijn opa’s horloge is van voor de quartz tijd:

Maar inderdaad…

Je hebt geen idee hoe graag ik het vierkante quartz Seikootje, lelijk als het was, van m’n vader nog had gehad. Onschatbaar, ik kan me dat goed voorstellen.

Mooie keuze, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. Hier ook begonnen met een vijfje.

Ai. Pas op. Het is voor mij in de papieren gelopen. :rofl: Maar serieus, we zien de NA’s graag tegemoet.

1 like

Welkom. Altijd goed om met een Seiko te beginnen, deed ik ook. En dan kom je daar ook steeds weer op terug. Veel keus, prima materiaal.

Welkom, welkom Sietse. :slightly_smiling_face::+1:

Welkom op HF!

En zoals zo vaak, begon het ook bij jou weer met een erfenis. Ik hoop dat je die oude Seiko Quartz weer goed aan de praat krijgt.
Wat je eigen collectie betreft: een goed begin met die leuke Seiko 5!
Ik wens je veel plezier en inspiratie hier op het Forum!

637098695551100000

1 like

Welkom Sietse, leuk horloge heb je geërfd!

Welkom Sietse! Leuk geschreven intro!

Welkom!

Welkom bij de club :slightly_smiling_face:

:hushed:

Welkom bij de club.

Welkom :+1:

Welkom!