Nieuw Lid - IWC portuguese

Beste horlogeliefhebbers,

Allereerst zal ik me voorstellen. Mijn naam is Rein en ik ben 25 jaar. 8 jaar geleden kreeg ik mijn eerste horloge. Een Louis Erard, type aanduiding voor mij nu even onbekend, destijds aangekocht bij Schaap en Citroen.

Nu 8 jaar verder wil ik mijn volgende horloge aanschaffen. Ik overweeg sterk de IWC portuguese white face met gouden wijzers.Deze zou ik graag willen aanschaffen bij een AD. Hoe is jullie ervaring met het onderhandelen over de prijs? Nieuwwaarde is 7700€

Ik hoor graag jullie reactie/mening.

Rein

4 likes

Welkom,

Mooie keuze en onderhandelen kan natuurlijk altijd. Afhankelijk van merk en hoe bekend je bent bij de betreffende juwelier.
Vergeet na aanschaf niet de foto’s van je nieuwe aanwinst te delen en bereid je maar voor op meer aankopen.

Succes en veel plezier hier!

Voldoende grijze handelaren met goede reputatie die dit horloge kunnen leveren tegen aantrekkelijke(re) prijs

Beste Tuur,

Bedankt voor je snelle reactie. Waar moet ik aan denken qua handelaar en prijs?

Rein

Thanks Bidle,

Ga ik zeker doen👍 Helaas ben ik niet bekend bij een juwelier. Ik zal ik dus goed moeten onderhandelen. Alleen geen idee hoeveel ruimte er op een IWC zit

Kijk eens bij Willam Wien Watches of stuur mailtje naar Ramon van Crownguard … Juwelier Burger is ook een optie en volgens mij heeft Pillipuci in Maastricht er ook 1 in de verkoop. Allemaal nieuw & compleet
Bedragen net onder Euro 6000,-

2 likes

Welkom!

Welkom Rein,

Mooie klok om te dragen, veel plezier ervan!

Als je vermoed niet vaak een horloge te zullen kopen dan is een grijze handelaar ook zeker een optie. De genoemde William Wien is een prima adres.

Welkom.
Volgensmij zag ik deze laatst zgan met alles erbij op chrono24 voor een aardig lagere prijs.
Zeker in deze onzekere tijden valt er wel wat te onderhandelen als de listprice gevraagd wordt.

Succes!

Welkom.

Bij Messink Watches te koop voor € 5.590,-.

http://www.messinkwatches.com/site/collection

1 like

Rein: hartelijk welkom.
Tip: wees jezelf in het onderhandelen; leg vooraf je grens vast, wees geduldig en vriendelijk, wees niet bang. Als jij een Portuguese wilt van EUR 5000,–, dan is tie er. Mogelijk, dat je dan erg lang moet zoeken, mogelijk dat je dan geen nieuwe hebt, maar hij is er wel. Wil je EUR 5500,-- geven, dan komt tie er ook, waarschijnlijk wat eerder.
Succes!
(Ik zie zojuist hierboven, dat ie er is voor EUR 5590,–…)

Welkom, welkom Rein! :+1:

Mind opmaken of je nieuw/gebruikt wilt, prijs vaststellen die je max wilt betalen en dan verkopers (die je vertrouwd) benaderen…
Belangrijk is hoe snel je wilt kopen, korte termijn politiek kost altijd geld…

Succes met onderhandelen! :blush:

Ah, de Euro’s vliegen eraf… :+1:

Welkom.

Welkom !
Je bent een goede smaak, :wink:

Welkom :smiley::+1:

Messink Watches is trouwens ook een betrouwbaar adres, net zoals William Wien overigens.

Weet je zeker dat je kunt leven met die afgekapte cijfers en de inconsequente richting tussen dial en subdials?

1 like

Misschien heeft @Oom_Piet er nog eentje over?

Beste Tomhster,

Dank voor je reactie. Ik begrijp dat je iets anders zou kiezen? Wat zou jou voorkeur genieten?