Nieuw lid: Tjalle

Goeiemorgen allen !
Ik ben nieuw op dit forum, en lees de laatste dagen met veel plezier hier over alle prachtige horloges, ik heb altijd al intresse gehad in deze prachtige stukjes techniek maar nooit het budget gehad hier ook actief wat mee te kunnen.
Ik heb sinds 2 jaar geleden mijn eigen Slagerij geopend in het haagse en om mezelf te belonen ben ik op zoek naar een mooi klokje. Ik vind breitlings prachtig en was benieuwd of jullie adviezen hebben voor een 1ste horloge.
Budgetair ben ik op zoek naar iets redelijk waardevast tussen de 2000- 4000.
Alle tips trucs etc zijn welkom !
Met vriendelijke groet,
Een beginner

47 likes

Hoi

Welkom hier.

Om je vraag te beantwoorden :
In t blauwe staat een colt 41 voor 1900?

Gezien die 2e hands is, is daar de afschrijving al op gepakt, en dus redelijk waardevast.

5 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Van harte welkom :+1:

IMG_1947

3 likes

Welkom! Al bekend met Chrono24? Daar kun je op allerlei manieren het aanbod selecteren en dat kan helpen bij het scherp krijgen van wat je precies wilt. Veel plezier met de zoektocht!

1 like

Hey hoi :wave: Welkom! Lekker naar de Breitling boutique op de Hoogstraat gaan. Passen… passen en nog eens passen. En dan de mooiste kiezen! Veel plezier in ieder geval :smile:

1 like

Welkom, welkom!

In het blauw staan Breitling Colts te koop. Zou ik zelf ook overwegen als ik de pegels had :crazy_face:

1 like

0000002195

:point_up_2:t4::point_up_2:t4::point_up_2:t4:
En daarna
:point_down:t4::point_down:t4::point_down:t4:

Succes iigšŸ‘šŸ¼

1 like

Welkom Tjalle en een mooie horlogereis gewenst!

1 like

Welkom Tjalle!

Hopelijk loopt de slagerij goed!
Qua waardevast is het altijd een veiligere optie om iets tweedehands te kopen, de grootste afschrijving zit namelijk in het eerste moment om de pols, het eerste krasje of butsje.

Uit mijn beginnende ervaring (half jaartje onderweg) kan ik zeggen dat het verkoopgedeelte, a.k.a. ā€œhet Donkerblauwā€, je echt goede deals oplevert. Van liefhebbers, voor liefhebbers.

De Colts die daar te koop staan zijn zeker de moeite, en ook meer richting de bovengrens van jouw budget staan er mooie Breitlings te koop.

Veel plezier hier!

3 likes

Welkom Tjalle!

Ik zou eerst lekker hier door verschillende draadjes akkeren om te kijken en te lezen.
Hoe groot, welke kleuren, soort uurwerk, enz. Ging voor mij een wereld open aan merken, functies, techniek en mooiheid. En krijg steeds duidelijker wat ik niet zou willen.

'Neem je tijd" :wink:

1 like

van harte welkom

1 like

1 like

Welkom!!

1 like

Hoi Tjalle, goede tips mbt waar je kunt gaan speuren voor je Breitling werden hierboven al gegeven. Rest mij alleen nog jou welkom te heten op dit informatieve forum!

1 like

Van harte welkom, Tjalle. Succes met je zoektocht naar een prachtige Breitling. Ik heb er een aantal en ik ben er erg enthousiast over!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom @Tjalle ! Als mede Hagenaar kan ik me aansluiten bij de bovenstaande adviezen; even langs de nieuwe Breitling toko (op het hoekje naast de Bonneterie) om te zien wat voor mooie spulletjes ze allemaal hebben en wat je het meeste aanspreekt, en dan een mooie tweedehands kopen zodat je niet die afschrijving hebt. Want Breitling is niet waardevast zoals Rolex, in de buurt van list ga je er nooit meer voor krijgen zodra hij gedragen is. Maar na de eerste afschrijving zijn ze best stabiel. Succes met de zoektocht!

1 like