Nieuw lid + vraag Speedmaster

Hi Allen,

Zojuist ingeschreven op dit forum! Mijn naam is Michael en ik woon in Velsen. Ik heb ca. 3 jaar geleden een Omega Speedmaster gekregen van mijn schoonvader.

Destijds woonde/werkte ik in Hong Kong en mijn (inmiddels ex)schoonvader is een nogal vermogende man uit Japan. Ik ben nog steeds met mijn vrouw samen en we wonen inmiddels in Nederland, ook het horloge is nog in mijn bezit en hoefde ik niet terug te geven toen het over was met mijn schoonmoeder.

Tot zover een korte introductie. Ik wil graag wat meer weten over mijn Speedmaster en hoop dat jullie mij wat informatie kunnen geven. Dit puur uit interesse, ik heb 0,0 intentie om haar te verkopen(iets met emotionele waarde plus erg mooi vinden).

Hij vertelde mij destijds dat het een gelimiteerd exemplaar betrof die hij zelf niet meer droeg omdat hij het dagelijks opwinden zat was en zodoende een andere Omega had gekocht. Daarnaast had hij een flinke collectie aan exclusieve horloges dus deze lag stof te vergaren.

Ik ben helaas niet in het bezit van een doos of documentatie dus nogmaals, ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven.

Bij deze in ieder wat foto’s!

29 likes

Welkom! Mooi ding! Het is een Broad Arrow Speedmaster, een soort van reissue van de CK2915 uit eind jaren 50.

Volgens mij ref. 3594 5000

3 likes

+1

2 likes

Welkom! Zoals gezegd een broad arrow. Geniet ervan :ok_hand:t2:

1 like

Even drie keer moeten lezen maar ik denk dat ik het snap.
Welkom op het forum!

8 likes

Welkom bij de club Michael .

1 like

Mooi horloge, jammer dat hij niet meer je schoonvader is want dit zijn geen slechte cadeaus! Ik zou nog wel even de box en papieren bij hem opvragen :sweat_smile:

2 likes

Haha… ik ook.
Als ik het goed begrijp…

Michael werkte een tijdje in Hong Kong toen
Kwam daar zijn huidige vrouw tegen in Kowloon
De moeder van zijn vrouw ging met een rijke man
Die man kwam uit Japan.
Hij zei ‘hier heb jij mijn Omega’
‘Hou maar’ was het devies toen hij weg ging bij zijn ega.

@Climholland :crazy_face:

15 likes

Zo heb ik het ook begrepen idd🥂

1 like

Mooi ding lichtbruine leren band is ook mooi erop

Hij is hierop gebaseerd.

2 likes

Haha, ik probeerde het beknopt te houden. Hij is van mijn schoonmoeder af en zodoende niet meer mijn schoonvader. Hij namelijk niet de echte vader van mijn vrouw en zodoende zien/spreken we hem nu niet meer.

3 likes

Wordt lastig ben ik bang! :sweat_smile:

Juist nu snap ik 'm! :smiley: Maar gewoon een mooi horloge, geniet er van!

Dus geen limited edition lees ik.

Ik zie dat er meer dan 1 type met die broad arrows zijn uitgekomen. Deze heeft bijvoorbeeld een geprinte uurmarkering ipv opgelegde.

Geen idee wat betreft de uurmarkeringen, er is ook de 1957 Trilogy die wel limited is die erop lijkt maar de caseback is meer gegraveerd.

De trilogy is gelimiteerd. Volgens mij waren er 3557 normale en nog iets van 557 trilogie exemplaren (per 3 tegelijk verkocht)

Dus echt gelimiteerd is die ook niet. 1 op 1 kopie. Ook qua kast met de ck2915

5 likes

Broad arrow, maar anders…

Ook in GMT

1 like

Het kan erger, het is maar de ½ van de Speedy Buzz butt and ⅓ van een Seamaster Bond (10007).

Deze is Seamaster trilogy nr. 14xx/3557

3 likes