Nieuw maar nooit dragen. Meer mensen die dat hebben?

Hoi! Vroeg me af er een een naam voor dit fenomeen is😁. Zijn er meer mensen die wel eens een horloge hebben gekocht, omdat ze het zo mooi vinden, maar vervolgens nooit dragen ómdat het zo mooi is?
Als je dit hebt, zul je het vast herkennen, anders is het misschien lastig uit te leggen.
Ligt nu al 6 maanden in mijn kast; een prachtige Cartier Tank maar doe hem om praktische reden niet om naar de zaak. Voor gelegenheden heb ik al een favoriete Watch.
Volgens mij ligt het aan de tijd die er overheen gaat. Ofwel gelijk dragen, maar naarmate de tijd vordert blijft het bij soms kijken om vast te stellen hoe mooi hij is….
Hoor graag de diagnose en het eventuele medicijn. Alle invalshoeken mogelijk :grin:

17 likes

Idioot

45 likes

Ja, zo voelt het ook wel soms :sweat_smile:

Nee.
Hoe duur of hoe mooi ook, voor mij is en blijft het een gebruiksvoorwerp.

17 likes

Zonde toch? Gewoon dragen… :smiley:

Haha :laughing:, nee ik begrijp dat niet. Als ik iets koop dan wil ik het alleen maar dragen en moet ik tegen mezelf zeggen: geeft de andere ook nog een kans he :slightly_smiling_face:. En niet dragen omdat het te mooi is dan moet je het niet kopen vind ik , er zullen zoizo krassen op komen dat heeft zijn charme en hoort erbij vind ik. Dat je het niet aandoet naar de zaak snap ik wel een mooi horloge moet je nu ook weer niet onnodig blootstellen aan ‘brutaliteit’ :yum:. Daar koop ik een ander horloge voor :muscle:. Puur persoonlijk uiteraard :wink:

2 likes

Prijs is idd niet belangrijk! Het is gewoon ontstaan bij dit horloge. Maar omdoen komt er nog niet van.

1 like

Ja maar dan is ie niet meer nieuw….:sweat_smile::wink:

Haha ja klopt, dan had je hem in de winkel moeten laten liggen, bleef hij mooi nieuw :face_with_peeking_eye:

1 like

safe queen?
Heb er ook eentje liggen. LE, reuze lange wachttijd, bracelet op maat gemaakt, een keer gedragen en dat was het dan.
Weer een kleine 2K zinloos besteed.

1 like

Was nooit de intentie om niet te dragen. Maar gelukkig lijkt het al een beetje op mijn syndroom😉

1 like

Ik herken het. Heb ook 2 zulke horloges, twijfel vaak over verkoop.

Het ding is gestraald en prachtig maar ik kreeg krassenangst.
Opmerkelijk want onnodig en ook uniek want bij alle andere horloges niet voorgekomen.

Herkenbaar, heb er zo ook eentje. Mijn Speedmaster Tintin, aangeboden gekregen x aantal jaren geleden, gekocht voor een prijsje, op maat laten maken en niet meer gedragen. Ligt nu in mijn kluis bij de bank. Denk dat ik gewoon teveel horloges heb.

1 like

van het moment hij de deur uitgaat bij de dealer is hij niet nieuw meer maar tweedehands, zelfs al gebruik je hem niet
dat is bij alles zo, of is jouw wagen, tv, fiets, ea. nog nieuw?

2 likes

Een horloge nieuw laten is als je vriendin sparen voor haar volgende vriendje.

52 likes

Gewoon dragen die handel!!!

3 likes

Ralphonisme. :nerd_face:

11 likes

:joy:

1 like

Helemaal aftrappen en dan door naar de volgende

5 likes