Precies zo!
Je vergeet ‘verzamelaar’ of ‘collector’.
Ik ervaar het als een dameshorloge. Mijn vrouw heeft een Must Large, en ofschoon hij op papier groter is dan wat Mohammed Ali ooit droeg vind ik 'm op mijn pols te iel en dames-achtig. En dat zeg ik niet snel, want ik ben van de kleinere horloges.
Nee, heb ik niet.
Nee, want een horloge kopen om vervolgens spijtoptant te zijn is me niet vreemd. Punt is alleen dat ik ze dan juist wel in roulatie ga dragen, en als het niks wordt flipper ik ze net zo hard.
We zijn het roerend eens zo lang we het niet over de Cintree of Americaine hebben.
De Santos is voor mij dan weer echt een herenhorloge, zowel de Galbee, Dumont als ook de Santos de Cartier. De Panthere is weer voor dames, de Pasha weer voor heren, en de Crash kan alle kanten op omdat hij avant-gardistisch is.
Je hebt dat dus fout.
Het is niet gelukt, we zijn het grotendeels eens.
Doe ik eigenlijk nooit. Hoewel, als ik ga sporten doe ik m’n G-Shock om
Ik zal 'm komende week eens een dag omdoen naar kantoor.
Soms heb je goesting om een net of duurder horloge aan te doen, maar niet iedere werkdag leent zich daarvoor. Dan zijn avondwissels een goeie oplossing.
Wristless
Ik herken wel dat je iets niet wil dragen omdat het te mooi is. Wat ik niet snap is waarom je m dan niet gewoon zou verkopen met de conclusie: deze past blijkbaar niet zo goed bij mij
Been there, done that
Als ik zie hoeveel (nagenoeg) nieuwe horloges er aangeboden worden, kun je niet de enige zijn. Er zijn genoeg verzamelaars die een horloge eerst kopen en dan beginnen na te denken of het hun nieuwe aankoop wordt. Een soort voorportaal voor horlogegekkies.
Vind het een grappig fenomeen en begrijp het ook wel, maar persoonlijk heb ik de stelregel dat ik alleen geld uitgeef aan dingen die ik gebruik. Een horloge (en heb nog een paar andere hobbies) is een luxe product, maar als je er iedere dag plezier van hebt dan kan ik het naar mijzelf wel verantwoorden.
Een horloge is niet om te dragen alleen maar naar kijken dan is hij over 100 jaar nog als nieuw voor het nageslacht als niet eerder de bom valt.