Kan ik best begrijpen,
Ik heb vorig jaar een horloge van mijn bouwjaar kunnen kopen in bijna nieuwstaat , nog niet aangehad , koester ik voor de volgende generatie
Nieuw zakenmodel met kans van slagen? Ik draag mits billijke vergoeding alle hogervermelde taboehorloges in de plaats van de eigenaars voor onbepaalde tijd .Win win situatie voor de drie partijen.
Nee, ik ken dit gevoel niet. Als ik een nieuwe aanwinst heb, draag ik 'm juist heel veel, in het begin, voordat ie in de roulatie komt met de andere horloge die ik veel draag. Ik heb wel horloges die ik duidelijk minder draag en exemplaren die ik juist heel vaak draag. Maar dat is zeker niet omdat ik het zonde vind om ze te dragen. Ik ben redelijk voorzichtig met (al) mijn horloges. Maar draag ze wel gewoon. Daar zijn ze voor en ik geniet ervan.
Mooie tijd.
Deze humor mis ik wel eens op hf tegenwoordig.
Ja heb ik ook.
Heb meerdere horloges gekocht en nooit gedragen.
Zeker Seiko kocht er somy6 tegelijk.
Maar ook Omega.
Maar met 100 horloges kan je niet alles dragen.
Is er dan nog fun aan 1 extra?
Volgens mij wel hoor. Als je een postzegel collectie hebt met 100 postzegels, kan de 101ste nog heel spannend zijn.
Ik zie m’n horloges ook niet als gebruiksvoorwerp (zoals hier ergens boven gezegd werd), maar meer een verzameling. M’n laptop is een gebruiksvoorwerp, net als m’n iPhone en m’n Apple Watch.
Was inderdaad mooie tijd! Doordat er een aantal uitgesproken leden weg zijn (gehaald), lijkt de humor / reacties waarop ik kon inspelen ook minder uitgesproken. Of ik word gewoon oud .
Jazeker het blijft mooi.
Afgelopen herfstvakantie in Parijs een Grand Seiko gekocht die tot dusver ongedragen is gebleven. Iedere ochtend zie ik 'm in z’n titanium bloesemroze glorie midden op de voorste rij in de kist. Krijg een glimlach op m’n tronie. En pak vervolgens een ander horloge
Waarom?
Hahaha, lees het topic nu pas, hier bv de skx 007 die veelvuldig gedragen wordt, de 009j ligt al een paar jaar maagdelijk in haar doosje op draagtijd te wachten.
Eigenlijk alleen maar slechte redenen Ik houd van ton-sur-ton en draag door de week veel kleding waar blauwe wijzerplaten het (subjectief) beter op doen. En in het weekend pak ik iets meer casuals
Avondwissels? Thuis 's avonds …
Dat voorbeeld volg ik ook sinds ik op HF aanwezig ben
Volgens mij noemen ze dit ook wel ‘handelaar’, ‘zoldervondst-mazzelaar’ of ‘investeerder’.
De mensen die aan dit syndroom lijden noemen zichzelf ook wel ‘liefhebber’
Smetvrees? Klokofobie? gouduurwerkallergie?
Deels