NIEUW: Maen Manhattan 37 Automatic

Aankomende 5 april is de release van het nieuwste model van Maen Watches, the Manhattan 37 Automatic. Het horloge komt beschikbaar in vier verschillende varianten.

“The new Manhattan 37 Automatic is a modern re-interpretation of landmark timepieces from the 1970’s. We have tried to create the same vibe, but still give the Manhattan enough character to stand apart. It was important to us to give the Manhattan 37 its own identity and we believe that we have succeeded with that.”

28 likes

Tja…

20 likes

No thanks in dit geval.

2 likes

Komt me vaag bekend voor…

3 likes

Geïntegreerde band is natuurlijk helemaal hot, ik snap ze wel!

4 likes

Ik vind hem wel leuk. :grin:

Tuurlijk heeft hij ergens wat weg van. Maar daar hoorde je ook niemand over bij Maurice Lacroix Aikon die de hemel werd ingeprezen als goedkope AP.

2 likes

Wat kost dat ?? :thinking:

De brush ziet er mooi uit. Op de render… :thinking:

Wat een gemiste kans. Maenhattan.

16 likes

600 euro, incl. btw.

1 like

Hebben ze van geleerd. Dat hebben ze al eerder toegegeven.

2 likes

De dial is tof! De rest is nope…

2 likes

Die blauwe zou ik tzt wel eens in het ecjt willen zien.
Het Ronda uurwerk…:thinking:

Maen:

2 likes

Dan hadden ze voor Sellita SW200 of STP1-11 moeten gaan…?

Ja misschien voor de naam… maar ik denk dat we ons niet blind moeten staren op het uurwerk. Het is tenslotte een horloge van 600 euro. In mijn Baltic, nog zo’n micro-brand, zit een uurwerk van Citizen. Dankzij de uitmuntende afregelen van @PeterLC presteert het horloge beter dan welke van mijn horloges dan ook. :ok_hand:

Hier iets meer over het uurwerk van Ronda.

6 likes

Omdat dat beter bekt of voelt?

Ik vind dat de voorkeur voor een uurwerk bij veel mensen vaker gebaseerd is op gevoel dan op feiten. Dat is natuurlijk inherent aan alles met horloges, maar voor iets dat je niet of nauwelijks ziet vind ik de factor smaak vaak te veel invloed hebben.

Als je een open case back of in een duurder segment gaat zitten kan ik mij daar wat meer in vinden.

Maar in dit segment bijt het elkaar niet veel. Belangrijker is hoe je het in elkaar zet, afwerkt en afstelt.

5 likes

Had de SW200 niet dezelfde problemen met levering omdat ETA nu op slot is? Iedereen die ETA gebruikte gaat nu naar Sellita.

1 like

Ik wil nooit negatief doen t.o.v een horloge maar het enige wat ik hieraan mooi vind is die blauwe dial en de band. Kwestie van smaak maar vindt hem te hoekig.

1 like

En hier een stuk meer :wink:

2 likes