Maen Hudson 38mm Mk4, doen ?

Ben eerste eigenaar van de MK1, en draag deze nog met heel veel plezier. Vooral de fijne maat, originele wijzers, matte wijzerplaat en bolle kristalglas zorgen er voor dat ik de Hudson graag om heb. Deze versie heeft dan ook nog het bewerkte ETA elaboré uurwerk met een gemeten afwijking van 1.4 sec/dag. Heb later wel nog de verbeterde wijzers (lume) laten monteren. Maar het lume deel is niet sterkste kant van de Hudson.

Moet wel zeggen dat deze Hudson MK1 destijds wat goedkoper was via het Kickstarter project. Daarnaast kan ik de Hudson vergelijken met mijn andere meestal duurdere horloges, en ik herken me niet zo goed in de negatieve berichten over de kwaliteit van Hudson.

Mijn Hudson is in ieder geval een blijvertje, en zou deze zeker adviseren als het model je aanspreekt.

8 likes

Bedankt voor je uitgebreide review… ziet er idd erg mooi uit.

Ik moet toegeven dat dit topic mijn interesse in de Hudson nieuw leven Ingeblazen heeft.
Denk dat ik morgen toch de MK4 ga bestellen :smiley:

@Julesvh
Enige indicatie wanner de MK4 uitgeleverd wordt?

4 likes

Mijn Hudson MK1 met upgrade ETA heeft wel een voordeeltje t.o.v. de latere Hudson modellen…de achterkant is ook mooi. :slight_smile: Helaas dan wel 100m diep duiken.

jammer dat die huidige modellen niet gewoon een ETA uurwerk hebben met closed caseback. Zou hem meteen kopen.

1 like

Het liefst zouden wij ook verder gaan met ETA, maar aangezien ze geen uurwerken meer leveren aan partijen buiten de Swatch Group zijn de prijzen meer dan 3x zo duur geworden en ook erg lastig om aan te komen.

De Ronda R-150 is misschien wel een wat minder gebruikt uurwerk maar wij zijn er echt erg tevreden over. We hebben er veel mee getest en de specs zijn gewoon goed.

7 likes

kan niet wachten tot hij uitkomt :smiley:

Arnout,

uitleveringen zal rond april zijn. wanneer ze precies geleverd gaan worden zal gaandeweg bekend worden gemaakt… dat is een richtlijn.

correct me if im wrong. @Julesvh

1 like

ik vind de MAEN qua ontwerp erg geslaagtd
kwam eigenlijk hier om nog een alternatief in dezelfde prijsklasse te posten
de Lornier Hydra
vind ik persoonlijk ook een erg mooi ontwerp

de Hydra

1 like

nadeel van deze vindt ik dat ze geen saphire hebben …

Lorier geeft zelf een hele uitleg waarom ze geen saphire aanbieden

Crystal

2 likes

Op zich zou ik wel eens een Maen Hudson om mijn pols willen zien. De maten spreken mij zeer aan. Ik vind het opvallend hoe weinig aandacht er gegeven wordt aan polsomvangen van rond de17cm waarop een 38mm kast mooi op past (naar mijn mening dan). En als je dan een mooie 38mm kast ziet, dan is de hoogte vaak 12.5mm plus, wat het vaak doet lijken op een dubbel damstuk op de pols.

2 likes

Ik zit rond de 17cm!

8 likes

Op staal komt de MAEN voor mij het best tot zijn recht

1 like

Hi Roy,

Sinds een paar maanden heb ik de MKIII met het Ronda R150 uurwerk. Er zat initieel een STP uurwerk in, maar het horloge liep niet goed en stond af en toe stil terwijl toch volledig was opgewonden. Horloge is toen kosteloos door MAEN via DHL opgehaald en ze hebben er de R150 ingezet. Het verschil met de STP merkte ik meteen, handmatig opwinden voelt nu veel ‘soepeler’ en ook de kroon voelt stabieler aan. Daarnaast loopt het horloge nu perfect.

Ik heb 549 eur betaald en dat vind ik een hele redelijke prijs voor wat ik heb gekregen. Met de aanpassingen die ze nu doorvoeren bij de MK4 lijkt mij de 599 eur ook nog steeds zeer schappelijk (30ATM, X1 lume, ceramische bezel, luxe verpakking etc)

Het is mooi om te zien dat MAEN continue verbeteringen probeert door te voeren. Zo hebben ze nu ook een MKII van de Skymaster uitgebracht.

Bijgaand een foto van mijn no-date. Op verzoek hebben ze bij mij ook de bezel met het rode accent geplaatst.

Laat het graag weten als je nog meer vragen hebt. Ik heb de MK4 natuurlijk nog niet in het echt gezien, maar de MKIII bevalt mij nog steeds heel goed.

12 likes

Mijn ex. blijft wel een mooi horloge. Hoe gaat het met je armhaar? zit alles er nog in?

ziet er echt mooi uit inderdaad, fijn dat je je ervaring even deelt dat geeft weer wat vertrouwen in het uurwerk. Ik vind het horloge vooral mooi omdat het niet een typische submariner kopie is maar eigen karakter heeft.

2 likes

Dat is ook de reden waarom de Maen blijft. Heb al aantal x getwijfeld om te verkopen maar blijft toch. Het is dan ook een elegante, meer dressier dan toolish horloge.

zowieso een groot fan van horloges die niet iedereen heeft… die je niet zo vaak voorbij ziet komen. en dit is er ene. groot gelijk dat het een keeper is !

groet

Roy

1 like

Yes. Fijnste band in deze prijsklasse.