Wat een gemiste kans. Maenhattan.
600 euro, incl. btw.
Hebben ze van geleerd. Dat hebben ze al eerder toegegeven.
De dial is tof! De rest is nope…
Die blauwe zou ik tzt wel eens in het ecjt willen zien.
Het Ronda uurwerk…
Maen:
Dan hadden ze voor Sellita SW200 of STP1-11 moeten gaan…?
Ja misschien voor de naam… maar ik denk dat we ons niet blind moeten staren op het uurwerk. Het is tenslotte een horloge van 600 euro. In mijn Baltic, nog zo’n micro-brand, zit een uurwerk van Citizen. Dankzij de uitmuntende afregelen van @PeterLC presteert het horloge beter dan welke van mijn horloges dan ook.
Hier iets meer over het uurwerk van Ronda.
Omdat dat beter bekt of voelt?
Ik vind dat de voorkeur voor een uurwerk bij veel mensen vaker gebaseerd is op gevoel dan op feiten. Dat is natuurlijk inherent aan alles met horloges, maar voor iets dat je niet of nauwelijks ziet vind ik de factor smaak vaak te veel invloed hebben.
Als je een open case back of in een duurder segment gaat zitten kan ik mij daar wat meer in vinden.
Maar in dit segment bijt het elkaar niet veel. Belangrijker is hoe je het in elkaar zet, afwerkt en afstelt.
Had de SW200 niet dezelfde problemen met levering omdat ETA nu op slot is? Iedereen die ETA gebruikte gaat nu naar Sellita.
Ik wil nooit negatief doen t.o.v een horloge maar het enige wat ik hieraan mooi vind is die blauwe dial en de band. Kwestie van smaak maar vindt hem te hoekig.
En hier een stuk meer
Tja…. Wel leuk maar je zit dan wel zo’n beetje in de prijsklasse vd Tissot PRX powermatic…. Ook met geïntegreerde band… MET open caseback, leuker uurwerk…. Mooiere plaat alleen de maat is in t voordeel vd Maen….
Die salmon dial
Ik hoop dat ze ook wat real life pics laten zien, maar dit ziet er goed uit vind ik. Goeie verhoudingen. Elegante en krachtige look. Een stuk mooier dan die PRX imho.
Verwijzingen naar AP etc kan ik niet echt volgen… Ik heb zelf een Royal Oak 15450. Het doet mij eerder denken aan de Vacheron 2215 (staat op mn wishlist, maar bijna niet te vinden…) die overigens een jaar voor de Nautilus uitkwam. Er zijn uiteindelijk weinig horloges die totaal geen inspiratie van andere modellen halen. Het gaat er denk ik om dat het horloge toch een eigen vibe heeft en daar lijken ze wel in geslaagd te zijn.
Het afwerkingsniveau op die site leek werkelijk subliem totdat ik merkte dat ik naar renders zat te kijken
Het horloge zelf vind ik qua design erg ‘bedacht’ overkomen alsof ze zich op het laatste moment nog even in een trent hebben willen storten. Het is hierdoor een beetje onevenwichtig geworden
Mag ik vragen waarom je die Powermatic 80 dan leuker vindt? Niks tegen dat uurwerk hoor, maar je kunt ze niet meer makkelijk reguleren, da’s af fabriek gedaan en de balansbrug mist nu een regulerings-palletje. En om de 80 uur power reserve te krijgen hebben ze het tikgetal omlaag gebracht naar 21600 bph, of 3Hz.
De Ronda is nog gewoon ouderwets te stellen met een tandenstoker, en het tikgetal is 28800 oftewel 4Hz. Dat je dan maar 40 uur power reserve hebt… Ach. als je 'm draagt doet ie het, en als je 'm 's nachts op je nachtkastje legt loopt ie de volgende ochtend nog.
EDIT: @lencoth was me voor.
Hier heb je een tear-down van dat uurwerk, en ik zie niet dat er veel mis mee is. Sterker nog, ik vind het misschien wel mooi dat het automatische opwind-mechaniek op de hoofdbrug is geïntegreerd in plaats van de losse module van de ETA2824 en aanverwante uurwerken.
Een TV-kast draagt wel groter dan je zou vermoeden. Ik heb een klein Seiko Silverwave quartzje met zo’n kast, en die is best aanwezig:
Ik vind van wel. Sterker nog, het lijkt er op alsof de wijzers iets subtieler geworden zijn. Ik vind ze bijna mooi, al zie ik liever een gewone stick. Maar dit is, afgaande op renders, zeker de meest geslaagde Maen tot nu toe. Ik vind 'm best tof.
Niemand, niemand… Ik kan me een zeker forumlid herinneren die riep dat ie best op de zoveelste RoyalBangIngenieurNautilus leek. De Aikon is OK, maar toch weet ik niet wat ik van het liefdeskind van een RoyalBang en een Colt moet vinden. Die bezel he?
Wat mij betreft is dit hele genre derivatief, en heeft iedereen een ereschuld aan de Zenith Defy uit 1969.
We hebben voor flinke tijd met de STP1-11 Gewerkt in de Hudson en wat heeft dat uurwerk voor veel problemen gezorgd… Heel mooi met de decoratie maar intern was het echt niet fijn om mee te werken, heel instabiel. Zoals ik in een ander topic al eens getypt heb, hebben we het Ronda uurwerk voor ongeveer 1 jaar getest voor we het ingevoerd hebben bij de Hudson en hebben hier totaal geen problemen mee.
Het is een wat onbekender uurwerk, maar het werkt perfect vandaar dat het dus ook onze keuze is voor de Manhattan.
Om dit soort mensen haalt Patek Philippe goed lopende modellen uit het programma.