NIEUW: Maen Manhattan 37 Automatic

Ik vind hem heel tof, zou er wel graag 1 in real life willen zien voordat ik er 1 aanschaf maar het ziet er heel goed uit! Hulde voor jullie.

1 like

Ik vind ze ook écht tof!

1 like

Ik ben zelf ook wel eens schuldig aan het vergelijken met een ander horloge van ander merk maar in dit geval kan ik me niet hier in vinden. De nautilus is meer vierkant ovaal in de breedte de maen meer verticaal.

Wil je een levendige dial maken dan zal je toch moeten zorgen dat licht anders breekt dus dat kan je door sunburst doen of door een verticale/ horizontale lijnen mee te geven (brushing in de plaat zelf).

De wijzers zijn naar mijn inziens anderw genoeg om ook daar geen vergelijk te zien naar de nautilus.

De geïntegreerde band is compleet brushed en vlak en ook hier weer anders.

De tv stijl kast is er 1 uit de 70s en 80s en dat een trend terug komt zie je overal en is geen reden tot roepen dat het ergens op lijkt of gaan we GO met hun seventies original er ook bij betrekken? (heeft meer overeenkomsten met de nautilus mijn inziens)

Ik denk dat maen een mooie tv stijl kast heeft gemaakt die verschillend genoeg is en een eigen identiteit heeft. De keuze voor het uurwerk is alleen maar toe te juichen high-beat uurwerk en 40h reserve voor die prijs is niet gek!

Denk dat duidelijk mag wezen ik het niet eens ben met de mensen die het ergens op vinden lijken waar het horloge wat mij betreft daar genoeg afstand van heeft genomen.

7 likes

Erg mooi! Ik overweeg bijna om mijn PRX weg te doen om vervolgens een Manhattan ervoor terug te nemen. Gelukkig heb ik nog tot april om daarover na te denken :upside_down_face:

2 likes

Die is ook goed geslaagd hoor

1 like

Ik weet het, ben ook nog steeds erg blij met de mijne. De maat van de Manhattan met 37mm klinkt alleen wel erg aantrekkelijk, vooral in combinatie met die dikke bezel waardoor het horloge wat kleiner oogt.

4 likes

Review van de Salmon op Fratello nu https://www.fratellowatches.com/hands-on-maen-manhattan-37/

1 like

Wat een verschrikkelijk narcistisch mannetje is het toch die Scholten.

1 like

Heeft u ook een video van de zwarte en zilveren versie?

Nee, die wordt het niet voor mij. Ik heb geen problemen met het retro-element, maar hij spreekt me gewoon niet aan.

Hallo! Jazeker, hier een video van de zilveren versie: https://www.instagram.com/reel/CZwLYkcIB1g/

1 like

En de zalmversie,of heb ik die gemist?
De blauwe ziet er wel begerenswaardig uit :yum:

Dankjewel, ben ook echt benieuwd naar de zwarte versie!

Wie gaat er eentje bestellen vandaag? Zelf ga ik voor de salmon :slight_smile:

1 like

Mocht er interesse zijn - Er is zojuist ook een review van de Salmon dial geplaatst. De review is in het Koreaans maar er is Engelse ondertiteling aanwezig.

Hier is de video te bekijken

1 like

Heeft er hier al iemand zijn Manhattan ontvangen? Ik wacht nog steeds op de Salmon No Date…

Op de foto’s op dit Italiaanse forum ziet het eindproduct er erg fraai uit iig - https://orologi.forumfree.it/?t=79397787

1 like

In ieder geval de mooiste versie besteld! Zit er met een schuin oog naar te kijken… :eyes:

Edit, de Ice Gray versie is ook :ok_hand:

10 likes

Poeh ik vind hem mooi. Ik heb een zwak voor geïntegreerde banden. Enige puntje is dat ik nog niet helemaal er over uit ben of ik hem te veel op een nautilus vind lijken…

Zijn we bekend met dealers waar je deze kan passen?

@Julesvh weet er alles over te vertellen schat ik in :smiley:

1 like

Hi Sjoerd, we verkopen onze producten alleen direct via onze webwinkel. Je hebt wel 14 dagen bedenktijd dus mocht het horloge je toch niet bevallen dan kun je deze gewoon terug sturen. Houd er wel rekening mee dat deze ongedragen moet zijn.

3 likes