NIEUW: Maen Manhattan 37 Automatic

Zeker mooi. Heeft best wat Nautilus elementen idd, persoonlijk vind ik t best kunnen, genoeg verschillen. Zelf heb ik al een PRX en een Aigi Space incoming, dat is wel even genoeg integrated/nautilus voor mij op t moment. Anders had ik t zelf ook overwogen.

Ik vind vooral de boogjes op de wijzerplaat erg mooi, ben benieuwd hoe dat er in t echt uitziet.

1 like

Ik zie net dat we in dit topic nog geen close-up vd wijzerplaat hebben.

Deze boogjes bedoel ik dus:

5 likes

Mooi hé?! Volgens mij wordt deze techniek Côtes de Genève genoemd en wordt het vaker gebruikt bij toepassingen aan het uurwerk (met doorkijk casebacks) dan bij wijzerplaten. Ik vind het ontzettend geslaagd…

Ik voel een incoming :smiley: (een Maen dus, niks anders erbij bedenken kleine viezerikken!)

3 likes

Dat ligt toch anders, de roots van de inspiratie liggen namelijk bij de Vacheron Constantin Royal Chronometer:

8 likes

Zo kan je het ook noemen. Ik moest goed kijken of er geen maen op stond.

1 like

Zo nou dat is duidelijk ja! Thanks, dat model kende ik nog niet. De bezel heeft dan weer iets meer Nautilus, de wijzerplaat misschien ook… Ach, blijft een mooi horloge. En Patek’s en Vacheron’s komen er in huize krlx met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit

1 like

Ach, je weet wat ik bedoel haha :sweat_smile:
En laten we eerlijk zijn, de Genta-force is strong momenteel

De beelden uit dit filmpje zijn toch wel veel belovend hoor. Die wijzerplaat ziet er echt goed uit! De rest vh horloge ook overigens, lekker dun ook met 9.3mm.
Nou begin ik toch wel te twijfelen over mn eerdere uitspraak dat ik al genoeg integrated horloges heb haha!

4 likes

Het kan snel verkeren, I know:

1 like

Haha lekker hoor! Wanneer komt ie? Ben benieuwd hoe die bevalt!

1 like

Ik heb m van een andere horlogeforum uit de VS gekocht, iemand die na het lange wachten wat anders had gekocht haha. Dus weekje geduld!

Ik meld me als hij binnen is!

3 likes

Ziet er erg strak uit zeg😮

1 like

Ben ook erg benieuwd naar deze Maen!

2 likes

Daar is ie dan! Heel erg onder de indruk. Dit ding is wel next-level. De wijzerplaat is echt heel bijzonder. Heel veel diepte en verschillende nuances in kleur.

30 likes

Mooi man! Ziet er goed uit en staat je ook goed!
Veel plezier ermee!

2 likes

Gefeliciteerd! Ik heb er ook naar gekeken maar moet bekennen dat ik hem in het echt er een stuk geslaagder uit vind zien dan de online foto’s! Ziet er op het oog aardig premium uit.

2 likes

Wow dat ziet er toch wel erg gaaf uit zeg, veel draagplezier!! Als FedEx een beetje meewerkt heb ik dit weekend ook iets om te delen :smiley:

4 likes

Mooi!

En wat is je indruk van de band?

Heel goed! Je ziet vaak bij horloges dat de band een andere kwaliteit is dan de kast, maar dat is bij de Manhattan echt niet het geval. Heel comfortabel en hoge kwaliteit. Het horloge voelt veel duurder aan dan je zou verwachten voor de prijs. Ik heb ook een Royal Oak en de Maen doet er niet echt voor onder :slight_smile: Uiteraard andere league, maar qua afwerking, feel komt het redelijk in de buurt.

1 like

Mooi hoor. Dat zalm speelt heel mooi met licht. Wat is jouw pols omtrek? Hij past je precies goed, maar met mijn 17cm ga ik twijfelen…