Leuk om te horen! Hoe bevalt de grootte? Op papier lijkt hrt namelijk allemaal uitstekend, maar dat dacht ik bij de Tissot PRX ook, maar dat viel tegen. Die was namelijk toch wat te groot lug to lug.
Volgens mij is de prijs overigens wel omhoog gegaan. Ik dacht dat deze altijd rond de 600 euro was…
Nice! Leuk om te zien dat ie veel wordt gedragen. Blijft een bizarre plaat he, ongekend wel in die prijsklasse. Vooral in de zomer met het zonnetje een leuke funfactor.
Vinden de Manhattan dragers hier de huidige prijs van €799,- het horloge waard? Als ik de startup prijzen zie en ook nog eens de tax erboven op komt…
Vind het een schitterend horloge maar gevoelsmatig net een tikkie te overpriced.
Ik heb de Maen een keer besteld. De diver, de reviews waren “amazing” het was echt geweldig briljant etc. De foto’s op insta waren ook echt heel mooi.
Ik kreeg hem binnen. Mooi verpakt, zag er goed uit. Toen alle plastics van het horloge af en…
Het leek alsof ze de plastic wijzer van het Dinosaurus horloge van mn zoon hadden gepikt!
Het was echt plastic achtig de wijzerplaat, wijzers en markeringen.
Maar goed ik keek er zo naar uit dat ik maar mijzelf overtuigde dat het misschien wel een mooie was voor die prijs. Het was een model wat net wat klassieker was dan andere fabrikanten.
Mijn vriendin kwam thuis en zei gelijk: laat eens kijken. “ah, mwah best mooi”
Ja? Vroeg ik. Ja hoor, wat heb je betaald dan, vroeg ze.
Ik: “wat denk je?”
Zij: “100?”
Ik: “fuck ja dat is mijn gevoel ook”
Teruggestuurd, nooit meer.
Ik heb veel seiko’s gehad en geloof me de goedkopere 5’s zien er echt beter uit. Neem je een Seiko Turtle dan is het niet te vergelijken wat een verschil. Leuk hoor die Maen. En geweldig dat ze al die youtubers betalen voor hun reviews, maar nee. Dit is echt een marketing scam als je het mij vraagt. Ik hoop dat anderen er wel blij mee zijn.
Ik heb mijn bevindingen ook wel eens onder een youtube geplaatst en er waren opvallend veel mensen die reageerden dat ze het ermee eens waren.
Ik hoop dat ze hun kwaliteit verbeteren zodat ze een waardig merk worden (in de ogen van de kopers).
Als je erover nadenkt is het ook niet gek, Seiko heeft zo enorm veel schaalvoordeel met inkopen en quality control dat het ook erg moeilijk is zo’n merk te verslaan voor dezelfde prijs. Aan de andere kant zijn er veel mensen met een lager budget die graag “wat anders en speciaals willen” en dan een alternatief zoeken voor de bekende merken als Seiko, Citizen of Orient om maar een paar merken te noemen. Slim.
Dan hebben wij echt een compleet ander soort horloge in onze handen gehad, qua afwerking en looks doet de MH37 het echt niet onder voor een TAG als ik hem daarnaast leg.
Als ik op de site kijk staat daar VAT included. Ik heb zelf de gok gewaagd (en heb dus €799,- betaald) aangezien ik het weer eens iets heel anders vond. Als het niet aan de verwachting voldoet dan is de schade niet al te groot.
Ik vind ze ook prachtig, maar zonder m daadwerkelijk eerst om mn pols te hebben gepast, heb ik vooralsnog de verleiding kunnen weerstaan De (voor mij stevige) prijs helpt daar wel bij haha/helaas. Ik hoop m op de 2e hands markt een keer tegen te komen.