Vandaag publiceerde Yvo Staudt een nieuw model 
 op LinkedIn.
Mooie geguillocheerde wijzerplaat, ben benieuwd hoe die in het blauw (sunburst) eruit ziet.
Vandaag publiceerde Yvo Staudt een nieuw model 
 op LinkedIn.
Nice. Very clean.
Lelijke smiley van meneer Lange en zijn dochters. Once seen, cannot be unseen…
Heeft hij uitgelegd wat die verwijzing naar Lange moet voorstellen?
Ik neem aan dat dit maatwerk is en de keuze is van degene die het horloge besteld. Mooie kans om er een special edition van te maken. Maar je moet inderdaad goed nadenken over wat je erop zet. Zonder kan ook mooi zijn.
Jazeker, de letterlijke tekst op zijn LinkedIn bericht:
" Een horloge volledig op maat. Van kastsoort en wijzerplaatontwerp tot speciaal gevormde wijzers en unieke technische complicaties – alles kan naar wens worden gemaakt om een tijdloos erfstuk te creëren.
Op de foto: een minimalistisch horloge dat we samen met Marc Lange ontwikkelden in een traject van ruim een jaar. De wijzerplaat is volledig met de hand geguillocheerd – een ambacht die drie dagen vergt per plaat. Van dit horloge bestaat er letterlijk maar één."
Ah het is een one off.
Okay, stukje humor van de klant dus ![]()
Idd, staat niet eens recht ![]()
Wil je me dan beloven dat je hem wel recht laat zetten?
De klant heeft zijn Staudte schoenen aangetrokken ![]()
![]()
Nou! Dat zou mijn OCD écht niet aan kunnen.
Niet best ![]()
Ik ga er maar vanuit dat dit een bewuste keuze was iom de klant.
Het is maar net hoe je het bekijkt, want grafisch gezien staat het wel recht. Het &-teken staat hierdoor uit het midden.
Klopt, maar dan wordt dat doorgaans rechtgetrokken door spacing en letterbreedtes aan te passen.
Als het &-teken niet in het midden stond, hadden er minder mensen een mening over denk ik.
Klopt
Ik zou als designer toch echt gekozen hebben voor het rechtzetten van de volledige tekst. Dan maar de & niet in het midden
Als ik het goed begrijp, is meneer Lange een Nederlander en de fabrikant ook. Waarom staat die smiley dan in het Duits?
Zijn grapje is bij lange na niet gelukt.
Ik vermoed als knipoog naar het horlogemerk A. Lange & Söhne.
‘M. Lange und Töchter’ ?!??
Okay, ik was te impulsief in mijn reactie-post.
Zo’n cliënten-grap kan weleens stuitend werken, helaas.