Nieuw Nederlands horlogemerk (op Kickstarter)

Naast alle ellende die op Kickstarter te vinden is; zie je af en toe iets moois voorbij komen.
Dit vind ik nu wel zo’n potentieel succesnummer: <40 mm, tijdloos dresser-design, opbouw met kwaliteitselementen (emaille dial!), netjes uurwerk (een keer niet het eeuwige miyota 9015), en dan voor 499,-
En, last but not least, Nederlands bedenksel!
Enfin, ik ben enthousiast. En jullie?

42

12 likes

Lijkt dit niet heel erg op een ander NL merk?

5 likes

klopt, maar wel factor 10 verschil in prijs… :wink:

1 like

Wijzers, lugs, kroon en indexen zijn anders. Het feit dat ze beide ene kleine seconde hebben maakt ze nog niet hetzelfde.

3 likes

Kan de merknaam nog saaier?

Je zal maar De Jong heten en een horlogemerk willen starten…

Le Jeune was al wel een stuk beter geweest. :slight_smile:

Leuke Franse componist uit de 16de eeuw, ook.

Il Giovane, ook mooi…

7 likes

Hele fraaie horloges!

Vind het leuk. En een hele leuke prijs.

Nee.

2 likes

sorry, ik zie er ook geen originaliteit erin. de wijzerplaat doet me denken aan code 11.59. small seconds veelste hoog. niks speciaals aan case design. nee, voor die prijs heb ik nog zeeën van keuzemogelijkheden. Zoals een cocktail time of de orient bambino small second.

niks voor mij.

1 like

Ziet er helemaal niet slecht uit, die emaille wijzerplaat is een mooi detail. :ok_hand:

1 like

Kast had 1 mm kleiner gemogen; dan was dat probleem opgelost. De locatie van de kleine secondewijzer ligt namelijk vast…

Nou ja, heb zelf de 2020 HFLE besteld en die is eigenlijk ook iets te groot (40) voor me. Gaan we over een maand of 10 zien. :slight_smile:

4 likes

:thinking::wink:

Kan puur beroerder denk ik. Heb er voor gestaan er eentje te kopen voor de misses, maar twijfel aan de kwaliteit. Iets ‘kennen’ en van te horen even vasthouden is toch wel een pré als je iets koopt. Ik wacht het wel even af.

Voor het geld een keurig horloge lijkt me. Wel vind ik de (merk)naam wat knullig staan. Ook staat het doel vrij hoog als je bedenkt dat hij al een paar dagen loopt.

Idd het zoveelste standaard Kickstarter horloge. Gaap.

5 likes

Dit. Het zoveelste samenraapsel.

3 likes

Inderdaad, niet zoals de zoveelste Rolex sporthorloges, die blaken van originaliteit, of Speedmasters, met hun gigantische verschillen.:smirk:

11 likes

Wat dat betreft hebben ze inderdaad goed naar de grote merken gekeken. :wink:

3 likes

Juist ja, hij had VC code 11.59 kunnen overslaan.

1 like