Nieuw Nederlands merk: FLORIJN

Op zich een geweldig initiatief, maar verder ben ik het helemaal met mcfr/Marco eens.
Datumloep vind ik storend, geldt ook op alle andere horloges.
Ook het formaat is te groot, waarom denken vooral veel kleinere/boutique merken tegenwoordig dat een duiker per definitie “oversized” moet zijn.
Een maat van 42 mm is voor verreweg de meeste mensen veel draagbaarder.

Allereerst gefeliciteerd met het lanceren van je eigen horlogemerk!(tu)

Gaaf horloge maar voor mij persoonlijk wel aan de maat.

De Florijn Twee met zwarte bezel vind ik erg gaaf!(tu)

Veel succes en klandizie toegewenst en uiteraard fijne kerstdagen en een goed 2015!

Groeten,

Noel.

Gefeliciteerd met je nieuwe merk / bedrijf / activiteit!

Een forse boutique-diver is wel een beetje erg de rage helaas, je vist dan in een heel grote vijver, wat dat betreft. Model spreekt me aan, loepje is niks mis mee. Rubber band vind ik minder geslaagd. Formaat is toch wat fors voor een ‘all-purpose’ zoals je zegt die voor ogen te hebben gehad bij het ontwerp. Wat is trouwens ‘dubbel ontspiegeld’, het is toch één coating op één zijde?

Hoe dan ook veel succes met je Nederlandse horloge met een Japans tintje.

-edit- Met die scherpe prijzen gaat het je vast wel lukken!

Proficiat… en kudo’s voor de guts
om dit project aan te pakken en niet halverwege te stranden :~

het model / specs / prijs, ziet er okay uit
en die datumloep schijnt erg goed te werken ook (tu)

m.i. vraagt hij wel om een beetje extra kleur
bijvoorbeeld een rode of oranje secondewijzer.
en misschien een vintage-look lederen Zulu.
( wordt ie nog wel wat hoger vrees ik )
maar die bandjes mogen nog wat dichter op de kast aansluiten vinnik.

grtz. & succes. Gerard

Die mag er wezen!

Ook een mooie site hoor. Waardering!:}

Erg fraai en veel succes met de verkoop! Vind de naam Florijn erg origineel bedacht!

Best een nette klok!

Een hele nette klok. Van harte geluk gewenst Hans, met dit mooie initiatief!

Dick

Mooi man! Mijn voorkeur heeft de Florijn Eén, mooi dat staal op staal. NH35 ervaar ik als een zeer betrouwbaar uur werkje en je prijs vind ik alleszins redelijk voor zo’n exclusief klokje. En ik vind het best wel fijn dat de tekst op de deksel lekker in het Nederlandsch is. Trots op de afkomst :slight_smile:

De loupe vind ik op zo’n fors horloge zeker wel kunnen en ik vind het wel vernieuwend dat die niet standaard op 3 uur zit en afgevlakte zijden heeft, maar rond is. Mag best op zo’n klatser. Wellicht inderdaad een idee voor een tweede lijn om een 40 of 42 mm model aan te bieden, maar dan een no-date. Vind ik persoonlijk beter op een wat kleinere kast. Maar nogmaals, deze klatser vind ik top! Weer een reden om meer budget vrij te spelen in 2015…

Alle succes toegewenst!

hendrik Schreef:

Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Da’s maar goed ook, guldens bestaan al een tijdje niet meer. Welkom (bijna) in 2015!

Wist je trouwens dat Tudor bijvoorbeeld hetzelfde doet, met standaard ETA uurwerkjes in een kast die lang niet zo origineel is als deze Florijn? Of is Tudor ook geen merk? Voor mij is het een merk als het een eigen twist geeft aan de beleving die een horloge geeft. En deze Florijn vind ik zeker een eigen twist hebben :)-D
Een stukje Nederlandsche kwalitijd om de pols B)-

Gaaf en uniek horloge voor een meer dan mooie prijs. Voor mij helaas ook een stuk te groot. Mooie site ook verder met ondermeer koeien, dijken (kan mij helemaal bekoren) en een prachtig polderlandschap. Lekker Hollandsch :slight_smile:

Succes met de zaken en een fijne feestdagen!

Kwalitijd Schreef:

hendrik Schreef:


Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Da’s maar goed ook, guldens bestaan al een tijdje
niet meer. Welkom (bijna) in 2015!

Wist je trouwens dat Tudor bijvoorbeeld hetzelfde
doet, met standaard ETA uurwerkjes in een kast die
lang niet zo origineel is als deze Florijn? Of is
Tudor ook geen merk? Voor mij is het een merk als
het een eigen twist geeft aan de beleving die een
horloge geeft. En deze Florijn vind ik zeker een
eigen twist hebben :)-D
Een stukje Nederlandsche kwalitijd om de pols B)-

Mijn waarde

Florijn=Gulden+ smiley is toch niet zo moeilijk?

Op mijn p.s. heeft nog niemand antwoord. Als ik in een kast van Arie een uurwerkje pruts, er een band van Ko aanhang en er Hendrik op zet is dat dan een N.L. merk? :slight_smile:

Hendrik

Ja ja, snap de woordspeling heus wel. Vind het alleen niet zo’n subtiele manier om te zeggen dat je het horloge niet mooi vind.

Als je een horloge maakt zoals jij stelt, door onderdelen van anderen te combineren, dan vind ik dat geen merk. Ik heb in mijn vorige reactie al gezet wanneer ik dat wel een merk zou vinden.

Geweldig leuk initiatief! Knap staaltje ondernemerschap. Mooie horloges die helaas wat groot zijn voor mijn kleine polsmaat…

Dat iedereen wel iets van kommentaar te geven heeft kan je zien als compliment! Het is namelijk een uiting van wat je horlogemerk belichaamt: typisch hollands :+

Ik wens je veel succes met je merk (tu)

Proficiat en veel succes gewenst! Voor mij persoonlijk te groot, maar dat zal de pret niet drukken.

P.S. Florijn is uiteraard een leenwoord, etymologisch (indirect) afgeleid van de Italiaanse plaats Florence.

Ik vind ze mooi.

Succes met de onderneming !

Prachtige presentatie,zeer verzorgd.
Heel veel succes met het uitbouwen van deze onderneming.

met vriendelijke groet,

Aad

Ziet er goed uit Hans (tu). Menig horlogemerk dat met deze prijzen een veel minder horloge op de markt brengen. Succes met je ‘Florijnen’.

Gaaf zeg (tu)
Veel succes !

Ja.

Je kunt er weer tientallen theorieën op
loslaten… Hoe die wel of hoe die niet…
Dit zus of dat zo…

Ik vind het ( van wat ik er zo even van heb gezien )
een stoer ding!:~