Nieuw Nederlands merk: FLORIJN

Beste mede forummers,

Sinds begin 2009 ben ik actief op dit forum en verder aangestoken met het horlogeforum. Vele horloges zijn er gekocht en net zo vele weer verkocht. Mijn smaak is veranderd door de jaren heen en steeds duidelijker werd wat ik wel en wat ik niet mooi vind. Mede (of wellicht grotendeels) door dit forum is mijn horloge hobby volwassener geworden en uit de hand gelopen :wink:

Het is nu zo ver gekomen dat ik mijn eigen merk bekend kan maken (in overleg met beheerders). Het is een proces van enkele jaren en veel tijd (en geld), energie en passie is er in gaan zitten. Het begint met een idee, het vinden van de juiste partners, doorgaan op wat goed is en afscheid nemen van mindere elementen. Nadat je vanuit 2D, naar 3D en een werkend model gaat, ben je er nog niet. Ook het hele productieproces, de website, de doosjes, foto’s maken etc. Er komt heel wat bij kijken. Ik moet zeggen super leuk om te doen, zeker als het resultaat aan (mijn) verwachtingen voldoet.

Ik wil niet alle info van de site (www.florijnhorloges.nl) over tikken, maar ik heb gekozen voor een horloge die zich in alle omstandigheden thuis voelt. Op reis (met tweede tijd bezel), in het zwembad of aan het strand (met 30ATM en rubber band), aan de bar, op kantoor (met 14,1mm dikte kan het net onder een overhemd). Ik zocht vaak naar dat ene horloge die je mee kan nemen op reis of vakantie…

Gekozen om niet te bezuinigen op specs, dus saffierglas met anti reflectie aan binnenzijde; 30 ATM waterdicht; Seiko gebaseerde NH35 uurwerk met hacking; twee banden (dikke leren en niet standaard rubber band) beide met een “eigen” buckle. De kast is van geborsteld staal, terwijl de zijkant van de bezel gepolijst is.

Een ander opvallend detail zijn de 3D indexen, gevuld met Luminova. Ze geven dus licht… al moet je hier geen Seiko Monster lichtgevendheid van verwachten. Dit komt doordat gebruik in de indexen de Luminova wat “verdund”.

Ze komen in 3 uitvoeringen, waarbij het verschil in de bezel zit (in staal of zwart/DLC) of een hele stalen kast of staal met zwart/DLC.

Tot slot de foto’s, want uiteindelijk is het vooral een kwestie van smaak :slight_smile:
Alle info dus te lezen op www.florijnhorloges.nl

1 like

Ziet er strak afgewerkt uit, al is het niet mijn ding… Veel succes in ieder geval met je nieuwe merk!

Complimenten: ik vind hem prachtig, vooral de versie met de stalen bezel.

Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Best fraai horloge, maar nog wel een aantal op- en aanmerkingen.

Datum loepje had niet gehoeven, voor een cleanere look.

Grootste nadeel voor mij is de gigantische kast met enorme lugs.

Succes met de verkoop! Er zullen vast mensen vallen voor die oversized look.

+1(tu)

Veel succes

Mooie klok die stalen versie, maar zal hem niet bestellen vanwege de datum loupe. die stoort enorm in het design.

Ik kan me nog herinneren dat we hier contact over hebben gehad en dat ik feedback mocht geven.
Mooi dat je het allemaal voor elkaar hebt gekregen.

Leuk dat de waterdichtheid omhoog is gegaan. (die was 10atm). Dat is mooi voor een all-rounder. Jammer van de loep (schuine datum zoals eerst ben ik geen fan van, maar stond cleaner).

Maat is echt te grof voor kleine polsen en dan vooral de lug to lug.
Jammer dat er toch niet is gekozen om ook een kleinere (tot 42mm) versie te maken.

Prijs is uiteraard wel goed. Goed bereikbaar voor veel mensen.

Zoals ik vorig jaar al aangaf zal ik hem niet aanschaffen vanwege de maat (en nu datumloep) maar ik wens je veel succes met het merk.
Ziet er verder helemaal niet verkeerd uit.

Mooi gedaan! Te zwaar voor mij, maar dat is enkel persoonlijk. En idd. datumloep vind ik steeds storend, ook bij andere merken.

hendrik Schreef:

Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Sommige mensen kunnen hun geld ook beter in een knappe fotocamera + fotografiecursus steken.

On topic: gefeliciteerd met je nieuwe horlogemerk! Ik vind het knap dat, in deze tijd waarin bijna elk merk elkaars concept jat, het jou gelukt is om met een horloge te komen dat een heel eigen gezicht heeft. Dat dat sommige mensen dan niet aanspreekt is onvermijdelijk, sommige lieden blijven liever op de gebaande paden wandelen :wink:

Van harte proficiat! Wat een gave klok, ik vind de loupe wel gaaf!

Gefeliciteerd met je eigen horlogemerk Hans. veel succes gewenst.
leuk dat de deksel Nederlandse tekst bevat. aan het model moet ik even wennen, verder doorscrollend zag ik de zwarte bezel en zwarte kast. die vind ik al fraaier dan de hele stalen versie. ik ga snel even op je website kijken!

Prachtig horloge en betaalbaar. Ik hou van het concept.
Helaas is 53mm lug to lug ook voor mij net wat teveel.

Maar hij gaat zijn kopers wel vinden denk ik!
Succes!

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate, zakelijke stap in de wereld der horlogerie.
Ik wens je veel succes!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Jeffreyh1984 Schreef:

hendrik Schreef:


Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Sommige mensen kunnen hun geld ook beter in een
knappe fotocamera + fotografiecursus steken.

ouch, Touché!

gefeliciteerd en heel veel succes!

Aan mij gaat ie voorbij, de datumloep is voor mij een afknapper.

Leuk man!
Ik verlang al een tijdje terug naar de Hollandse Florijn en dan is dit toch leuk.
:wink:
Die loep stoort mij niet. Er zijn ook mooie Rolexen met loep en het horloge kan het goed hebben.
En als je ouder wordt dan komt het vroeger of later van pas :wink:

Voor mij persoonlijk iets te groot.

Het enige waar ik nog eens naar zou kijken is de tekst op de achterzijde.
Er staat erg veel. Maakt niks uit maar dan zou ik persoonlijk wel roestvrij staal veranderen in roestvast staal.

HHE, gefeliciteerd! Ze hebben eindelijk de weg naar de markt gevonden :slight_smile:
Vooral die staal/staal ziet er helemaal top uit!

Gefeliciteerd met de lancering van je merk.

Mooi horloge ook, alleen de datumloep had wat mij betreft niet gehoeven.

hendrik Schreef:

Ik heb hier geen gulden voor over.:slight_smile:

Hendrik

p.s. Wanneer is een merk een merk?

Misselijke vent ^

OT: proficiat met deze lancering! Ik vind ze er leuk uit zien