Nieuw of gebruikt horloge kopen?

:wink:…voor even toch en dan pikt een mede HF-gebruiker hem graag voor een prijsje over!

Weet wat je zegt met die mijnenvelden.

Ik koop het liefste nieuw een horloge waarvan ik weet dat hij niet snel weg gaat en bijvoorbeeld staat voor een mijlpaal oid in mijn leven. Door de “beleving” van het kopen bij een ad draagt dit extra bij aan het “moment” van aankoop cq herinnering…

Totaal geen moeite om ook 2e hands te kopen (overigens wel alleen via HF) maar zijn meestal horloges die ik na tijdje weer doorverkoop omdat ik iets anders leuks zie.

Ik bedoelde het uiteraard niet letterlijk. Het was een verwijzing naar de vintage horlogemarkt.

Ondanks dat ik nieuw ben in horlogeland, ben ik tijdens mijn zoektocht erachter gekomen dat ik persoonlijk wel geneigd om een tweedehands horloge te kopen, mits deze mij optisch nog steeds aanspreekt. Hierbij wil ik wel eens vergeten om bepaalde dingen na te vragen, zoals service geschiedenis etc.

Het resultaat, ik ben in afwachting van mijn hagelnieuwe horloge :joy:.

PS. Dat was alleen omdat deze vrijwel niet voor een schappelijke prijs, in nette staat te vinden is.

1 like

Heb liever nieuw, maar als ik een goede tweedehands zie, ga ik het wel serieus overwegen. Mijn Longines heb ik tweedehands gekocht, staat was als nieuw… Nul krassen en scheelde mij maar liefst €600 ten opzichte van de nieuwprijs.

Nu met mijn domme kop heb ik er zelf een krasje op laten komen :unamused:

2 likes