Sinds een paar maanden loop ik de dubben over het kopen van een echt pronkstuk om mijn honger naar een mooi waardevol horloge te stillen. Mijn budget zit tussen de 2k en 4k euro. Wat is wijsheid, voor een mooie gebruiikte gaan of een nieuwe van bijv. TAG of Breitling, Graag jullie mening/visie en of ervaringm ook wat betreft andere merken natuurlijk, maar geen duikers
Voor veel merken zou ik voor een knappe 2e hands gaan. Prijs zal (stuk, al naar gelang merk) lager zijn en over 1e krasje hoef je je geen zorgen te maken.
Als je het horloge dat je mooi vindt als mooi gebruikte kan vinden, gewoon tweede- (of derde- of vierde-) hands kopen.
Het is alsof iemand je geld geeft om een minuscuul krasje op je horloge te mogen maken.
Heb je voorkeur voor maat? Ben je into wat dik en lomp zou ik voor een van de Tudor BB divers gaan.
Die gaan we hands behoorlijk betaalbaar en zijn wel echt
Ligt er ook een beetje aan waar het voor is. Ik wist dat ik mijn Tudor veel ging dragen dus heb bewust een exemplaar gezocht wat al wat krasjes had om zo een goede deal te kunnen maken.
Toen ik ging trouwen kocht ik een horloge om tijdens de bruiloft te dragen maar die moest wel nieuw bij de AD gekocht worden, echt ‘mijn’ horloge.
Mijn advies :
Koop een gebruikte speedy.
Deze past bij veel gelegenheden, bandenswapper, en als je 'm zat bent is hij nog hetzelfde waard.
(Al is het meteen wel aan de hoge kant)