Ik zie net de nieuwe release van Omega voorbij komen. Het bekende pie-pan design in een nieuw jasje. Ik vind ze heel mooi maar het formaat oogt toch wat fors voor dit type horloge, benieuwd hoe het staat om de pols.
Heel mooi, wel beetje jammer van die tekst ‘observatory’ op de wijzerplaat, dat had van mij niet gehoeven.
Maar kom op he, die prijs slaat nergens op. Dan koop ik liever voor een fractie van de prijs een mooie gouden vintage constellation in goede staat!
Bijna 40mm slaat ook nergens op
39mm is prima.
37,5-38,5 was ook prima geweest.
38 max voor zo’n artituur. Anders wordt het een lomp ding. Wat je bij zon ding uiteraard juist niet wil.
M.i nogal een snelle/voorbarige conclusie. Alsof die ene mm wat uitmaakt. We roepen hier altijd als eerste dat je een horloge eerst moet passen en dat geldt natuurlijk ook voor deze nieuwe modellen. Bovendien komt het geheel mij vrij in balans over. Minpuntje zoals in een ander topic als werd opgemerkt: de minutenwijzer is langer dan de indexen. Minpuntje, niet onoverkomelijk.
Erg mooi! Eindelijk een moderne pie-pan.
Helaas inderdaad wel groot aan 39mm. En bijna 11k voor de stalen versie is niet mals. Ook mis ik een mooie aansluitende BoR. En een secondenwijzer ![]()
De keuze om de secondewijzer weg te laten snap ik ook niet helemaal trouwens… ruimte zat zou je zeggen. Ik vind het altijd wel fijn om die gewoon te hebben. Waar moet je anders je espressoshot mee timen.
Duur misbaksel uit de pie pan, zonder secondewijzer en zo’n premium
Wat een belachelijke prijs, omega schiet zichzelf in het been met deze prijzen
Had een mm minder breed en dik gemogen, maar ik vind 'm geweldig. Ik zou eerder de Seamaster Cortina kopen, maar ik ben blij dat Omega deze lijn een serieuze reanimatie geeft.
Duur, maar dat zijn Constellations van nature; ook in de jaren 70 hoger geprijsd dan de Speedmasters of Seamasters. Dit is de toplijn van Omega en de prijsstelling tov de andere modellen is hiernaar. Secondewijzer kan me gestolen worden, daar kijk ik toch nooit naar.
Of 2.5mm in beide dimensies…
Waanzinnig lelijke release waar vrijwel zeker geen échte vintage liefhebber bij heeft geadviseerd. Dan was je niet hierop uitgekomen namelijk.
- Ik vind de chemische samenstelling van de wijzerplaat op het midden van de wijzerplaat printen ook echt een doorn in m’n oog.
- Evenals de cheap differentiatie in afwerking van het uurwerk (op een horloge in deze prijsklasse).
- en de vorm van de wijzers zijn te ‘blobberig’ en daarmee de lelijkste dauphine wijzers die ik heb gezien.
Kan echt niks positiefs aanwijzen eigenlijk, behalve dat het uurwerk de caseback goed vult.
Het is idd een flink horloge, uitgedijd naar alle kanten wat hem niet eleganter maakt.
Misschien eerst om de pols voordat ik een definitieve mening heb. Vooralsnog sta ik niet te springen om hem te gaan passen. ![]()
Fraai! De afmetingen zijn voor mijn pols prima, prachtige wijzerplaten ook. De Au750 op de wijzerplaat hoeft van mij niet zo, net als Observatory, maar is ook weer niet zon mega breekpunt.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch uit naar “een ouwe gouwe” (met een vergelijkbaar prijskaartje als de nieuwe stalen).
Vind ik ze lelijk? Zeker niet.
Zou ik tien dingen anders hebben gedaan? Zeker wel.
Vooral: wat een lulkoek over dat het een doorbraak zou zijn om een tweehander een Metas certificatie te geven, zeg. Dat is toch niet waarom iemand dit horloge zou moeten aanschaffen?
Ik ga hem wel een keer in de winkel passen, want benieuwd ben ik wel. ![]()
Ja die ene mm maakt echt uit. 38 was top geweest IMO… …origineel is 34, vergeet dat niet.
Zeker, die Cortina is een stuk beter in balans. Heb altijd wel een zwak voor een pie-pen maar dit model is hem niet voor mij.
Mooi als ie 2mm kleiner was.
Nu te groot en te duur,
Ik geloof toch dat ik in dit thema de (Constellation) Globemaster geslaagder vond.
Maar die is tegenwoordig helemaal een onderschoven kindje bij Omega.
Of zou die nu uiteindelijk discontinued worden?
[EDIT] … en ja hoor, Globemaster onvindbaar op de Omega site! ![]()