Nieuw: Omega Constellation Observatory

Uhu :blush::blush:

2 likes

Helemaal rondgepolijst joh. Ik zou een andere zoeken.

Hier, kijk, veel scherper.

13 likes

Mooi horloge! Wel echt heel duur 10700 euro voor de instapper in staal op leer waarbij de zwarte variant dan ineens 1300 euro duurder is (dus 12000 euro). :sweat_smile:

Monochrome:

Fratello:

2 likes

Leuk dat ze de pie pan Connies teruggebracht hebben! De kast en wijzerplaat is wel mooi gedaan, maar helaas zijn de afmetingen toch echt fors… dat moest gewoon 37-38 op 10 zijn ipv 40 op 12. Dus wat mij betreft is het sowieso een no go.

De prijzen maken het er ook niet beter op. Het zal vast minder dik dragen door de bolle saffiertjes, maar hetgeen zo’n indruk maakte aan een vintage pie pan is hoe elegant en dun die waren.

Dit is toch nog steeds ongeëvenaard vind ik. Maar goed, dat scheelt me weer een horloge op de wishlist :wink:

Ik moet wel zeggen dat ik deze stalen versie wel smaakvol vind (los van de maat dus).

7 likes

Deze vind ik erg mooi

4 likes

Grappig. Ik snap er dus echt niks van. Vind deze Longines in elk opzicht beter geslaagd voor een fractie van de prijs. Dit is hoe dauphine wijzers horen te zijn.

7 likes

Zoals @HouwelD al zegt is de prijs echt bizar. Voor dat geld kan ik veel andere leukere opties bedenken. Ben fan van Omega, maar ze worden wel erg duur!

2 likes

Geef mij maar vintage Constellations, want bijna 40mm groot en 12,3mm dik voor een tweehandertje is van de zotte, helemaal als de prijzen ergens tussen de 43.000 en 55.000 Euro schommelen. Voor dat geld koop ik een hele rits Breguets die wel 8mm dik zijn, ook als het een automaat is. :slight_smile:

Bovendien… Een Connie zonder secondewijzer? Da’s niet observatory waardig.

Yup. De Flagship vind ik wat naar omdat de Rehaut altijd te hoog was op voorgaande modellen, maar zowel de 37mm Ultra Chron als ook de Conquest Heritage modellen vind ik cooler dan wat Omega de markt op knikkert.

Kijk dan! Chronometer gecertificeerde automaten met silicium balansveren er in, en dan ook nog eens een keertje 10,8mm dun. Dat doet Longines echt veel, veel beter.

Dat. Vintage it is, dus. Zowel de Pie pan als de C shape… Zo maakt Omega ze gewoon niet meer. Het is net alsof ze het halsstarrig verdommen om iets te maken wat aantrekkelijk is, en enigszins a la mode.

Geen wonder dat Rolex, wat altijd trouw is gebleven aan het mantra “het best koop je een 36mm, en die optie hebben we ook altijd”, ringetjes rond Omega rent in termen van buzz en verkoopcijfers.

5 likes

Gelukkig maar. Die luddieten blijven toch maar hangen in het verleden.

Tof klokske, deze Omega, overigens!

Klokske, klokske, hij zou de klok in de Big Ben bijna kunnen vervangen. :wink:

FTFY

1 like

Mag allebei wat mij betreft, ik snap die axioma’s en dogma’s rond size niet zo. Toch niet vwb horloges. Ik draag allerlei tussen 33 en 42 mm, afhankelijk van mood en gelegenheid. Er is een plaats en tijd voor bijna alles, en heritage is er imho vooral om uitgedaagd te worden.

1 like

Het is voor mij een dogma omdat grote horloges mijn knook van de ellepijp irriteren. Dat doet simpelweg pijn om te dragen, ik vind dat niet tof. Dat is dus 100% ergonomie. En als je kleiner eenmaal gewend bent oogt groot plotseling zo vulgair, dus die smaak sluipt er achteraf bij in.

Prachtig horloge. Zeker in roze! Wow!

Of de maat goed is of juist te groot kan ik vanaf een plaatje niet inschatten. 39.4 klinkt niet te groot, maar zeker ook niet klein.

Kwestie van passen. Zoals met veel horloges.

Had iemand de prijs al benoemd? Die is absurd. Niet omdat je dan geen secondewijzer krijgt, maar met name omdat als je de gouden versie zou overwegen er zoveel meer horloges (voor list/ of voor de uiteindelijke grijze prijs) te koop zijn.

Bijvoorbeeld:

• Met hunter case back
  • een concaaf bezel,
  • 39 bij 9.2mm incl caseback he :sweat_smile:
  • datum
  • én niet onbelangrijk een secondewijzer

En omega is geen Patek.
Ik wist het wel.

Of zie ik iets over het hoofd waardoor die 43k van omega toch wel meevalt :sweat_smile:

3 likes

De beste samenvatting van het jaar. Kan een slotje op het topic :joy:. Thanks @HouwelD

2 likes

Ja, als een merk als Omega met een simpele tweehander de prijzen van Patek voorbij streeft moeten ze zich eens achter de oren gaan krabben. Ze hebben die clout en reputatie niet, en ze maken de ontwerpen er niet naar.

Nee, dat heb je gewoon bij het rechte eind.

4 likes

Misschien zijn ze helemaal niet voor de verkoop.
Misschien zijn ze decoratieve meuk voor acteurtjes op de Oscar foto.
Misschien zijn ze zo “duur” dat andere omega’s een goede deal lijken.

Geen idee hoe de marketing van uit swissieland gaat.
Want die swissielanders zitten nog niet zo lang in de mode/klokkies biznizzzz.

Het lijkt fors als je bedenkt dat de originele constellations 34mm zijn. Deze heeft een veel grotere wijzerplaat, kortere pootjes en is even dik als een submariner, dat doet wat met de uitstraling. Het lijkt daarom eerder een (broodnodige) vervanging voor de globemaster dan een benadering van de oude constellations.

De wijzerplaten en uurmarkeringen zijn wel erg mooi gelukt.

2 likes

Ze gaan een handjevol van die gouden verkopen. En dat maakt ze niet uit. Ze willen die stalen verkopen. De gouden zet je ernaast net zoals de allerduurste iPhone. Dan lijkt de goedkopere niet zo duur.

Zeker. Ik snap dat alle liefhebbers hier graag een getrouwe heruitgave van de originele Constallation hadden gezien in 34 en een beetje of zelfs naar 36/37 mm maar dat verkoopt minder. Zie bijvoorbeeld What is the Most Popular Watch Size?

Deze dingen moeten ook verkocht worden buiten dit forum. Zeg maar aan degene met hoge inkomens die een mooi horloge wil hebben zonder uren op dit forum te hangen.

Dat inderdaad. En daarin erg goed geslaagd. Als we de originele Connies niet kende, hadden we dit allemaal een tof horloge gevonden.

De Constellation wordt als de hoogste lijn neergezet. Dus boven de Speedmasters en Seamasters. Zie bijvoorbeeld ook de METAS certificering dmv de acoustische analyse ipv visuele inspectie. We kunnen allemaal wat vinden van de prijzen van Omega maar ze positioneren zichzelf heel duidelijk boven Tudor/Longines/Breitling en onder VC, PP en ALS. Daar past deze prijsstelling bij.