Nieuw: Omega Constellation Observatory

Daar maken ze de fout dat “veel verkocht” ook hetzelfde is als de voorkeur. Natuurlijk worden er veel horloges van gemiddeld 41mm verkocht. Er zijn nogal wat grote horloges op de markt. Ik geloof heilig in een “if you build it they will come” filosofie.

Honderd jaar lang waren horloges tussen 30-36mm de standaard herenmaat, maar sinds 2000 zijn we kortstondig chunkier gaan dragen omdat… ja, waarom eigenlijk? Omdat Stallone een Panerai vond? Ik weet het niet.

Maar het tij keert weer.

Dat is de omgekeerde wereld. Rolex heeft de stalen, en Patek had ze ook, maar ze willen het hoog marge upgrade pad verkopen. Omega spant de kar voor het paard.

1 like

Naast het gegeven dat dit dan natuurlijk ook opgaat voor de overpriced modellen in goud, is dit niet de markt waar Omega inzit. Die moeten gewoon omzet draaien.

Ik koester de hoop dat dit wellicht een voorbode is voor kleinere Observatories als de lijn werkt maar in de tussentijd is dit waar Omega geld mee wil verdienen en niet een nieuwe markt wilt zoeken of fanatieke liefhebbers mee wilt pleasen.

EUR 37,300

Er móet toch wel ergens een addertje onder het gras zitten? Hoe kunnen ze dit maken voor zo’n prijsje

2 likes

Als ik dat soort f you money had dan zou ik deze toch lekker rocken op m’n supermarkt tripjes

4 likes

Lol ook echt akoestiese timing als iets nieuws presenteren… dat doet ne timegrapher van Ali van een barkie ook gewoon :sweat_smile:

Ik kom elke keer terug naar dit topic. Niet vanwege het horloge, maar omdat ik de discussie zo leuk vind: nerds in een nichehoekje van het internet die vinden dat ze in een unieke positie verkeren om zakelijk advies te geven aan een luxeconglomeraat met een miljardenomzet. En dat alleen omdat ze meer dan twee ouwe horloges hebben.

Ik denk dat ze bij Omega even niet luisteren omdat ze dan de tel kwijtraken. :dollar: :hand_with_index_finger_and_thumb_crossed:

Mag ik dit zeggen? Ja, ik mag dit zeggen, want ik ben ook zo’n nerd.

10 likes

Waarom ook Au-750 op de wijzerplaat van de gouden uitvoering? Doet nogal wat afbreuk

En niet meer met een vouwsluiting die de globemaster wel had.

Dit is het betere horloge. De Omega Seamaster 37mm (2026):

10 likes

De Speedmaster Apollo 11 Moonshine, Panda moonshine en de Snoopy en CK859 met zilveren plaat hebben dat ook.

Toch wat kort door de bocht als je het mij vraagt. Op die manier kan je het hele forum wel wegzetten: een groepje nerds die discussiëren en mierenneuken over horloges, inclusief de prijsstelling daarvan. Dat is iets heel anders dan zakelijk advies geven aan een conglomeraat.

Spiderman vibes met die spinnenweb op de wijzerplaat :rofl:
Omega lijkt niet echt goed in contact te staan met de markt, maar volgens mij blijkt dat ook uit de financiële analyses…

1 like

Nee, maar laten we wel wezen: zakelijk advies is alleen geldig als daar veel geld voor is betaald aan een bekend consultancybureau. En consumentenonderzoek doe je natuurlijk niet bij je ‘heavy users’, daar hebben we tegenwoordig AI voor.

:kissing:

Ter info; Omega deed dit al in de jaren ‘50, het is niet nieuw :slight_smile:

2 likes

Ik denk oprecht dat er steeds minder en minder mensen een nieuwe horloge kopen. Zeker van de Richemont-groep. Uiteindelijk vormt zoiets een probleem zou je denken toch? Hoeveel nieuwe Planet Oceans zie je voorbij komen in die nichehoekjes waaraan jij refereert? Ik zie ze vrijwel nergens. En als je een beetje voorwerk doet bij aanschaf van een Speedmaster weet je dat je minimaal 30% kunt besparen op de nieuwprijs als je hem grijs koopt.

In essentie snap ik wat je zegt maar ik denk echt de horlogemarkt zijn hand langzaam maar zeker overspeelt.

Heel mooi!
Maar voor mij te groot en te duur.

Ik ben het helemaal met jullie eens, maar van een beetje relativering is niemand ooit slechter geworden. :ok_hand:t3:

1 like

Maar wat heeft Richemont hier nu mee te maken?

:joy: :+1: :+1:

Ik ben net klaar met het lezen van alle artikelen hierover en met name ook alle comments onder de artikelen. Het is echt onbegrijpelijk dat Omega zoiets uit durft te brengen zelfs. Waarschijnlijk willen ze hem niet echt verkopen, maar gewoon voor de gein in hun portfolio hebben. Een kleine opsomming

• 39.4mm voor een dress watch is al geen beste keuze maar OK
  • 47.2mm lug to lug is echt veel te groot voor een dresser
  • 12.23mm dik is ongeveer zo dik als een Submariner
  • Er is geen seconde wijzer zelfs, dus waarom is hij zo dik en groot dan
  • De prijs van staal ligt in lijn met JLC
  • De prijs in goud is vergelijkbaar of zelfs duurder dan modellen van Patek Philippe, Lange & Sohne, Vacheron Constantin, etc
  • Een Rolex 1908 is 10k goedkoper, zelfs op bracelet is deze dezelfde prijs als een Constellation op leer
  • De Milano Cortina Seamaster 37mm is gewoon 15k goedkoper

Wie gaat die Constellation kopen dan voor deze prijs?

3 likes