Is de saffieren caseback die hier een groot aandeel in heeft.
Lijkt me super vervelend een horloge zonder seconden wijzer. Elke keer als je kijkt vraag je jezelf af of dat ding überhaupt nog loopt ![]()
Niks voor mij dus, er moet wel wat bewegen als ik kijk.
Hadden jullie ook dat je enthousiast wordt van het eerste plaatje, teleurstelling bij het zien van de afmetingen, en na wat knipperen met de ogen in de lach schoot bij het zien van de prijzen?
Jammer. Ik had een smaakvolle moderne pie-pan erg leuk gevonden ![]()
Yep.
In eens is alles een poor mans Omega Constellation Observatory.
Makkelijke handel toch.
Dat is een andere strategie dan bijvoorbeeld Rolex of Patek. Die willen juist dat edelmetaal verkocht wordt, daar zit namelijk de meeste marge op. ![]()
Dit is natuurlijk nonsense. Het had zoveel beter kunnen zijn, en ze hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Al dat geneuzel voor accuracy zonder seconde wijzer daargelaten⦠Ik heb 20+ Omegaās vintage en moderne en vind dit echt niet goed hoor, hoe je het ook wilt verkopen.
Zij voeren de meeste merken die met dit prijsverhogingsfenomeen kampen.
Scherpe kasten maken durven ze niet meer, daarom maar een nieuw horloge releasen dat eruitziet alsof hij al verpest is. Dan kan het er niet erger op worden ![]()
Overigens heeft Omega in het verleden miljoenen horloges gemaakt met de juiste afmeting wijzers, leg mij eens uit waarom ze dat nu niet meer kunnen? De wijzers moeten natuurlijk binnen de pie pan vallen, dit is vlees noch vis.

Formaat moet je in context zien. Het equivalent van een 42/41mm duiker is voor een dress watch als dit 37mm.
Cool, toen was spiderman er nog niet!
Als je lang genoeg kijkt begint er vanzelf wel wat te bewegen
. Maar ben het met je eensā¦is ook niet mijn keuze.
Helaas is dat vaak het resultaat van zogenaamde " veilige keuzes", wat altijd een gevaar is voor elke business. Bedrijven en merken die niet uitgedaaagd worden en waar het geld wel binnen blijft komen zijn over het algemeen alleen bezig met consolidatie beleid. Dat brengt eigenlijk nooit het beste van een bedrijf of product naar boven en idd. eindig je dan vaak met vlees noch vis. De rol die ze binnen de Swatch Group krijgen opgelegd zal daarbij ook niet helpen.
Jammer dat de Globemasters het veld hebben moeten ruimen. Die met de zilveren dial is een van mijn favoriete Omegaās. En onvoorstelbaar dat ze er een oversizede net-niet kopie van een Constellation met absurde prijs voor in de plaats terugbrengen.
Ik vermoed dat deze release met name de vintage Connie markt gaat boosten omdat iedereen beseft hoe mooi ze vroeger waren.
Iedereen wist dat toch al?