Totaal plaatje, en mooi blauw is niet lelijk!
Dat is ook precies hoe hij bedoeld is, dus dat komt goed uit
.
Wat voor platen/kleuren zou je zoal nog willen zien? Ik denk dat malachiet er ook erg mooi in zal staan, net als zwart marmer.
Dat kan ik me voorstellen, al lijkt de Representor op foto’s wel meer zo te zijn dan hij in het echt draagt/is. Deze is wel beduidend eleganter qua vorm en sowieso lekker uniek natuurlijk. Ik hoor al met regelmaat overigens dezelfde reactie als die jij net gaf haha.
Dat vind ik helemaal een mooi compliment! Er is al een boel veranderd sinds de eerste dag dat ik begon haha.
Snap ik! Met name qua opmaak dus inderdaad. Goed om te weten, thanks voor de feedback! ![]()
Wit, groen en wellicht donkerrood?
Gaaf idee inderdaad. Sunburst, mat of juist lekker spelen met structuur?
Ik denk dat de gestraalde grijze plaat er ook wel goed in zal staan!
Vooral dat…
Dit weekend maar weer eens even stoeien met andere wijzerplaten, voor nu begint dit me steeds beter te bevallen! Los van dat ik jullie terechte opmerkingen over het geheel goed begrijp
…
Mooi! Lekker rustig wel.
Dankje, haha dat absoluut! Ik echter niet wachten om deze dial te laten zien in de nieuwe Ambassador. Daar komt hij helemaal tot zijn recht
.
Ik vind t nog steeds een mismatch.
Snap ik wel! Het is dan ook een probeersel
. Al is het wel weer mooi om te zien dat er toch ook best wat mensen zijn die dit juist helemaal top vinden.
Ik ga er de komende jaren maar eens lekker wat mee experimenteren. Mochten er nog goede suggesties zijn dan hoor ik het graag! ![]()
Speciaal voor jou, @Ruud
.
Hij is weer terug naar de lapis, en ik vind hem weer helemaal top zo!
Het wordt tijd dat ik weer eens even wat mooie updates geef over dit, al zeg ik het zelf, leuke project! Dit wordt tevens mijn eerste FT jaar met Brunmontagne dus ik hoop dat ik jullie nog veel leuks/moois kan laten zien binnenkort!
Als ik dan opper dat ik van plan ben eigen rotors te laten maken, dan moet ik die natuurlijk ook wel even delen als ze er ook daadwerkelijk zijn (en dat is zelfs al een tijdje zo
)…
Maakt het wel echt helemaal af! Sterker nog, ik vind het met de standaard rotor wel echt een stuk minder mooi.
Daarnaast is de eerste lichting van de Connector nu zo goed als uitverkocht. Ik heb er nog 1 van de 10. Dus dat betekent dat het ook tijd wordt voor een nieuwe editie. Of beter gezegd, een lading nieuwe edities! Ik had al even wat gedeeld van de plannen in het andere topic hier op HF maar dat hoort hier natuurlijk ook wel thuis. Ik hoor graag wat jullie van het idee/concept vinden en of er ook een favoriet bij zit die ik sowieso in groter(e) aantallen moet laten maken. Voor nu komen er iig alvast 50 van de grijze variant rechts bovenaan, de variant met reliëf in de dial. Als jullie nog andere gave suggesties hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook! Oh ja overigens denk ik er sterk aan om de titanium varianten te houden voor speciale uitgaven en de reguliere edities uit te brengen in staal.
De paarse rechtsonder! Lijkt op mijn tip in de GTG070 te zijn geïnspireerd ![]()
Cool! Heb je een linkje? Ben wel benieuwd! ![]()
@Brunmontagne Ik vind het heel leuk dat je ons op deze manier meeneemt in het ontwikkel proces van een nieuw horloge. Ik zie het niet als reclame ook al kan dat wel als neven effect zo opgevat worden. Misschien heb je het zelfs spoiler[/spoiler] als hoofddoel, maar dan is het perfect toegepaste content marketing, en in content marketing geldt dat je toegevoegde waarde aan de ontvanger moet leveren. Dat doe je! En daarom heb ik daar geen enkel probleem mee.
We mogen als Nederlandse horloge gekken trots zijn op mensen die de sprong wagen en risico’s nemen om een eigen merk op te tuigen. Daar komt heel wat bij kijken en succes daarin heeft een hele kleine kans. Juist degene die daarnaar opzoek gaan moeten we bejubelen, die voegen iets toe aan het landschap. Of het nou wel of niet je smaak is, of je nou wel of niet overgaat tot koop, het past perfect bij dit forum. Kletsen over horloges en hoe gaaf is het dan dat je met al dat geklets ook nog eens een beetje invloed kan hebben op het product. Of in ieder geval een bijdrage mag leveren. Dat is kletsen, dromen en denken als een gevorderde horloge gek. Daarom niks dan lof voor het delen van jouw verhaal.
Ik stap wat laat in dus mijn mening zal niet veel meer toevoegen en het alleen laten bij een lofzang vind ik afbreuk doen aan je initiatief. Daarom toch een kanttekening op je ontwerp. Ik vind hem gaaf bedacht, mooie lijnen qua kast en echt een eigen gezicht. Ook vind ik de wijzerplaat wat kaal. Ik kan me voorstellen dat er bewust voor gekozen is, omdat het een bepaalde stijl is. Toch zou ik wel eens een variant willen zien waarbij je naast de merknaam bovenaan, wat meer tekst op de wijzerplaat laat zien. Denk aan ‘automaat’ (bewust NL), of toch iets zoals de klassieke Rolex Oysterdate doet. Onder de naam je type naam en op de onderste helft van je wijzerplaat iets zoals Rolex deed ‘Precision’ (maar dan een eigen term). In mijn ogen geeft dat de wijzerplaat meer balans. Dat past bij de uitgebalanceerde lijnen van de kast, en ook bij de dress style van het horloge. Nu is de kast qua lijnenspel helemaal in balans en leunt de wijzerplaat iets te veel naar boven. Ook omdat Brunmontagne vrij hoog gepositioneerd staat. Dat past wel, en wellicht beter als er onderaan ook iets staat.
Doe ermee wat je wil. Zo zie ik het. Nogmaals, tof dat je ons meeneemt in je ontwikkeling
Succes met je mooie merk!
Wat een ontzettend leuke reactie! Heel erg bedankt daar voor! Het maakt me zelfs trots! ![]()
Het is ook het leukste wat ik kan/mag doen. Lekker overal vertellen over de plannen/ideeën die ik heb en daar neem ik iedereen altijd graag in mee. Mooi om te lezen dat dat wordt gewaardeerd. Niet alleen hier, maar ook op beurzen, GTGs en andere (horloge-gerelateerde evenementen).
Leuke suggesties ook voor wat betreft de wijzerplaat. Ik heb er tot op heden altijd voor gekozen om het minimalistisch te houden, maar vandaag de dag heb ik veel meer flexibiliteit qua ontwerpen en produceren dan toen ik (7 jaar geleden alweer, tijd vliegt) begon. Dus daar kan ik altijd eens wat mee gaan experimenteren. Qua opmaak van de dial heb ik hierbij vwb de indexen ook gekozen voor de “Ambassador” stijl. Hier hoop ik snel ook even iets meer over te kunnen delen
. De Connector leent zich in ieder geval zeker voor een meer robuustere plaat. Kom ik op terug!
Ik doel inderdaad ook op de Connector. Leuk, ben benieuwd!
Dacht ik al! ![]()
Ik stiekem ook. Heb nog zoveel ideeën/wensen voor de Connector. Maar stapsgewijs, iets wat ik stiekem best lastig vind haha… De grijze plaat met reliëf er in gaat er in ieder geval prachtig in staan denk ik, en ook deze variant breng ik graag komend jaar nog ergens uit!
Komend jaar of dit jaar nog😉