Nieuw ontwerp/hoofdstuk Brunmontagne!

Nou, dan geef ik ook maar even m’n eerlijke mening over jouw commentaar: smakeloos en compleet ongepast.

@Brunmontagne gefeliciteerd met deze volgende stap! Vind die grijze wijzerplaat erg gaaf. Vind de kast nog wel een tikkeltje zwaar en robuust, visueel dan, want met titanium zal het met het gewicht wel mee vallen.

15 likes

Allereerst alvast heel erg bedankt voor de leuke reacties so far!
Ik had nog even een afspraak staan, maar ga nu even de tijd nemen om overal even op te reageren!

7 likes

Ik heb ernom veel respect voor het feit dat je een horlogemerk uit de grond hebt weten te stampen en dat je ondertussen al met een 2e ontwerp bezig bent.

Ik vind het idee om het ontwerp door 2 dominante lijnen te definiëren super. Alleen vind ik de verhoudingen niet helemaal kloppen. Naar mijn idee zou de ellips iets minder scherp onder de bezel samen mogen komen waardoor de lug to lug ook iets korter kan zijn. Ik denk dat het dan meer in balans is met de 38mm breedte van de kast.

5 likes

Mee eens, mooie combinatie. Rog leder?

1 like

@Brunmontagne je weet inmiddels: rosegouden kast en wijzers en dan zo’n stone-dial, onyx of mother of pearl :heart_eyes:. En dan een zwarte lederen band. Titanium zelf geen enorme fan van, horloge mag best wat gewicht hebben, maar denk dat het voor het type dresser wel super is. Benieuwd man!

1 like

Bedankt!! Los van het nieuwe horloge, is dit ook wel echt een mijlpaal voor mijzelf en Brunmontagne. Voor mijn gevoel ben ik nu écht een Nederlands horlogemerk (aan het worden).

Haha meningen zijn altijd welkom! Als ik 1 ding heb geleerd in de afgelopen jaren is het wel dat nooit iedereen iets mooi gaat vinden. Dit horloge is in mijn ogen ook meer uitgesproken dan de Representor, dus geen speld tussen te krijgen! Thanks!

Leuk om te horen! Bedankt! Mocht het je te binnen schieten, let me know! Ik ben gegaan voor minimalistisch/clean. Maar wie weet krijg je me nog op andere gedachten! :wink:

Haha thanks! Het titanium, met deze afwerking, is ook precies geworden zoals ik had gehoopt. De afmetingen, die zijn en blijven altijd iets van veel meningen/wensen. Hij is in ieder geval gelukkig genoeg “aanwezig” op de pols. Maar wie weet ga ik in de (nabije) toekomst nog experimenteren!

2 likes

Mooi ontwerp, jammer genoeg te klein naar mijn smaak, ben klaar met die ‘steeds kleiner’ trend. Heb een volwassen pols en daar hoort een volwassen maat horloge op :grimacing: :sunglasses:

5 likes

Haha het kan ook niet iedereen zijn/haar smaak zijn natuurlijk. Wel leuk om te lezen dat er nog steeds aspecten zijn die je kunnen bekoren! Dit model is in mijn ogen ook meer gewaagd dan de Representor, dus ik zoek het ook wel een beetje op zo :wink:. Mooi ook dat je mijn avontuur kunt waarderen, bedankt!

Haha ieder heeft zn recht op een mening, de één is er iets uitgesprokener in dan een ander. Zo lang het niet persoonlijk wordt vind ik het allemaal prima. Toch bedankt voor je support! :wink:

Thanks man! :slight_smile:

Voor het gemak reageer ik even in 1x haha. Mooi dat het concept in ieder geval aanspreekt! Ik ben het deels wel met je eens vwb de lederen band. De “nieuwe” lederen band, met de grotere taper, maar het wel een mooier geheel merk ik. Ik denk ook dat de titanium band hem echt een mooi elegant geheel gaat geven. Ook omdat de schakels een gelijke vorm als de kast gaan krijgen. Het is ook geen dresser natuurlijk, dus iets meer body mag ook wel imho.

Ik was eerst ook bang dat de kast te hoog/bulky zou worden. Toen ik hem de eerste keer in mijn handen had was dat ook mijn eerste gevoel. Echter na een paar minuten verdween dat gevoel. En de mensen die hem in het echt al hebben gedragen en gezien zijn het veelal met mij eens. Neemt niet weg dat deze kast gemaakt is voor de NH35. Ik wou namelijk een werkend prototype hebben die ik, enige tijd geleden al, als prototype mee kon nemen naar de Retailbeurs in Utrecht. Vandaar dat hij nu zo is. De Sellita is niet veel dunner, dus dat zal niet veel veranderen. Overigens heeft hij de dikte ook wel nodig voor de diepte en de lijnen, anders valt het weg. Ik zou graag je mening nog eens horen nadat je hem zelf op de pols hebt gehad :wink: .

Bedankt voor je feedback!

1 like

Als ik mij niet vergis heb ik hier al een sneak preview van gezien op de laatste Rikketik :wink: Ik hou van horloges met een uitgesproken design. Het is volgens mij voor een merk beter dat er uitgesproken meningen over bestaan. Ik weet niet meer van wie de quote is maar iemand zei ooit: If everybody likes your product, but nobody loves it, your product wil fail. Blijf gewoon doen wat je doet, het moet uiteindelijk een ontwerp zijn waar je zelf achter staat, dan volgen de liefhebbers vanzelf! Gefeliciteerd met deze mijlpaal voor jou en je merk, ik volg de ontwikkelingen met interesse!

2 likes

Respect hoor. Respect dat je een merk opgebouwd hebt en respect dat je deze verder gaat uitbouwen met nieuwe ideeën.

Dit ontwerp heeft echt iets eigens en dat kan niet ieder merk zeggen. Het uitgangspunt van de lug to lug lijnen is leuk en origineel. In de uitwerking vind ik het zijprofiel wel mooier dan vooraanzicht. En de lug-to-lug lijkt op de foto’s groter dan jouw specs.

Titanium is een prachtig materiaal. Ik moet mijn eerste Ti horloge nog kopen maar kijk er naar uit, ook ivm gezicht. Ik weet ook niet of ik gestraald dan de mooiste bewerking vind.

Benieuwd naar de verder stappen en nogmaals echt respect voor je drive en eigenheid!

1 like

Als niemand het ontwerp lelijk vindt, heb je teveel binnen de lijntjes gekleurd. Volgens mij probeert @Brunmontagne uitgesproken te zijn. Dan is een grove afwijzing gewoon een mooi compliment. Wat mij betreft: ik vind het helemaal niets, dus lekker bezig Pascal! Sorry en graag gedaan!

5 likes

Thanks! Dat was ook precies de bedoeling! Ik probeer toch altijd nog met iets nieuws te komen in een wereld waarin dat steeds lastiger wordt haha…

Haha dit soort enthousiasme lees ik uiteraard graag! Thanks, dat was ook precies te bedoeling haha!
De afwerking zou je eens in het echt moeten ervaren. Het maakt hem juist robuust genoeg en de gepolijste lijnen maken hem juist elegant en bijzonder. Die titanium band gaat er zeker nog komen en gaat hem echt helemaal afmaken, daar ben ik van overtuigd. De grijze dial was een spontane ingeving. Die heb ik eerst uit het prototype van het WUS project gepakt omdat de kleuren zo goed overeen komen, ik was gelijk verkocht! Die variant van de Representor moet ik ook nog gaan uitbrengen, die dial is zo goed gelukt!

Haha die B (én een M in één!!) ga ik zeker nog overwegen. Nu vond ik het geheel mooi rustig zo aangezien de kroon dezelfde afwerking heeft als de kast. Maar thanks!!

Haha het wordt geen opvolger he, hij komt er keurig naast! Deze is ook meer bedoelt als “halo project” en zal een toevoeging worden! Deze wordt ook een stuk exclusiever.

Thanks man, leuke reactie! Veel beter/leuker dan dit worden ze niet haha!
Doet me goed!

Heel erg bedankt! Leuk dat de progressie van Brunmontagne ook opvalt zo door de jaren heen. Deze volgende fase is iets waar ik echt trots op ben. Niet dat ik dat tot nu toe nog niet was uiteraard haha. De mijlpaal van 1000 horloges is iets waar ik van geniet, maar ik heb nu met dit horloge ook het gevoel dat BM ook écht een Nederlands horlogemerk is. Los van de design filosofie.

Je eerste tip heb ik ook veel over nagedacht. Echter wordt het horloge er nog een stukje “dikker” van, iets wat ik liever niet heb. Ik heb er zelfs aan gedacht om de hele bezel + het glas te bollen, maar dat blijkt toch lastig vwb de benodigde ruimte voor het uurwerk en wijzers.

Je 2e tip heb ik ook overwogen. Sterker nog, twijfel ik nog over haha. De kroon is, ondanks dat je het amper ziet, een beetje ovaal. Hierdoor heb je meer dan voldoende “houvast” om hem makkelijk te draaien. Door het toevoegen van een ribbel valt in mijn ogen het concept “glooiende lijnen” weg.

Haha prachtige naam! De naam is nog niet definitief dus alle input is welkom! :wink:

3 likes

Bedankt! Leuk om te horen!

Dat was precies de bedoeling, dus mooi dat het ook als zodanig overkomt! Bedankt! :slight_smile:

Thanks, thanks en thanks! Zo’n eerste zin is wel een lekkere binnenkomer hoor :wink:. :wink:
De kroon snap ik! Zoals ik hier boven ook al even benoemde is de kroon lichtelijk ovaal/conisch. Hierdoor draait hij juist erg gemakkelijk! :slight_smile:
Ik zal later nog eens een goede foto van de voorkant maken waar het duidelijk op wordt, maar de kroon heeft ook een zelfde bolling aan de “buitenkant” als de kast heeft. Hierdoor is het juist een heel mooi ingetogen geheel. Nogmaals bedankt!

Absoluut! Ook precies de reden dat ik dit hier graag met jullie wou bespreken/delen. :slight_smile:
Bedankt! Ik ben het verder helemaal met je eens qua combinatie met de grijze plaat haha.

1 like

Oeh, in potentie aantrekkelijk, zeker in combinatie met de lapis wp :+1:
Ik vind de mooie drukte van de lijnen van het bovenaanzicht samen meg de bewerkte zijkanten teveel van het goede. Mag strakker om de spannende lijnen niet te verstoren. Deze kast leent zich bij uitstek voor leer. Succes!

1 like

Kijk dat is helemaal mooi om te lezen! Ik probeer toch een stukje Brunmontagne terug te laten komen in elk ontwerp, en dat lukt dus goed lees ik :slight_smile: . Bedankt Petra!

Bedankt!! Haha ja hij is inderdaad lekker lichtvoetig door het titanium. Verder snap ik wat je bedoelt vwb het visuele stuk. Houd er qua referentie wel rekening mee dat mijn pols maar 15,5 cm is en het daardoor al snel groot en bulky lijkt haha. Ik heb hem al gezien bij meerdere mensen met “fatsoenlijke” polsen en daar was ik positief verrast door hoe hij valt. Ik denk wel dat de titanium band er straks voor gaat zorgen dat het een minder robuust en zwaar geheel wordt.

Wat een leuk bericht, bedankt daar voor! Het heeft even geduurd voor ik zelf dat besef ook kreeg haha. Het voelt nu soms nog steeds wel als een soort hobby project wat ontploft is :slight_smile:.

Ik heb lang nagedacht over die lijnen en hoe dat inderdaad samen moet gaan komen. Ik heb ook lang getwijfeld of de bezel wel zo ver boven de kast uit moet steken of dat dit subtieler moest. Uiteindelijk verdween dat gevoel snel nadat ik het horloge begon te dragen. Het is altijd lastig om hem op basis van de foto’s in te schatten merk ik zelf ook wel. Liefst zou ik met jullie allemaal gaan zitten om hem direct te kunnen bespreken haha. Dat zou het ook een stuk makkelijker maken :rofl:.

Mocht je in de gelegenheid zijn om je idee grafisch te laten zien, stuur me dan even een PB. Ga ik er zeker naar kijken!

Thanks!! :slight_smile:
Het is een rog lederen motief inderdaad. Band is overigens gemaakt door Sandra Visser, wellicht bij velen hier ook wel bekend. Ik haal op korte termijn nog een blauwe lederen band op, om die vervolgens te matchen met een passende Lapis plaat. Die deel ik zeker ook nog hier!

2 likes

Dat is mijn eerste indruk, mijn persoonlijke prettigste draagervaring is met Horloges onder de 11mm

Valt zeker wat voor te zeggen, hoogte is een dimensie waarbij je met lijnen kunt spelen, en waar je bij het zijaanzicht weer wat te zien hebt

Als je een focusgroep maakt of ergens een demo hebt, hoor ik het graag van je :grinning:

1 like

Haha I know I know! Die gaat er zeker ook nog wel komen! Zodra de plannen concreet zijn, meld ik me zeker. Idee is top! Haha ja het mooie aan titanium is voor sommigen juist ook een nadeel, het is lekker licht!

Hahaha heb ik vaker gehoord! Het mooie is dat, doordat de horloges nu dicht bij huis worden gemaakt, ik ook gemakkelijker kan experimenteren. Je bent niet de enige, dus ik ga zeker kijken/nadenken over een 40 of een 42. Door het lijnenspel van de kast moet dat nog steeds een mooi geheel gaan vormen! Bedankt!

Haha je vergist je zeker niet! Klopt helemaal! Toen was hij qua afwerking nog niet helemaal zoals ik het in gedachten had, dat is nu wel het geval! Je zou hem dus nog een keer moeten zien!
Verder helemaal met je eens! Ik ben trots op wat er staat, en zal ook altijd blijven proberen om andere dingen te doen dan het gros van de markt. Thanks, en tot een volgende keer!

Thanks Joost! Dat zijn de complimenten die ik graag ontvang :slight_smile: .
Extra mooi ook dat je het concept/ontwerp op die manier kunt waarderen! Het leuke is dat het horloge vanuit elk aanzicht blijft boeien en vanuit elke hoek een geheel ander horloge lijkt. Je zou hem dus eens in het echt moeten zien om dat voor jezelf te kunnen zien :wink:.
Dat het horloge groter lijkt dan het volgens de specs is heeft echt te maken met het formaat van mijn polsen haha.

Ik ben het met je eens vwb titanium. Het is ook mijn eerste horloge van dit materiaal en ik ben er ook fan van geworden. Het gestraalde klinkt grover dan het in werkelijkheid is hoor. Hij voelt juist heel zacht aan.

Nogmaals bedankt voor je opbeurende woorden!

Hahaha ik vind het volgens deze filosofie een mooi compliment, bedankt! :wink:
Verder met je eens. Dit zal zeker niet een horloge voor iedereen worden, en dat is bewust zo gedaan!

Leuk om te lezen, bedankt! De lapis wijzerplaten zijn precies geworden zoals ik had gehoopt.
Ik vind bij nader inzien dat de plaat die ik gekozen heb voor de foto’s niet de beste is. Voor de volgende test ga ik voor een versie die iets minder pyriet heeft en iets meer clean is.

Ook tegen jou zeg ik dat ik het me kan voorstellen op basis van de foto’s. In het echt is het allemaal een stuk subtieler en is het juist best een rustig geheel. Lijkt me leuk om je dat in person eens te laten zien/ervaren in de toekomst! Leder past hem inderdaad erg goed, al kijk ik ook erg uit naar de titanium band op termijn haha.

Ah dan snap ik het inderdaad zeker! Ik ben met de Representor al gewend aan een horloge van tenminste 11mm, dus voor mij is het niets nieuws. Hij is mede door het gebruik van titanium niet topzwaar op de pols, dat helpt hier ook wel ontzettend mee.

Haha precies dat! Juist om het zijaanzicht zo mooi tot zijn recht te laten komen ben ik voor nu erg tevreden met de huidige afmetingen.

Ik neem hem de volgende editie van de Rikketik denk ik weer mee! Mocht je daar aanwezig zijn dan kun je hem eens proberen! Wellicht ook wel eens leuk om er nog iets anders voor te organiseren haha, maar daar moet ik dan nog eens goed over nadenken :slight_smile: .

Bedankt voor je feedback!

2 likes

Ik vind het een zeer geslaagd ontwerp. Wat de metalen band betreft, ben je van plan iets te voorzien waarmee deze snel en zonder tools kan aangepast worden in lengte? En worden het schroefjes of pin and collar?

1 like

Sowieso a good rule to live by qua horloges! Ik kijk er naar uit deze eens in het echt te zien.

1 like