Nieuw ontwerp/hoofdstuk Brunmontagne!

Heerlijk vernieuwend design al zie ik er ook wat van de gedurfde kastontwerpen van Omega uit de jaren zeventig en tachtig er in terug.
Succes met dit nieuwe ontwerp.

1 like

Hij is mooi geworden! Het grove van titanium icm de gepolijste facetten geeft een mooi contrast.
De eerste keer dat je hem deelde moest ik er erg aan wennen maar nu ik hem vaker heb gezien ga ik hem steeds meer waarderen.
Vooral de uitgefreesde zijkanten van de kast zijn tof.
Verder een lekker uitgesproken model, typisch Brunmontagne.
Leuk ook dat de kast en band uit eigen land komen al zou m’n voorkeur wel naar een titanium bracelet gaan maar dat is een persoonlijke smaak.

Leuk dat je hem hier deelt en ons meeneemt in je verhaal.

1 like

Zegt iemand die de hele dagen op Crocs rond loopt
:rofl:

@Brunmontagne succes met het 2e horloge! Ik kan er niet echt over oordelen want ik moet een horloge echt in mn handen hebben gehad. Maar een eigen smoel is altijd goed!

3 likes

:joy::joy:

1 like

Mooi ontwerp! :hugs::pray:

1 like

Heb ik nog nooit gezien in geval van een vlindersluiting, bestaat niet denk ik.

Maar ik begrijp je wens, elke band zou een vorm van snelverstelling moeten hebben. Daar is al veel over gezegd, de dikte van de pols verschilt door de dag heen bij veel dragers en zonder snelverstelling heb je dan nooit een ‘perfect fit’ Helaas zijn er maar een paar merken die dit snappen

1 like

Wat een opvallend horloge, inderdaad iets bijzonders!
Het ontwerp en doordat het in titanium wordt uitgevoerd doet mij denken aan Dumet watches van @Arie_Kabaalstra .

1 like

Niet mijn kopje thee.

Commerciële activiteiten kunnen volgens mij eventueel met toestemming van de moderators/forumeigenaar.

Als TS die niet heeft moet dit topic - al het typwerk ten spijt - het digitale ronde archief in.

2 likes

Gedurfd ontwerp!

Persoonlijk not my cup of tea, maar wel een heel eigen smoelwerk tov de Representor.
Voor mij moet er ooit nog een gouden Representor komen, maar deze zal ik zelf niet snel kopen. Al kan ik me heel goed voorstellen dat het “out of the box” design mensen aanspreekt!

Succes Pascal!

1 like

Gefeliciteerd, eens een ander kast ontwerp.
Niet ieders pakkie an maar met een mooie kroon een mooi horloge.
De grijze plaat vind ik persoonlijk niet mooi, zelfs plastic achtig maar de lapis is prachtig!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!:watch:

1 like

Fijn om te lezen, bedankt! :slight_smile:
Fijn verstelling met een vlindersluiting wordt altijd lastig. Speciaal voor de mensen die het lastig vinden om een goede fitting te krijgen op de pols heb ik daarom ook de vouwsluiting als oplossing. Die heeft uiteraard wel fijnverstelling. Voor nu neig ik er naar om voor pin and collar! :slight_smile:

Absoluut! Iets wat ik door de jaren heen ook echt heb geleerd voor wat betreft Brunmontagne in het geheel. Zoveel meningen en aannames, tot mensen het horloge in het echt ervaren haha. Vandaar ook dat ik mij ook meer richt op resellers/display locaties nu.

Leuk, mocht je eens ergens in de buurt zijn, of bv naar een beurs gaan, let me know!

Thanks Joseppe! Die jaren 70-80 vibes had ik zelf nog niet bedacht, maar ik zie het als een compliment haha.

Topper! Doe jij nou gewoon uit de doeken hier dat ik jou zo nu en dan wat doorstuur? :wink:
Leuk dat je er zo positief over bent en blijft, bedankt daar door!
Die bracelet ben ik met je eens, al moet ik zeggen dat de huidige lederen band me ook erg goed bevalt. Scheelt dat die titanium bracelet ook uit eigen land gaat komen haha.

Dat laatste is met name het idee van dit topic. Ik heb door de jaren heen veel leuke suggesties en tips gekregen van de leden hier. Hier zit imho ook veel kennis die ik graag omarm. Dus zal ook altijd mijn ideeën blijven delen hier!

4 likes

Haha Crocs zijn anders ook een voorbeeld van een uitgesproken wijze van presenteren :wink:.
Bedankt, leuk om te lezen! Wie weet kunnen we dat nog eens regelen! :slight_smile:

Heel erg bedankt! :slight_smile:

Klopt! Ik weet niet of het helemaal niet bestaat, maar heb ook geen praktijk voorbeeld waarbij die er wel op zit.

Ik begrijp hem zeker ook, door de jaren heen ook erg veel mee lopen “worstelen”. Vandaar ook de keuze enige tijd geleden om dezelfde bracelets ook aan te bieden met een vouwsluiting mĂ©t microverstelling. :slight_smile:

Bedankt, dat is ook precies de bedoeling geweest!
Haha dat stuk titanium kan ik me nog indenken, maar het ontwerp vind ik persoonlijk toch wel heel anders. Overigens heb ik zijn horloges vaak genoeg in het echt gezien, en vind ik de instrument 3 een prachtig horloge met potentieel.

2 likes

En daar is ook helemaal niks mis mee! :slight_smile:

Dat is stiekem ook de bedoeling haha. Sowieso om het een geheel eigen smoel te geven, maar ook om Ă©cht iets anders te doen dan de Representor. Ze moeten elkaar ook niet in de “weg” zitten, maar juist complementair aan elkaar zijn. Welke gouden Representor hebben we het in dat geval over? Een Ă©cht gouden staat nog op de planning namelijk, die is er nog niet :stuck_out_tongue: .

Bedankt! Ik heb hem zelf natuurlijk al lang in mn gedachten gehad, maar het is helemaal leuk om hem nu ook echt met jullie te kunnen delen!

Precies dat was ook het idee natuurlijk, leuk ook dat de kroon je op positieve wijze opvalt!
De wijzerplaat zal altijd een smaak dingetje zijn natuurlijk. Deze grijze plaat heeft heel veel positieve reacties opgeleverd in mijn Representor prototype, en qua kleur komt hij erg mooi overeen. Ik denk dat ik ook nog eens een titanium Representor ga uitbrengen met dezelfde afwerking als deze nieuwe kast, en daar zal die plaat ook weer erg mooi in staan. Maar blauw is zeker meer uitgesproken! En het feit dat de Lapis Representors zo enthousiast worden ontvangen bevestigd ook wel dat die plaat in de smaak valt :slight_smile: .

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de ontwikkeling van dit horloge!

2 likes

Tof dat het méér dan een hobby aan worden is voor jou! Ik hoop zeker dat je er een goede boterham aan kunt gaan verdienen. Jouw enthousiasme en vriendelijkheid verdienen wat mij betreft extra veel credits.
Tot zover de veren in de plek waar weinig licht komt.

Het nieuwe model heb ik op me in laten werken en spreekt me op 2 punten erg aan:

• keuze mogelijkheid voor een lapis lazuli wijzerplaat (zou ik best willen hebben)
  • titanium

Wat me niet aanspreekt:

• kast- en lugvormen (zeker een eigen gezicht, maar niet het gezicht waar ik voor val helaas)
  • veel te klein (voor mij zou het minimaal 40mm moeten zijn, liefst 42mm)

Natuurlijk is het onmogelijk om het een ieder naar zijn/haar zin te maken. En kan me goed voorstellen dat voor jouw ontwerp voldoende liefhebbers zijn. Mijn sympathie heb je in elk geval zeker!

2 likes

Zou gaan om een rose gouden met, ik denk, blauwe plaat.
Dikke prima voor mijn, foute, DJ boekingen :stuck_out_tongue:

Echt goud? Zo goed betalen die boekingen nu ook weer niet :rofl:

1 like

Formex heeft een soort “uitklapbare link” die toch wat simpele verstelling biedt als je pols opzwelt. Als ik het correct heb heeft de nieuwe CW the twelve ook een soort simpel verstelbare butterfly link dus het is wel mogelijk, natuurlijk snap ik ook dat dit misschien niet evident is voor iedereen om te verwezelijken.

1 like

Ja dan ben ik heel geĂŻnteresseerd! Je weet me te vinden. Vooral met iets van een speciale stone dial erin. Heel benieuwd! :sunglasses:

1 like

Een blauwe wijze plaat zou het ontwerp goed doen.

1 like

Met microverstelling of ratcheting? Groot verschil, microverstelling lost t verschil in de loop der dag niet op, ratcheting (Rolex noemt het glidelock) kun je zonder van de pols te halen verstellen. Bij mij is dat echt twee clicks, s’morgens veel dikker dan s’avonds. Heb ik geen ratchet dan zit het te strak of te los en ik houd van precies pas :wink:

2 likes

Als eerste wil ik zeggen dat het voor-aanzicht cool is, met een mooie sweep naar e lugs toe en een aparte, maar mooie vorm. Tof ontwerp, leuk gevonden! :+1: :+1:

Sowieso tof dat je met een tweede eigen ontwerp bezig bent, super cool om te lezen en te zien.

Mocht je feedback willen, in dit stadium, lees dan door. Zo niet, laat het schuiven.

[quote=“Brunmontagne, post:1, topic:520608”]
DIKTE HORLOGEKAST
12,8mm
[/quote]

De problemen beginnen voor mijn smaak bij de zijkant.

Dat is goed te zien in de ene foto waar je 'm van de zijkant toont. Ik vind dat tamelijk hoog voor een simpele no-date driehander. Ik zou dat veel ranker willen zien, omdat je kast en bezel al een soort stepped effect krijgen.

Ik zeg het niet graag, maar ik zou 'm in de huidige vorm niet kopen omdat hij er letterlijk uit ziet als een tank. De rupsbanden lopen om de kroon heen, maar dat zorgt voor een erg hoog gevoel, ook omdat de turret van de tank daar bovenuit steekt.

Ik vraag me af of er twee mm van die hoogte af zou kunnen, bijvoorbeeld door iets met de plaatsing of maat van de kroon of een onderbreking/recess van de rupsbanden te doen. Nu is de NH35 aan de grove kant, en als je toch aan Sellita denkt zou ik sterk overwegen voor een ontwerp wat van de SW300-1 uit gaat.

Misschien vind ik wel dat de lijn van de bezel naar de lugs toe al onderscheidend genoeg is, en ik de uitgefreesde zijkant met een soort van te druk vind worden, maar dat is mijn eigen hang naar minimalisme.

[quote=“Brunmontagne, post:1, topic:520608”]
CASEBACK
Caseback met zichtbodem.
[/quote]

Misschien een tweede kans om 'm wat platter te krijgen: gewoon een solide casebodem zonder zichtvenster. Het zijn off the shelf uurwerken, je zit niet tegen een Philippe Dufour aan te loeren, tenslotte.

Chaire!

8 likes