Nieuw ontwerp/hoofdstuk Brunmontagne!

Voor mij is die trend erg leuk: kan ik ook volop leuke horloges kopen.

3 likes

Dat snap ik :wink: Maar m.i. slaat de weegschaal al jaren door naar -40mm en is die keus al ruim genoeg!

1 like

Veel succes!

1 like

Veel succes.

1 like

Thank man! Dat vind ik een erg mooi compliment, fijn om te lezen!
Ik wil ook niet teveel opties geven qua wijzerplaten, maar deze 2 springen er het meest uit merk ik. Ik heb natuurlijk ook al een Representor met een lapis wijzerplaat, die het erg goed doet. Titanium bevalt mij persoonlijk daarnaast idd ook erg goed.

Je andere punten, dat is en blijft natuurlijk smaak haha. Al denk ik wel dat je het horloge op foto’s toch echt anders ervaart dan wanneer je hem in het echt ziet. Ik hoor met regelmaat dat het in het echt allemaal veel subtieler is dan het op de foto’s lijkt. Deze is inderdaad zeker niet voor iedereen weggelegd vwb smaak/wensen. Maar verschillende formaten zullen er in de toekomst wel komen denk ik zo. Aangezien dit in kleine oplagen wordt gemaakt kan ik er ook makkelijker mee experimenteren itt het maken van honderden stuks. Thanks iig voor je support!! :slight_smile:

Hahaha je moet ook altijd iets te wensen overhouden he!! Nog even flink doordraaien dus haha!

Maar die combi is ook zeker gaaf, helemaal als je er idd mee wil shinen op een podium! :wink:
Dan verwacht ik ook uiteraard wat gave action shots!

Ahh dat zou kunnen hoor. Er ontgaat mij ook zeker nog het nodige in de wondere wereld van horloges haha. Maar ga er wel even naar kijken, ben wel benieuwd wat ze bedacht hebben. Mijn eerste aanname is dat je dan een lelijke “gap” krijgt in de band, maar dat zal wel aan mij liggen. Dat laatste heb je helemaal gelijk in. Je kunt niet écht voor elke individu een oplossing bedenken. Met deze 2 keuzes die ik nu heb kan ik 95% van de markt tevreden bedienen zeg maar. Thanks voor het meedenken!

Haha gaan we regelen, komt goed! Er is zelfs al een concreet idee! Stuur me maar even een PB

Bedoel je een sunburst blauwe plaat? Anders ga ik je op korte termijn blij maken met een aantal foto’s van een blauwe lederen band met een blauwe lapis plaat denk ik!

Microverstelling in dit geval :slight_smile: . Ik ken het mechanisme inderdaad en het is mooi dat het op die manier ook prettig werkt voor iemand als jij. Ik heb er zelf eigenlijk nooit echt last van, dus zo verschilt het nogal per persoon merk ik! Je zit in een mooie niche zou ik bijna zeggen haha!

Haha het is wel prettig voor mensen met een kleinere pols inderdaad!

Bedankt!!

Bedankt!!

Heel erg bedankt! Dat kan ik zeker waarderen!
Stiekem ook wel een beetje spannend, maar blijf het leuk vinden om te proberen met nieuwe dingen te komen.

Absoluut! Daar is dit topic ook precies voor bedoeld! En een dergelijk goed onderbouwde post verdient ook een inhoudelijke reactie, bedankt!

Die snap ik zeker. En dat was ook mijn grote “angst” toen we begonnen met het maken van het prototype. Ik vind persoonlijk dikke horloges met een korte lug2lug altijd uit vorm. Echter lijkt het op mijn pols ook al snel heel dik te zijn. Ik heb immers heul smalle polsjes en nadat ik hem bij anderen op de pols zag beviel me deze verhouding eigenlijk wel erg goed. Ik weet niet welke maat polsen jij hebt, maar we zouden het eigenlijk eens in praktijk moeten proberen. Al vind ik de basis van jouw idee ook zeker een goede.

Haha we hebben een nieuwe naam gevonden dus, al bestaat er natuurlijk al iets met die naam haha. Ik had hem nog niet zo gezien, maar je wordt bedankt. Once seen… It can no longer be unseen haha! Ik denk er nog steeds wel een over om de bezel meer in een bolling te laten lopen, zodat hij de lijn van de kast volgt. Blijkt echter wel lastig met de benodigde ruimte voor het uurwerk en de wijzers.

Met de Sellita SW200 zou dat inderdaad al iets kunnen, maar ik vind je suggestie van een SW300 een heel goede. Die is inderdaad al een stuk dunner natuurlijk. Ga ik uitzoeken, bedankt! Misschien ook wel leuk om die als “slim” versie toe te voegen.

We hebben het geprobeerd zonder, maar ik vond hem daardoor wel erg minimalistisch haha. Zou je in dat geval kiezen voor een brush of juist gepolijst qua afwerking? Wellicht dat het met een dunnere kast juist weer wel mooi staat.

Haha heb je helemaal gelijk in. Aangezien echter 95% van mijn klanten buiten horlogeforum om zijn, en regelmatig, ook met de NH35 roepen, “whoa je kunt het gewoon zien bewegen, wat gaaf! Dat ken ik helemaal niet”… Is het wel leuk om het te blijven gebruiken. Maar als het ten goede komt aan het esthetische geheel dan is het wellicht goed om het als optie mee te nemen! :slight_smile:

Thanks, dit zijn precies de reacties waar ik naar op zoek was, en wat gaat zorgen voor een beter resultaat!

7 likes

Leuk dat je dit hier deelt en onze mening vraagt!

Ivm eerder genoemde dikte, waarom geen handopwinder, hoeft toch niet automatisch te zijn en mss prijstechnisch ook interessant.

Ik vind de grijze ver weg de mooiste, enige aanvulling de uurwijzer vind ik net te klein, net te zielig. mag iets anders… lijkt een beetje te “verdrinken” in de ruimte.

Doe er mee wat je wilt en heel veel succes en ik blijf het volgen.

2 likes

Allereerst mijn complimenten. Geweldig dat je je blijft ontwikkelen en weer een horloge uitbrengt, dat geen dertien in een dozijn ontwerp heeft.

Maar naar aanleiding van je opmerkingen:

zullen grote veranderingen niet (meer) mogelijk zijn. Logisch, het is jouw ontwerp, waar je lang en hard over hebt nagedacht.

Het vooraanzicht is geweldig, de dikte vind ik persoonlijk minder. Op sommige fotos lijkt de leren band soms wat iel, dus een titanium band is een heel goed idee. Dat zou meer evenwicht brengen. Op de render ziet dat er prachtig uit.

Dit horloge verdient een Sellita. Niets mis met een NH35, maar een volgende stap moet niet alleen een nieuw ontwerp zijn, maar ook een stapje omhoog.

En zoals @Lunette aangaf, is een titanium handwinder Brunmontage dresser (met een Sellita SW210/215) misschien wel een goed idee voor 2026 :wink:

2 likes

Dat was een perongelukie :grin:

Hij is zeker niet verkeerd. Ik heb alleen niets met leren banden. Bij die vorige gingen die er ook gelijk vanaf weet je nog?
Niets ten aanzien van die banden maar het is niets voor mij. Staal of canvas en anders niet :laughing:

1 like

Dat vind ik nog steeds het leukste van mijn reis en het delen ervan hier op het forum. Hier zit gewoon ontzettend veel kennis, en ik vind het mooi om daar feedback van te ontvangen. Soms vergeet ik ook wel eens dat dit maar een heel klein deel is van de doelgroep haha. Maar als we hier met zijn allen ergens van kunnen zeggen dat iets “klopt”, dan gaat iemand zonder kennis daar goed op.

Handopwinder… Lijkt me helemaal geen gek idee, al had ik hem in gedachten voor een eventuele dresser in de toekomst. Ik ga nog even nakijken of de optie van @Fate_Amenable_To_Change met de SW300 passend te maken is, maar anders is het zeker iets om te onderzoeken, helemaal prijstechnisch.

Ondanks dat ik je feedback daar waardeer, blijft die wijzer toch echt nog even zo. Immers is er nooit iemand geweest die hem er niet om kocht, om het maar even zo te zeggen. Maar je bent niet de eerste! Dus ik ga er echt nog eens over nadenken. Leuk dat je het blijft volgen, bedankt ook voor je feedback!

Bedankt! Dat waardeer ik zeker! Sterker nog, het sterkt me in mijn idee om op deze manier verder te gaan :slight_smile: .

Grote veranderen verwacht ik niet gelijk inderdaad, maar ik ben wel echt de laatste om een goede suggestie niet over te nemen. Immers zijn we ooit ook zo een HFLE project hier begonnen, wat uiteindelijk nog steeds een horloge is waar mensen altijd over beginnen als ze mijn koffertje met alle horloges zien haha!

Leuk om te horen dat het horloge in ieder geval qua vooraanzicht in de smaak valt. Ik blijf hier maar roepen dat de dikte in het echt wel meevalt haha, maar op basis van de foto’s geef ik je gelijk. De lederen band heeft “padding” waardoor hij weldegelijk dikker is en beter past. Ook hier geldt dat je het in het echt zou moeten ervaren denk ik haha.

Absoluut eens dat het horloge ook een volgende stap verdiend qua uurwerk. Toch merk ik dat veel mensen, wel veelal buiten HF, het eigenlijk niet echt boeit welk uurwerk er in zit. Dan komt het toch meer op de benodigde dikte van de kast aan. En dat is bij de NH35 toch lastiger. Haha wellicht dat ik die 2026 optie maar goed in overweging moet nemen! Bedankt voor het meedenken!

Hahaha geen probleem hoor! Ik ben een open boek dus eigenlijk mag iedereen altijd alles weten :wink: .
Haha ik weet het nog goed inderdaad. Ik zit gewoon even met de “uitdaging” dat deze band nog helemaal, schakel voor schakel, gemaakt moet gaan worden. En aangezien alles met het handje gebeurt verwacht ik dat die titanium band er ook voor gaat zorgen dat het horloge heel wat hoger in de markt komt qua prijs. Niet dat daar iets mis mee is, dat is zelfs terecht. De lederen band, die er imho perfect op staat, is daarom een mooie oplossing denk ik :slight_smile: . Canvas zou hem ook niet misstaan denk ik!

Thanks voor je support en enthousiasme! :smiley:

3 likes

Heyyyy ik zag net nog een interessante reactie van iemand die ervaring heeft met het ontwerpen van horloges, kan het zijn dat die is verwijderd? :stuck_out_tongue:

Een schamele 18,5cm.

Dat is toch net de sjeu?

Ik ben benieuwd. Ik denk wel dat een SW300 duurder gaat zijn dan de 200, maar heb natuurlijk geen flauw benul van die prijzen.

Tja, ik ben zelf altijd maar van twee afwerkings-strategieën… Hetzijn de kast volledig polijsten (omdat ik dress watches in vintage uitstraling erg mooi vind), hetzij een mix van satineren/strak brushen enerzijds, en dan gepolijste bevels anderzijds. Je zult me nooit om zien kijken naar blasted horloges.

Dit vind ik de ne plus ultra van de titanium afwerking, eerlijk gezegd: Fijn geborstelde oppervlakken, afgewisseld met gepolijste bevels en vlakken:

Nu weet ik donders goed dat je geen The Citizen aan het maken bent, en ik heb ook geen idee wat een prototype kast kost, maar je zou er voor de gein eens eentje kunnen satineren of brushen om te zien of dat anders is dan bead blasten.

Eea is natuurlijk ook afhankelijk van de beoogde verkoopprijs, ik heb begrepen dat Satinieren best duur is omdat het drie bewerkingen zijn die fijntjes moeten gebeuren.

Ik meen wel gezien te hebben dat de wijzerset op de Lapis Lazuli gewoon verdwijnt, terwijl de grijze versie eminent afleesbaar is. Ik weet niet wat je met de wijzers kunt doen, maar ook daar zou je kunnen experimenteren met een geborstelde wijzer, een gepolijste wijzer, of een half-half wijzer tegen de respectievelijke wijzerplaten om zo de afleesbaarheid te maximaliseren.

5 likes

Sorry maar ik vind hem echt superlelijk. Mijn eerlijke mening.

Maar hey, ik zie dat er ook heel veel mensen enthousiast zijn.
Wens je in iedere geval succes!

1 like

Ook niet voor mij weggelegd. Een vreemde combinatie van een interessant lijnenspel en lompheid (weet even geen vriendelijker benaming).
Op staal een stuk beter dan op leer, maar dan wel zonder de “rupsbanden”.
Moet hierbij aantekenen dat ik onder de (grote groep van) conservatieven binnen HF val als het gaat om horloge design. Waarschijnlijk niet jouw doelgroep.
Ik hoop wel dat jouw durf en passie (commercieel) worden beloond want er zijn al genoeg gewone horloges.

2 likes

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al genoemd is, maar ik zou geen zichtbodem doen. Mooie dichte deksel, misschien met een mooi logo er in of zo.
Zichtbodems worden zwaar overschat, laten we eerlijk zijn er zijn niet zoveel horloges met uurwerken die een zichtbodem verdienen. Mijn Omega Seamaster 300 (die met die lasergolfjeswijzerplaat) heeft er ook een, geen idee waarom, is geen lullig uurwerk maar niet bijzonder om aan te zien. Nog erger, mijn Citizen Tjusyosa ook zichtbodem…WHY???

Ik ben liefhebber van titanium, grote plus voor die keuze, helemaal als de titanium band beschikbaar komt maar twijfel nog over de look and feel. Maarja das kwestie van smaak.

Ik hoop voor jou dat dit een succesvol project gaat worden.

2 likes

Ah in dat geval zal hij bij jou al minder “lomp” lijken op de pols als dat hij dat bij mij doet!

Jazeker! Ook ontzettend leuk om te kunnen doen! Dat was het destijds met de Representor uiteindelijk ook, en dat bleek toch potentieel te hebben haha.

Klopt inderdaad! Ik heb de vraag uitstaan bij mijn fabrikant om te kijken naar de verschillende mogelijkheden. De prijzen van de SW300 liggen inderdaad hoger heb ik al gehoord, maar of dat verschil overbrugbaar is… Dat hoor ik nog.

Is ook helemaal geen gek idee. Blasted klinkt wel grof, maar in de praktijk is hij fijn gestraald, al zal satineren een nog subtielere afwerking geven. Ga ik zeker naar kijken, helemaal in combinatie met de gepolijste delen.

Haha klopt, die is er immers al, en dan vind ik er niks meer aan. Prototype kasten zijn altijd duur, helemaal aangezien het uit Nederland komt. Maar dat weerhoudt me er niet van om te experimenteren. Wellicht dat ik het uiteindelijk als een nieuwe oplage uit kan brengen, naast hoe de huidige kast afgewerkt is.

Ik ga het gewoon uitzoeken! Wellicht valt het me allemaal reuze mee en is het wel een goed idee om het op die manier af te laten werken. Thanks voor de suggestie!

Ik heb er tot nu toe nog niemand over gehoord, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is om er eens naar te kijken. Voor nu zit ik nog even met een voorraad van de huidige wijzers, maar bij een volgende productie kan ik zeker eens wat gaan experimenteren.

Overigens zal ik zo ook even wat foto’s maken naast een 40mm kast, dan is het duidelijker denk ik hoe de verhoudingen liggen t.o.v. een horloge die door velen als prettig te dragen en mooi in verhouding wordt omschreven!

Als je nog meer leuke tips of ideeën hebt, let me know! :slight_smile:

1 like

Ik hoop dat je je weinig aantrekt van de zeer botte reacties in dit topic. Niet dat men hun mening niet mag geven, maar de manier waarop dit hier en daar gebeurt vind ik persoonlijk belachelijk.

Ik vind 'm met de grijze plaat cool :+1: de lapis plaat is het niet voor mij, maar dat ligt niet aan het horloge.

Veel succes. Ik ben benieuwd naar de foto’s met metalen band.

4 likes

En dat mag uiteraard. Wel ben ik dan benieuwd wát je er dan zo lelijk aan vindt. Zijn het de vormen? Is het het materiaal? Is het de afwerking? En wat vind je normaliter juist wél mooi?

Bedankt uiteraard! Uiteindelijk kun je ook niet iedereen blij maken met iets wat precies zijn/haar smaak is haha.

Haha mooi kort en bondig beschreven zo. De lompheid of dikte kan ik me op de foto’s voorstellen inderdaad, maar dat heb ik al vaker aangegeven en gehoord natuurlijk. In de praktijk valt het echt reuze mee. Maaaaaar, ik ga zeker kijken of ik hem dunner kan krijgen. Want met zoveel feedback/twijfels over de verhoudingen kan ik beter maar iets doen.

De “rubsbanden”, bedoel je daar de vorm van de kast mee? Of juist de keuze om deze gepolijst af te laten werken icm de inkeping aan de zijkant?

De doelgroep voor dit horloge heb ik eerlijk gezegd ook nog niet eens concreet bepaald. Hij gaat in ieder geval minder in de “algemene” smaak vallen als de Representor merk ik wel. Los van de doelgroep vind ik het nog steeds leuk om van jullie feedback te leren, dus bedankt!

Mooi dat mijn lef en passie in ieder geval zichtbaar zijn, dan daarvoor! :slight_smile:

Haha de zichtbodem is nog niet vaak naar voren gekomen, dus no worries. De reden voor mij om daar toch altijd voor te kiezen is de “niet HF koper” over het algemeen. Het gros van de mensen vind het nog steeds leuk om zoiets te zien, en dat roept men zelfs nog bij een Miyota 8215 haha. Maar zoals eerder al geopperd werd kan het wel zorgen dat het horloge er minder dik van wordt. Misschien moet ik het gewoon als een optie aan gaan bieden ofzo haha.

Ik kijk zelf ook ontzettend uit naar de titanium band, ik denk dat het daardoor een erg mooi geheel gaat worden. Uiteindelijk blijf ik het hier roepen, maar dit horloge moet je in het echt zien ipv op foto’s haha…

Leuk, bedankt! Ik geniet er nu al ontzettend van, dus dat komt vast helemaal goed!

2 likes

Haha ik kan goed tussen de regels doorlezen hoor, heb er niet zoveel moeite mee.
Uiteindelijk snap ik dondersgoed dat dit horloge niet bij iedereen in de smaak zal vallen. De één brengt het wellicht alleen even iets anders dan een ander haha.

Thanks! Het leuke van die 2 platen is dat het veelal of-of is. Dus de één is weg van lapis, de ander vindt de grijze helemaal het einde. Ik merk bijvoorbeeld ook dat mijn prototype Representor malachiet met de diepe groene kleur erg in de smaak valt. Maarja, die heb ik nog niet laten maken dus die optie biedt ik nog niet haha.

Bedankt! De titanium band gaat nog wel even duren denk ik hoor. Maar zodra ik er iets meer over kan delen doe ik het gelijk!

2 likes

Ik blijf meelezen. Leuk project!

2 likes