De Tissot vind ik ook het mooist.
Mocht je specifiekere hulp nodig hebben, dan zou je hier eens kunnen kijken
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,312582,330687#msg-330687
De Tissot vind ik ook het mooist.
Mocht je specifiekere hulp nodig hebben, dan zou je hier eens kunnen kijken
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,312582,330687#msg-330687
Dat is een duidelijke mening. Moet zeggen dat ik bij Guess ook wel mijn bedenkingen heb qua merk en uitstraling. En Ingersoll had ik nog nooit van gehoord, dat model sprak me gewoon aan. Goed om door dit forum een idee te krijgen over kwaliteit en mindere kwaliteit. Moet alles gewoon even laten bezinken, heb in een korte tijd zoveel verschillende horloges bekeken online…
Heb zowat alle modellen op Monsterwatch bekeken. En die duiker zijn (op dit moment) niet helemaal wat ik zoek. Die Premier modellen vind ik erg mooi!
Ik heb trouwens al een Seiko, gekregen voor het halen van mijn VWO diploma, inmiddels bijna 6 jaar geleden. Ik zal daar eens wat foto’s van maken en hier neerzetten!
Allereerst natuurlijk van harte welkom!
Het punt met Ingersoll is dat het een interessant klinkend merk is maar in werkelijkheid een zogeheten plakmerk is. Ingersoll was begin 20e eeuw een met name in Amerika zeer bekend horlogemerk maar is uiteindelijk failliet gegaan. Investeerders kochten vervolgens een aantal jaar geleden de merknaam op en brengen tegenwoordig horloges met zeer slechte (Chinese) uurwerken op de markt voor een bedrag dat ver boven de werkelijke waarde van het horloge zit. De 100-200 euro die de modellen kosten zijn de investering zeker niet waard.
Overigens zijn niet alle Chinese uurwerken slecht. Seagull is het bekendste Chinese horlogemerk die daarnaast ook uurwerken maakt voor andere horlogemerken.
Dat het uurwerk van Ingersoll slecht is, is zeker niet altijd het geval. Heb zelf een Ingersoll al 4 jaar. Loopt prima op tijd.
Dat het uurwerk van Ingersoll slecht is, is zeker
niet altijd het geval. Heb zelf een Ingersoll al 4
jaar. Loopt prima op tijd.
En hoe vind je de afwerking van het horloge? Een klasgenoot
van mij heeft een Ingersoll en jongens, wat een speelgoed. Leg er een seiko monster naast
En seiko lijkt kwaliteit a la Rolex.
jantje.vlaam Schreef:
Waarom neem je geen gebuikte?
Omdat die te dik zijn om te dragen
Ik vond de Corum bubble vroeger wel leuk.
marnix.moed Schreef:
jantje.vlaam Schreef:
Ik vond de Corum bubble vroeger wel leuk.
http://www.luxuryowner.com/mpic/Corum-Bubble-Lucif
er-Chronograph-Red-Dial-Black-Leather-Strap-Mens-W
atch-elw.jpg
Ik anders deze Rolex wel
hahaahha, wat een bol! Dan moet je niet in de zon lopen, dan brand je een gat door je arm!
Welkom Piede en ik vind de Seiko een goede keuze en laat je niet wijs
maken dat Zwitsers min of meer heilig is.
Staat natuurlijk leuk op de wijzerplaat dat Swiss made maar zegt niets
over een kwaliteitsverschil tussen Seiko en Tissot.
De Japanners kunnen een prima uurwerkje bouwen hoor.
Gewoon doen wat jij voor ogen hebt.
Ik zou er gewoon een paar tientjes bij doen en de tip van Dreski volgen.
Dit is wel de versie met een stalen band en mocht je perse een lederen band
willen is hier nog een tip bij een prima Engelse webwinkel.http://www.firstclasswatches.co.uk/seiko-premier-chronograph-spc059p1-p-8379.html Deze komt op zo’n 316 euro exclusief verzendkosten en dat
was iets van een tientje als ik het goed heb.
Succes met je keuze en veel plezier op het forum.
Moet inderdaad zeggen dat een Seiko beter afgewerkt is.
Eerst een mooie seiko uitzoeken idd. Welkom en veel leesplezier op dit forum.
jantje.vlaam Schreef:
Scherp!
Overigens ook van harte welkom hier(tu) Enne, ook ik zou voor Tissot gaan.
Welkom en ik zou zou of de Seiko of de Tissot nemen.
Welkom hier!
Persoonlijk zou ik voor de Ingersoll gaan, omdat dat het enige mechanische horloge in het rijtje is. (Maar ik heb daarnaast ook natuurlijk een voorkeur voor chinese uurwerken )
Vandaag even bij Siebel geweest om de Tissot PRC 200 te bekijken en passen. Helaas, het klokje was me net iets te ‘netjes’. Dus uiteindelijk niet helemaal wat ik zoek. Goede tip geweest om sowieso bij een juwelier langs te gaan.
De Tissot Couturier Chronograaf beviel me echter weer veel beter in het echt dan ik via plaatjes / foto’s had gezien. Ook lag de Seiko Premier Big Calendar in de vitrinekast. Ook in het echt een schitterend horloge. Ik denk alleen dat dit horloge beter met een stalen band tot zijn recht komt. En aangezien ik op dit moment toch voor een leren band wil gaan wordt het waarschijnlijk de Tissot Couturier (en wie weet komt die Seiko er over een aantal jaar wel bij).
Iemand een tip waar dat horloge te bestellen?
Iemand
Peter
Ik ken inmiddels meerdere verzamelaars die de Tissot er bij hebben tot grote tevredenheid. En van de drie optie’s toch wel het merk met de mooiste historie.
Ps welkom op het forum!
Hallo,
De Tissot Couturier Chronograaf (T035.617.16.031.00) wil ik gaan aanschaffen. Ik heb deze niet via Chrono24, ebay o.i.d. kunnen vinden. Eigenlijk is dit horloge overal even duur.
Nu kwam ik de website www.trendhorloge.nl tegen. Deze webshop geeft 10% korting op een eerste aankoop na aanmelding op hun nieuwsbrief. Heeft iemand ervaring met deze website? Ik kon via de zoekfunctie geen discussies hierover vinden. De link naar het horloge is: http://www.trendhorloge.nl/tissot/T035.617.16.031.00--tissot-horloges.html.
Alvast bedankt voor reacties.
Gr. Peter
Hallo,
De Tissot Couturier Chronograaf
(T035.617.16.031.00) wil ik gaan aanschaffen. Ik
heb deze niet via Chrono24, ebay o.i.d. kunnen
vinden. Eigenlijk is dit horloge overal even duur.Nu kwam ik de website www.trendhorloge.nl tegen.
Deze webshop geeft 10% korting op een eerste
aankoop na aanmelding op hun nieuwsbrief. Heeft
iemand ervaring met deze website? Ik kon via de
zoekfunctie geen discussies hierover vinden. De
link naar het horloge is:
http://www.trendhorloge.nl/tissot/T035.617.16.031.
00–tissot-horloges.html.Alvast bedankt voor reacties.
Gr. Peter
Ik heb geen ervaring met de webshop maar lijkt me niet een erg verkeerde site om iets te bestellen. Waarschijnlijk zijn er andere leden die je meer kunnen vertellen over de shop zelf.
Wat betreft het horloge, die is natuurlijk mooi clean en strak.
Als quartz je niet in de weg staat heb je hier echt een stuk beter horloge voor dan de andere twee (een Guess en nog iets wat me niet aanstond dacht ik).
Bedenk je wel, als je eenmaal het horloge hebt aangeschaft begint de drang naar meer, duurder, beter, mooier en wat allemaal nog meer steeds groter en groter te worden.
Dit horloge gaat je uiteindelijk veeeeeellll geld kosten
Ik lees graag jullie ideeën, tips en
aanbevelingen!
Welkom, kijk ook eens naar Casio, zeer betaalbaar.