Nieuw schooljaar -> nieuw horloge (maar welk?)

Met het nieuwe schooljaar voor de deur, voel ik me als leerkracht genoodzaakt om mezelf wat op te beuren :grimacing:

Hoe doe je dat beter dan door een nieuw horloge te kopen?

In mijn zoektocht wil ik me graag laten inspireren door jullie ideeën. Ik ben op zoek naar een daily beater die voldoet aan volgende voorwaarden:

• Prijs: <500 euro

• Band: bruin leer

• Automaat

• Donkere dial

• Diameter: 36-38mm

Momenteel zit ik naar de Baltic HMS 002 te kijken, die vind ik echt leuk.

Hebben jullie weet van andere leuke horloges die in aanmerking kunnen komen (misschien ook betere prijs-kwaliteit)? Ik hoor het graag! :pray:

In return beloof ik een leuke NA te schrijven! :wink:

Groet
Kristof

19 likes

Pfoeh, da’s best een lastige!

Deze is 39mm. Mag dat ook nog?

3 likes

Baltic maakt toch zeer goede horloges voor een aantrekkelijke prijs? Dat is tenminste wat ik uit de recensies begrijp.

1 like

Doorzoek het forum maar eens op ‘500 euro’ en je vindt alle horloges die de afgelopen 15 jaar zijn uitgebracht rond die prijs.

2 likes

Misschien even bij Tissot kijken, al zijn veel moderne Tissot’s meestal iets groter.

1 like

En die zijn 15 jaar later nog steeds €500? :wink:

2 likes

Ik kende hem niet, maar ik vind hem top. Niets te nadele van Certina, maar wat lijkt die dan een cliché.
Vingers in je oren stoppen, niet verder luisteren en voor de Baltic gaan :+1:

1 like

Ik zou die Balric nemen. Voldoet aan je wensen en hij heeft een eigen smoel.

2 likes

Sterkte met het nieuwe schooljaar!

Ik denk dat je zoiets nodig hebt: Luminox

6 likes

Hamilton khaki field automatic. Deze voldoet het beste aan de eisen, maar er zijn nog meer leuke(re) varianten. En sterkte met het nieuwe schooljaar alvast😉

Edit: Ik zou in mijn enthousiasme bijna vergeten dat ik er zelf ook al 4 jaar eentje heb, naar volle tevredenheid.

7 likes

Thx voor de tip. Heb de mechanical gehad en ontdekt dat field watches niet helemaal mijn ding zijn 🤷

2 likes

Na wat reacties en DM’s te hebben ontvangen, is de kogel reeds door de kerk. INCOMING! :point_down: :heart_eyes:

30 likes

Mooi! :star_struck:

1 like

Zeer goede keuze denk ik zo.
We zien de NA, met foto’s natuurlijk, graag tegemoet.

1 like

Klaar! Topic dicht :blush:

1 like

Prx heeft tegenwoordig ook modellen met een bandje, zien er ook cool uit. Edit. Je bent er al uit zie ik , veel plezier met de Baltic !

1 like

Mooi, veel plezier ermee :+1:

Hamilton, Tissot of Certina is the way to go!

Zelfs een COSC!

1 like

Kleine update jongens…

Een kleine twee weken geleden horloge besteld bij Baltic en vrij snel verzendbevestiging ontvangen. Enkele dagen later een mailtje van DHL: bestelling afgeleverd. Later die avond thuisgekomen en nergens een pakje te vinden. Ondertussen heel wat telefoontjes en mails verder, blijkt dat de koerier niet meer zeker is of hij wel heeft geleverd bij het juiste huisnummer. Er is een onderzoek lopende, maar Baltic heeft me gerustgesteld dat, indien DHL het pakje niet succesvol bij mij kan afleveren, zij een compensatie ontvangen, waardoor ik recht heb op een vervangzending. Geen idee hoe lang DHL nodig zal hebben voor hun ‘onderzoek’. Hopelijk ontvang ik alsnog snel mijn horloge … :neutral_face:

3 likes

Ik heb ditzelfde eens meegemaakt met DHL. Heb je verderop niet toevallig eenzelfde huisnummer maar andere straat? Dat was bij mij aan de hand namelijk.

1 like