Zo te zien komen er weer een paar leuke horloges aan! Als ze deze nou even net een tikkie kleiner zouden maken… zouden ze me erg gelukkig maken! Ze zien er wel goed uit, wat vinden jullie? Eindelijk een vervanger voor de SARB? Voor mij toch net niet
Met 39.9mm bij 11.1mm het geen hele gekke maat volgens mij. Ben wel blij dat ze niet boven de 40 zijn gegaan. Jammer dat het Seiko logo op een soort uitsparing is geplaatst ipv dat het patroon gewoon doorloopt. Adviesprijs van €990,- vind ik wel fors, maar wil deze wel eens in het echt zien.
Het filmpje dat op de site staat geeft voor mij overigens een beter indruk dan de renders.
Want? Je wil 'm voor je wederhelft kopen:thinking:.
Ik vind de lijn best geslaagd
Ik zie het niet als vervanger voor de SARB. Het is meer een SARX/SDGM lijn horloge. Band is zowat hetzelfde als de SARX.
Leuk horloge, maar die prijzen van Seiko gaan de laatste tijd wel erg stevig om hoog. Jammer ook dat ze dat nieuwe movement niet vaker gebruiken de 6L35.
De maat is goed voor een normale polsmaat. Ik moet wel even wennen aan zoveel lume in de wijzers, had voor mij niet gehoeven bij een dresswatch. Dan liever de GS stijl wijzers. Het ding heet niet voor niets Sharp Edge…
Ik vind het een zeer geslaagd model. Ik zou er best 1 willen hebben. Wel jammer dat de prijzen zo omhoog gaan.
Wel interessant is dat de ene site zegt dat de prijs $1000 zal worden terwijl op de andere site €440 staat. Is de dollar zo enorm gedevalueerd of klopt er 1 niet?
Edit: ik zie net dat Seiko’s eigen site €990 als adviesprijs geeft
Scherp! Had ik niet gezien. Wel jammer inderdaad.
[quote=“CitizenX, post:4, topic:282620”]
zoveel lume in de wijzers,
[/quote]
Ja, dat vond ik ook jammer. Vooral bij de witte springt het er echt uit.
Ik vind de kast vorm wel erg mooi, maar het is het net niet. Qua prijs, tja, jammer dat ze duurder worden, maar ik vind een aantal van deze duurdere horloges het ook gewoon wel waard als je het met andere horloges in hetzelfde segment vergelijkt.
Wat betreft de prijzen. Eerst kocht je een Seiko omdat hij goed afgewerkt was en een in house uurwerk had. En de prijs heel erg netjes was. Bang for the buck. Nu liggen de prijzen dicht in de buurt of zijn hetzelfde geworden als Zwitserse horloges. Dus Seiko gaat, heeft en wil zichzelf hoger in de markt gaan profileren. Maar gebruikt nog steeds de 6R die ook in de SARB zat van €350
De Sarb was dan ook wel erg veel waar voor je geld, maar daar zit de 6r15 in en in deze modellen het 6r35 uurwerk. Toch best een upgrade met onder andere 20 uur meer gangreserve.
De enige upgrade. En blijven helaas even onbetrouwbaar na de eerste ervaringen van mensen.
Dan hadden ze ook meteen richting de 2k gekost
Ik vind blauw en groen wel erg mooi. Jammer van de gelumede wijzers. En 40,5mm had ik mooier gevonden.
Nu eerst nog aan de prijs wennen.
Ja idd, als ze die nu ook gewoon bulk maken. Dan gaat de prijs vast omlaag
Klopt, maar een ander veertje rechtwaardigd niet die prijs (mijn mening hè)
Mooi. Seiko is back in town. Maarre, die prijzen, dat is toch wel een dingetje.
Ja, het blijft jammer van de prijzen. Maar ik moet wel zeggen dat in dat segment tussen de 1000 en 2000, is op het moment naar mijn mening niet heel veel moois. Een aantal van Sinn kan ik goed waarderen, maar de meeste anderen zijn niet mijn smaak. Vergelijken met die horloges lijken mij de Seiko hun geld waard.
Als je het echter met de SARBs van de wereld gaat vergelijken, dan moeten we een andere conclusie trekken!
Vind het wel een geslaagd model! Die groene plaat had van mij niet gehoeven, maar met een witte of blauwe plaat wel een knaller hoor. Die wijzers kan ik me niet aan storen. Kastvorm ook erg gaaf.
Ik willem
Wel geslaagd naar mijn mening.
Behalve zoals hier al aangegeven wordt, is de prijs stevig te noemen.

dikke lumebalken
Daarom doet ie het ook alleen in het blauw of wit voor mij. Groen was mooier geweest met strakke geslepen wijzers, ook al vind ik de plaat fantastisch.