Nieuw: Seiko Sharp Edge SPB167

Prachtige dingen maar 100% te duur. 500 euro was fair geweest en dan gingen ze waarschijnlijk als een gek door de deur.

1 like
1 like

Leuk om beelden te zien! Ik vind het toch een beetje tegenvallen moet ik zeggen de hoeken lijk ook niet zo “sharp” als ik had gehoopt.

(crosspost)
De nieuwe Seiko “sharp edged” SPB167J1 € 868,59 bij Uhrenlounge en op voorraad!
Overigens ook de witte, zwarte en bruine op leer (laatste is duurder).

1 like

Ik moet zegggen, ik ben er hier op het forum nog niet veel van tegengekomen, ondanks dat ik moet zeggen dat ik deze in het echt toch wel erg mooi vind om te zien.

Tot nu toe alleen de NA van jouw gezien (hoe bevalt ie?). Ik vroeg me af of er voor de rest nog mensen zijn die deze hebben aangeschaft.

1 like

Deze is inderdaad erg mooi en bevalt goed. De hoge mate van afwerking, de bijzondere wijzerplaat en de strakke lijnen geven hem iets speciaals. Mijn minpunten zijn het eenvoudige uurwerk en de lumen op de wijzers.

Optisch zou hij zonder de lumen wel GS-trekken hebben.

Ik heb er op HF inderdaad ook nog niet zoveel gezien. De prijs in combinatie met het uurwerk is daar ongetwijfeld debet aan. Bij mij gaat design boven techniek, maar bij velen is dat niet zo.

1 like

Ik heb er ook 1 en ben er eigenlijk wel heel tevreden mee, sluit me wel aan dat de lume een beetje tegenvalt.

Over het uurwerk maak ik me ook niet zo druk, de tijd lees ik op mijn telefoon wel af😅. Nu zal het er ook wel mee te maken hebben dat ik (nog) geen horloges heb in het hogere/duurdere segment, of ambities daarin heb op dit moment. Dus is de prijs misschien wat “behapbaarder”

Ik zal wat plaatjes toevoegen, die op de Seiko site doen echt geen recht aan het horloge.

9 likes

Buiten dat, vind ik het lelijk op de wijzers.

Plaatje van achtergrond telefoon

4 likes

Wat een prachtige serie toch. Ik druf zelfs te stellen dat dit de mooiste seikos van het moment zijn. Zeker in blauw gruwelijk mooi.

2 likes

Hier ook de witte uitvoering.

Ben erg blij met deze👍

8 likes

Fraai die witte. Ik heb laatst de blauwe gepast. Zeer fraai en een serieuze kandidaat voor volgende aankoop. Afwerking is stukken beter dan de Sarb033 die ik ook heb gehad. Ik zou niet snel een ander horloge van minder dan 1000 e-tjes kunnen opnoemen met betere/vergelijkbare kwaliteit/afwerking, in-house uurwerk, uniek eigen ontwerp etc.

1 like

Heeft er hier al iemand de groene?

1 like

Ik zie nu een oude post van mezelf. Dik jaar later ligt hij dan toch om de pols.

Ik kan me na een dag alleen maar aansluiten bij de meeste commentaren. Overall prachtige horloge met toch een zeer goede afwerking. Het minpunt van de lumen begrijp ik wel, het hoefde niet meteen maar de blauwe komt er nog mee weg.
De plaat is zeer bijzonder. Donker blauw tot zeer fel afhangend van de plek. De refelecties in de dial zijn bij momenten echt fantastisch.

Het uurwerk zelf is toch een upgrade met 70u gangreserve en dat vind ik in dit segment gewoon netjes. Seiko geeft een brede lijn aan voor de precisie maar de mijne liep nu na 12uur exact -1sec maar goed te vroeg om te zeggen. Al bij al zeer tevreden met men nieuwe klokkie. De prijs is wat hoog maar je ziet echt wel op vele vlakken een serieuze upgrade tov men vorige presage (coctail). Zowel uurwerk, coating, saffier, lume als algemene beleving ligt gewoon iets hoger.

4 likes