Nieuw Topic : Plaats je foto van een Rus

De mijne komt er ook aan…denk ik

Okee het ziet er naar uit dat ik de eerste ben deze wordt morgen van mij :

Ik doe mee!

Met de Poljot “Blue Angel” (de linkse, hè?! :wink: )

en m’n Poljot Shturmanski:

Groeten,
KJ

Deze

En deze

Rob

OK dan…


Een Aviator wel met een lederen band

OK, ‘mijn’ Poljot Silver Century is net verkocht omdat ik nu ‘in Omega’ ben, maar het plaatje mag er toch nog steeds zijn. Toch?

Klaas Jan,

Wat is de kostprijs van het onderste uurwerk?

bedankt,

JP

Poljot Aviator I

Dit is Borisov, mijn Rus, hij woont onder mijn nieuwe huis:

:smiley:
Maar gefeliciteerd met je aanwinst Peter! Ziet er nu l mooi uit, ik ben benieuwd hoe hij er met wat behoorlijke foto’s uit zal zien!

Wat doet die Rus daar dan ?
Zo te zien heb je een open haard in de kelder.

Als ik hem heb probeer ik betere foto`s te maken.

Mijn aviator met een deBeer havanna bandje.


Met het originele bandje en 2 deBeer bandjes(havanna,brown)

met de deBeer brown bandje


Mijn Shturmanski

En mijn ‘horlogeforum’ Aviator

Mick

+/- €415

Een paar ouwetjes:

Uit de Molnija fabriek: 2x een 50-er jaren polshorloge met een zakhorloge-uurwerk YK6 (voorloper van de 3602) en een knoeperd van een vliegenierschrono met het 3017 chrono-uurwerk:

Uit de 1MWF een paar Strela kaliber 3017 chrono’s (1959-1976), en (in het midden) een 1950 Kirova met het Tutima-Urofa kaliber:

Het “fly-back” uurwerk van de Kirova:

En een paar modernere Poljots met het bekende 3133 chrono-uurwerk: een Albatros, een Junghans repli (geen idee hoe dit model heet), een Sturmanski en een Blue Angels:

Groet,

2x Poljot chrono 38mm uit de nineties, en een Kirowa 43mm chrono uit de fifties.


Dag Russische-horloge-liefhebbers,

Leg mij nou eens uit waarom jullie zo fervant aanhanger zijn van dit soort Russische horloges. Persoonlijk heb ik nl. niets met horloges van Russische makelij. Ik zoek het meer bij merken als IWC, Rolex e.d.

Ben daar wel benieuwd naar want zo te zien zijn er nogal wat liefhebbers.

Kan zo wel een paar redenen bedenken:

  • er zitten gewoon mooie modellen tussen
  • een interessante geschiedenis (eerste klok in de ruimte, Youri Gagarin, ontwikkeling achter het ijzeren gordijn en dus nog maar kort verkrijgbaar, etc.)
  • veel horloge voor je geld
  • vrijwel niemand weet wat het is
    -…

Vul mij maar aan… :slight_smile:

Mick

Mijn rus, een erfstuk… Een hele goede vriend van me is 2 jaar terug op 32 jarige leeftijd overleden. Net als diverse andere vrienden een horloge liefhebber, hij had oa Seiko ( diverse 5`en, Bell Matic ) Tissot etc.
De avond voor zijn crematie hebben we in zijn huis, naast de kist, afscheid genomen. Zijn broertje heeft ons toen allemaal een horloge gegeven…

Deze gaat dus nooit meer weg.

Verder heb ik een fliegerchrono gehad, maar helaas geen beste. Ik heb ook een Poljot MX6 Scheeps Chronometer gehad, een kopie van de duitse einheits chronometer, absolute topklasse.